Gå til innhold

Elbiler er nesten evigvarende


Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir vel litt tynt å sammenligne med en som triller under gunstige for for batteriet, mot det er her på berget!

Anonymkode: 5c5e2...209

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir vel litt tynt å sammenligne med en som triller under gunstige for for batteriet, mot det er her på berget!

Anonymkode: 5c5e2...209

Hva tenker du er ugunstige forhold for et litiumbatteri?

Skrevet

Batterier holder ikke engang bilens levetid...

  • Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Batterier holder ikke engang bilens levetid...

tror du må lese saken en gang til. Dette er en gladsak for miljøet. Bilene ruster opp før batteriene går til gjenvinning. Du slipper dermed å puste så mye diesel i framtiden at du ikke klarer å holde hodet klart på kvinneforumet.

Anonymkode: 83a73...35a

  • Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tror du må lese saken en gang til. Dette er en gladsak for miljøet. Bilene ruster opp før batteriene går til gjenvinning. Du slipper dermed å puste så mye diesel i framtiden at du ikke klarer å holde hodet klart på kvinneforumet.

Anonymkode: 83a73...35a

Bare jug og fanteri! Enkelte batterier holder muligens, men flesteparten gir seg lenge før. Batterier er ferskvare 

Skrevet
10 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Bare jug og fanteri! Enkelte batterier holder muligens, men flesteparten gir seg lenge før. Batterier er ferskvare 

kilde? Eller bare trolling igjen fra deg?

Anonymkode: 83a73...35a

  • Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kilde? Eller bare trolling igjen fra deg?

Anonymkode: 83a73...35a

Det er tull og fjas 

Anonymkode: 3e18a...385

  • Liker 1
Skrevet
12 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Bare jug og fanteri! Enkelte batterier holder muligens, men flesteparten gir seg lenge før. Batterier er ferskvare 

Du har markert deg her på forumet som en som har bortimot null kunnskap om bil. Slike kommentarer blir bare ledd vekk med mindre du kan støtte påstandene med referanser. Vil du være den personen?

Anonymkode: 6fb2a...06e

  • Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

kilde? Eller bare trolling igjen fra deg?

Anonymkode: 83a73...35a

Trolling?? Som tidligere skrevet, jeg er ikke ett troll som er på nett for trolling! 

Batterier dør bare man ser på de her i nord, muligens de holder litt lenger i syden

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har markert deg her på forumet som en som har bortimot null kunnskap om bil. Slike kommentarer blir bare ledd vekk med mindre du kan støtte påstandene med referanser. Vil du være den personen?

Anonymkode: 6fb2a...06e

Bare le de vekk dere, men batterier er ikke beregnet på norsk klima! En bil som går 25 mil om sommeren går 10 om vinteren

Skrevet (endret)
På 20.12.2018 den 14.05, BMW 5-serie 535D skrev:

Bare le de vekk dere, men batterier er ikke beregnet på norsk klima! En bil som går 25 mil om sommeren går 10 om vinteren

Hva slags elbil er det du har kjørt? Høres ut som noe du har lagd selv.

Kjørte over 10 mil med min i rundt 10 minus her om dagen. Hadde 70% ved start, og 20% igjen etter turen. 

Endret av penny_
Skrevet
11 minutter siden, penny_ skrev:

Hva slags elbil er det du har kjørt? Høres ut som noe du har lagd selv.

Kjørte over 10 mil med min i rundt 10 minus her om dagen. Hadde 70% ved start, og 20% igjen etter turen. 

Jo det skal jeg si deg, og det er smultring. 

 

Skrevet
På 20.12.2018 den 14.03, BMW 5-serie 535D skrev:

Trolling?? Som tidligere skrevet, jeg er ikke ett troll som er på nett for trolling! 

Batterier dør bare man ser på de her i nord, muligens de holder litt lenger i syden

Varme er det som er værst for levetiden til lithium batterier, det er i de varmeste plassene i verden batterier uten kjøling har blitt skadet,

Kulde fører til et midlertidig kapasitetstap, men er veldig bra for levetiden på batteriet.

Skrevet
6 minutter siden, Avalor skrev:

Varme er det som er værst for levetiden til lithium batterier, det er i de varmeste plassene i verden batterier uten kjøling har blitt skadet,

Kulde fører til et midlertidig kapasitetstap, men er veldig bra for levetiden på batteriet.

Hverken varme eller kulde er bra for batteribiler, de passer rett og slett ikke inn noen steder da...

Annonse
Skrevet
10 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Hverken varme eller kulde er bra for batteribiler, de passer rett og slett ikke inn noen steder da...

Det er vel å ta litt i. Optimal temperatur er vel mellom 10-20 grader, men opererer fint uten å ta skade mellom -45 og pluss 45 grader. Det skal temmelig ekstreme temperaturer til før de ikke kan brukes.

 

Litt samme sånn at dieselmotorer gjerne må kjøres en halvtime før de er varm nok til å få optimal utnyttelse. 

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...