Gå til innhold

Hva er dine erfaringer med elbil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer av ren nysgjerrighet. Hva opplever du som fordeler og ulemper med elbilen din? Har du flere kjøretøy tilgjengelig i husstanden? Hvis du har hatt flere, så er det fint om du forteller om de også. Kommer du til å gå for ren elbil neste gang du skal kjøpe bil, eller er du også åpen for andre alternativer?

Anonymkode: 0945a...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer av ren nysgjerrighet. Hva opplever du som fordeler og ulemper med elbilen din? Har du flere kjøretøy tilgjengelig i husstanden? Hvis du har hatt flere, så er det fint om du forteller om de også. Kommer du til å gå for ren elbil neste gang du skal kjøpe bil, eller er du også åpen for andre alternativer?

Anonymkode: 0945a...80d

Kort rekkevidde om vinteren for de små billigtypene. Akselererer fort da elbiler har maks dreiemoment tilgjengelig allerede fra 0 kmt. Tar relativt lang tid å lade opp. Eneste plassen jeg kunne vurdert å eie elbil er i Oslo eller en annen stor by for å bruke til/fra jobb og butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun en bil og det er en liten el-bil. Fordelen er at man sparer mye på å ikke ha behov for bensin eller diesel. Bor i en mellomstor by uten bomringer så akkurat den besparelsen har ikke jeg. En annen fordel er at den er liten og lett å bruke i bykjøring. De gangene jeg har behov for lengere rekkevidde har jeg, på grunn av pengene jeg sparer, mulighet til å leie bil - enten med lengere rekkevidde eller en som går på fossilt brennstoff. Det er den eneste ulempen, i den grad det er det, for meg. Kommer til å kjøpe el-bil senere også. 

Anonymkode: 15f6c...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer av ren nysgjerrighet. Hva opplever du som fordeler og ulemper med elbilen din? Har du flere kjøretøy tilgjengelig i husstanden? Hvis du har hatt flere, så er det fint om du forteller om de også. Kommer du til å gå for ren elbil neste gang du skal kjøpe bil, eller er du også åpen for andre alternativer?

Anonymkode: 0945a...80d

det er mange tråder om elbiler og enormt med info på nett. Hva er det du egentlig lurer på?

Anonymkode: 9a6bc...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, dr_zhivago skrev:

Kort rekkevidde om vinteren for de små billigtypene. Akselererer fort da elbiler har maks dreiemoment tilgjengelig allerede fra 0 kmt. Tar relativt lang tid å lade opp. Eneste plassen jeg kunne vurdert å eie elbil er i Oslo eller en annen stor by for å bruke til/fra jobb og butikk.

Så ingen eier-erfaring. Så hvorfor er du her i denne tråden i det hele tatt? Det går tretten på dusinet av de som ikke har noen elbil selv, men som dømmer dem nord og ned. Deres meninger i denne tråden er helt uinteressante.

Anonymkode: fdfb6...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører Tesla. Ingen ulemper. Har en Bmw også. Bruker den sjelden, men pga utrolig god komfort, så brukes den på lange turer. Da snakker jeg 60+. 

Anonymkode: 30b79...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjører Tesla. Ingen ulemper. Har en Bmw også. Bruker den sjelden, men pga utrolig god komfort, så brukes den på lange turer. Da snakker jeg 60+. 

Anonymkode: 30b79...1a1

60 MIL + 🙂

Anonymkode: 30b79...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer av ren nysgjerrighet. Hva opplever du som fordeler og ulemper med elbilen din? Har du flere kjøretøy tilgjengelig i husstanden? Hvis du har hatt flere, så er det fint om du forteller om de også. Kommer du til å gå for ren elbil neste gang du skal kjøpe bil, eller er du også åpen for andre alternativer?

Anonymkode: 0945a...80d

Har elbil men også bensinbil. Bensinbilen står mer og mer og elbilen er også den foretrukne på langturer på 40-60 mil. Stoppene blir litt lengre, men ikke mye lengre enn ved bruk av bensinbilen. Helt drøm og kjøre.

Stort sett brukes bensinbilen stort sett på turer i skog og mark da den er en suv og har høyere bakkeklaring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ingen eier-erfaring. Så hvorfor er du her i denne tråden i det hele tatt? Det går tretten på dusinet av de som ikke har noen elbil selv, men som dømmer dem nord og ned. Deres meninger i denne tråden er helt uinteressante.

Anonymkode: fdfb6...25b

Overskriften var "Hva er dine erfaringer med elbil?" .Dessuten er det ikke du som spurte, og dermed ikke opp til deg hva som er interessant. Jeg gav mine ærlige erfaringer. Fuck off "anonym bruker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har elbil og dieselbil. Dieselbilen brukes til og fra hytta, for vi har hytte et litt grisgrendt sted uten lademuligheter i nærheten. I hverdagen er det nesten bare elbilen som brukes. Til og fra jobb, til handling, til og fra fritidsaktiviteter og sosiale sammenkomster, til småkjøring hit og dit: den fungerer kjempebra. Vi har lademulighet hjemme (brannsikkert, ja!) og på jobb. De blir brukt til ca 8 av 10 ladinger vil jeg anslå. Synes egentlig ikke strømregningen hjemme har blitt SÅ mye større etter at vi fikk elbilen, så alt i alt har vi spart masse penger på drivstoff. Mange gratis parkeringsmuligheter og mange gratis bom-passeringer er også en kjempefordel for oss. 

Ulempen er at man må lade bilen og at det både må gjøres oftere enn på en fossilbil og tar lengre tid enn å fylle en drivstofftank. 

Til orientering: Jeg bor IKKE i Oslo eller en annen stor by, men det er altså mange steder i landet hvor det også er tett mellom ladestasjonene og korte avstander til jobb, butikker o.l. 

Anonymkode: 861a4...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ingen eier-erfaring. Så hvorfor er du her i denne tråden i det hele tatt? Det går tretten på dusinet av de som ikke har noen elbil selv, men som dømmer dem nord og ned. Deres meninger i denne tråden er helt uinteressante.

Anonymkode: fdfb6...25b

jeg har kjørt elbil siden 2001. Dette er først og fremst en bil det også. Er det noe spesielt du lurer på?

Anonymkode: 9a6bc...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...