AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #1 Skrevet 20. desember 2018 Har aldri sagt opp en jobb før, så er helt uviten rundt dette. Jeg har noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. Jeg er fulltidsstudent som per dags dato er midlertidig ansatt i en jobb fram sommeren neste år. I arbeidsavtalen under oppsigelsesfrister står det at det er fastsatt i fellesbestemmelsenes paragraf 2.2. (dok. 25). Jeg prøvde å google dette, men klarte ikke helt å finne ut hvor lang oppsigelsesfrist jeg har. Jeg kunne tenke meg å jobbe i stillingen ut januar. Deretter ønsker jeg å jobbe som vikar/ekstravakt, slik at jeg kan tilpasse mer etter hvor mye jeg orker/klarer ved siden av studiene. Jeg jobber veldig mye ved siden av studiene, så jeg har stort sett ikke tid til annet enn jobb og studier. Jeg blir veldig sliten av dette, det er derfor jeg ønsker å si opp stillingen. I arbeidsavtalen står det også at avlønnes i henhold til Oslo kommunes lønnsregulativ: lønnsramme 018, lønnstrinn 21. Når bør jeg levere skriftlig oppsigelse? Hvor lang oppsigelsestid har jeg? Dersom jeg jobber som ekstravakt/vikar, vil lønna mi gå ned? Jeg har jo fortsatt en relevant bachelor selv om jeg ikke har en fast/midlertidig stilling. Noe mer jeg bør tenke på/vite om? Takk på forhånd. Anonymkode: 5a3d6...cef
Viktualia Skrevet 20. desember 2018 #2 Skrevet 20. desember 2018 http://www.skoledata.net/Kommune/Avtaler/Oslo/Dok25/a01b.htm "Ved oppsigelse av midlertidige ansettelsesforhold før utløpet av det bestemte tidsrom eller før det bestemte arbeid er avsluttet, gjelder en gjensidig skriftlig oppsigelsesfrist på 1 måned regnet fra oppsigelsesdagen."
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #3 Skrevet 20. desember 2018 Fant denne nå. Gjelder det min ansettelse? § 2.2.3 Tidsbegrenset arbeidsavtale. Ved oppsigelse av tidsbegrensede arbeidsavtaler før utløpet av det bestemte tidsrom eller før det bestemte arbeid er avsluttet, gjelder en gjensidig skriftlig oppsigelsesfrist på 1 måned regnet fra oppsigelsesdagen. Anonymkode: 5a3d6...cef
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #4 Skrevet 20. desember 2018 Akkurat nå, Viktualia skrev: http://www.skoledata.net/Kommune/Avtaler/Oslo/Dok25/a01b.htm "Ved oppsigelse av midlertidige ansettelsesforhold før utløpet av det bestemte tidsrom eller før det bestemte arbeid er avsluttet, gjelder en gjensidig skriftlig oppsigelsesfrist på 1 måned regnet fra oppsigelsesdagen." Ja jeg så på denne, men syntes ikke Skoledata var en troverdig nok kilde. Men fant Dokument 25 på Oslo kommune sine sider. Men må jeg levere skriftlig oppsigelse før januar? Sjefen min er ikke på jobb før etter nyttår, og jeg vil gjerne at h*n skal være til stede når jeg leverer oppsigelsen. Hvis jeg sier opp i januar, må jeg jobbe ut februar da? Anonymkode: 5a3d6...cef
Viktualia Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Hvis du vil være ute av stillingen fra 1. februar må du jo levere oppsigelse innen utgangen av desember, siden det er en måned oppsigelsesfrist. Utfra ordlyden i paragrafen virker det som om oppsigelsesfristen gjelder fra dato til dato og ikke forholder seg til månedsskifte. Hvis du er ansatt i Oslo kommune, har du ikke tilgang på ansattsider eller lignende hvor du kan finne info om dette?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 7 minutter siden, Viktualia skrev: Hvis du vil være ute av stillingen fra 1. februar må du jo levere oppsigelse innen utgangen av desember, siden det er en måned oppsigelsesfrist. Utfra ordlyden i paragrafen virker det som om oppsigelsesfristen gjelder fra dato til dato og ikke forholder seg til månedsskifte. Hvis du er ansatt i Oslo kommune, har du ikke tilgang på ansattsider eller lignende hvor du kan finne info om dette? Så hvis jeg sier opp feks 7 januar, så jobber jeg tom 7 februar? Nei, står ingen info om dette i Oslo kommunes nettsider. Anonymkode: 5a3d6...cef
Viktualia Skrevet 20. desember 2018 #7 Skrevet 20. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis jeg sier opp feks 7 januar, så jobber jeg tom 7 februar? Anonymkode: 5a3d6...cef Jeg ville tolka det sånn, ja.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Hvorfor kan du ikke heller snakke med leder om endret stilling? Om du sier opp vil du ikke automatisk få en tillkallingsvikarstilling. Sannsynligvis får du ikke noe som helst. Om du sier opp stillingen din uten å ha snakket med leder om problemstillingen studier/jobb, vil arbeidsgiver anta at du ikke ønsker å jobbe der. Du vil dermed være mindre attraktiv som søker til en ny stilling/tillkallingsvikar enn en helt ukjent søker. Mitt tips: snakk med leder, få til en ny avtale. Går ikke det kan du si opp, men ikke regn med å få det som du ønsker etterpå. Anonymkode: 4cb3c...3be 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2018 #9 Skrevet 24. desember 2018 Enig med vedkommende over her. Snakk med leder om å endre stillingen din. Sier du opp er du ikke garantert jobb som vikar. Anonymkode: 7d07b...a82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå