Miramira95 Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Jeg er ingen ekspert på fotball, men er det veldig lite åpenhet og aksept for mannlige fotballspillere å stå frem som homofil? Som sagt er jeg ikke særlig interessert i fotball, men veldig mange er jo det, og fotballspillere er det mange, spesielt unge, som ser opp til. Er det noe ved miljøet som går på gammeldagse holdninger, eller? (Vet ikke helt om denne passet best her eller ikke skråblikk, men er veldig nysgjerrig på akkurat dette. Referer først og fremst til norsk fotball her).
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Ikke hørt om mannlige homofile fotballspiller. Men flere kvinner. Anonymkode: daf9a...cc1
heipådegsann Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 (endret) Kan hende det ligger noe i det at det er vanskelig. Det vet jeg ikke noe om egentlig. Men har inntrykk av at fotballmiljøet er litt "macho" hvis du forstår hva jeg mener (veldig stereotypisk av meg å si), og at det kanskje kan være vanskeligere pga det. Samtidig så gikk det jo for ikke så lenge siden canal digital kjørte en reklame hvor det var to menn (hvor en av dem var fotballspiller) som sto og kysset inderlig på slutten. Har ikke hørt noen klage på den. Endret 19. desember 2018 av heipådegsann
Chiyo Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 Det finnes homofile fotballspillere, men det er en veldig homofobisk kultur. Selv om de andre på laget aksepterer det, så finnes det mange homofober blant fansen. Thomasn Hitzlsperger, en tysk fotballspiller, kom ut for noen år siden etter at han hadde lagt opp. Jeg tror det har vært flere som kommer ut av skapet etter karrieren deres er over. Rugby er jo også an type "macho" sport, men der har man jo Gareth Thomas som kom ut av skapet når han spilte. Tror ingen ville sagt at han ikke var "macho" nok!
herzeleid Skrevet 20. desember 2018 #5 Skrevet 20. desember 2018 Kanskje fotball rett og slett tiltrekker seg en type mennesker homofile menn er underrepresentert blant? Samtidig er det jo til en viss grad forståelig, i en lagidrett der en tilbringer mye tid med "gutta" i garderoben, å ikke innrømme at en finner kompisene seksuelt attraktive?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #6 Skrevet 20. desember 2018 1 time siden, herzeleid skrev: Kanskje fotball rett og slett tiltrekker seg en type mennesker homofile menn er underrepresentert blant? Samtidig er det jo til en viss grad forståelig, i en lagidrett der en tilbringer mye tid med "gutta" i garderoben, å ikke innrømme at en finner kompisene seksuelt attraktive? Hvis du går på en fotballkamp og betrakter supporterne, vil du se at dette ikke stemmer i det hele tatt. Anonymkode: 6257d...3c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå