AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #1 Skrevet 19. desember 2018 Dette er bare helt ærlig, så håper folk heller kommer med tips enn stygge kommentarer. i tidligere forhold har jeg slitt med at jeg selv er sjalu. Går med en følelse av redsel inni meg at noe skal skje. «Var det en jente han fikk melding av nå», «snakker han med andre jenter?», «liker han andre jenter?» osv. Sånne frykt tanker sliter jeg med. Nå går jeg inn i et nytt forhold nå og vil ikke være sånn. Jeg vil ikke være en sjalu person. Sliter med vekta mi. Får ikke i meg nok mat, så jeg er for tynn. Vil gjerne lege på meg og få former. Så jeg blir sjalu på andre jenter som har finere kropp. Jeg prøver å få i meg mer mat og trene litt så jeg kan bli fornøyd. Jeg gruer meg allerede til sommeren og hvis jeg da er sammen med han og skal på stranda f.eks. Bare det å se andre jenter eller gå forbi de så får jeg vondt inni meg og blir sjalu. Hvordan kan jeg bli mindre sjalu? Dere som ikke er sjalu personer, hva tenker dere i sånne sammenhenger eller hvordan er dere ikke sjalu? Forresten så har jeg sett bilde av den ene kusina hans og hun er mindre enn meg, men så pen. Og jeg blir så sjalu. «Tenk hvis han syntes at hun er penere enn meg». Og her om dagen så la han ut et bilde på Snapchat med en tekst og så var det bilde av en hentes rumpe når hun satt, med klær på da. Og jeg ble så lei meg og sjalu. Noen tips? -jente 22 Anonymkode: 8d967...7f3 2
Skilpadden Skrevet 19. desember 2018 #2 Skrevet 19. desember 2018 Han sendte snap av en annen jentes rumpe og du lurer på hvorfor du blir sjalu? 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #3 Skrevet 19. desember 2018 Du bør faktisk oppsøke profesjonell hjelp, for dette er ikke bra for deg, eller for han. Du må jobbe med deg selv og ditt eget selvbilde. Det vil alltid være noen som er penere enn deg, høyere enn deg, slankere enn deg osv. Alltid! Verden består tross alt av en god del mennesker. Men det betyr ikke at det er de han vil ha, eller at du ikke er bra nok, pen nok, høy nok, slank nok. Og det må du lære deg rett og slett. Anonymkode: 05ce4...931 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #4 Skrevet 19. desember 2018 6 minutter siden, Skilpadden skrev: Han sendte snap av en annen jentes rumpe og du lurer på hvorfor du blir sjalu? Nei det var bare dn tekst og så var det bilde av rumpa til en jente med klær på. Men bare et sånn bilde fra nettet liksom. -TS Anonymkode: 8d967...7f3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #5 Skrevet 19. desember 2018 Men i forhold til det om han tekster til andre jenter (nå vet jeg ikke om han gjør det da) men hvordan takler dere andre det? Eller hva/ hvordan tenker dere omkring det? Hvis kjæresten deres snakker med en annen jente på melding eller sosiale medier? noen råd der? -TS Anonymkode: 8d967...7f3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #6 Skrevet 19. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men i forhold til det om han tekster til andre jenter (nå vet jeg ikke om han gjør det da) men hvordan takler dere andre det? Eller hva/ hvordan tenker dere omkring det? Hvis kjæresten deres snakker med en annen jente på melding eller sosiale medier? noen råd der? -TS Anonymkode: 8d967...7f3 Kjæresten min har en stor gjeng med venner, både gutter og jenter. Han tekster sine jentevenner jevnlig, mest når det handler om når alle skal samles, men jeg stoler på at det ikke er noe mer enn vennskap mellom de. (Hadde det vært noe mer mellom noen av de så hadde det skjedd for lenge siden tenker jeg, de har vært venner siden ungdomsskolen og vi er nå 25). Anonymkode: b7251...847
Pal Fungi Skrevet 19. desember 2018 #7 Skrevet 19. desember 2018 Min samboer har også venninner som han tekster med, det skal ikke være nødvendig å kutte ut venner av motsatt kjønn selv om man går inn i et forhold. Hvis man krever dette av partneren så burde man nok ikke blitt sammen i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Dette med sjalusi er så vanskelig. Jeg har hatt flere kjærester, og har følt på sjalusi med halvparten av dem. Det jeg merker når jeg ser tilbake, er at i de forholdene jeg IKKE var sjalu, er de der jeg følte meg sett og tatt vare på, med mange gode samtaler og ærlighet. I de forholdene hvor jeg følte at noe manglet og at jeg ikke visste alt om kjæresten, var jeg sjalu og mistenksom. I mitt beste forhold var alt ute i det åpne; jeg fikk koder til alle duppeditter og nettsteder som han brukte hvis jeg trengte det. Jeg hadde full tilgang til alt fordi han hadde null å skjule, og han stolte nok på meg til å gi den infoen. Nærmere kommer man nesten ikke hverandre mentalt sett! Men du skriver om dårlig selvtillit, og da vet jeg ikke om det har noe å si hvor åpne og ærlige dere er med hverandre. For noen er sjalusi rett og slett en lidelse de må jobbe med. Spør deg selv, når du blir sjalu; hva trenger du å vite, og hva er målet med å få vite det? Du vil kanskje vite at han ikke snakker upassende med en annen kvinne fordi det er uaktuelt for deg? Og hvis han sier at han er trofast, og du ikke har beviser på det motsatte, er det godt nok? Kan du stole på han og legge det fra deg, og våkne neste dag uten å tenke på det igjen? Tillit er noe man må velge, og når de ekle tankene kommer så må man bare la de fare og gjøre noe fint for seg selv eller noen andre i stedet. Det kan være vanskelig å velge tillit, fordi man risikerer å få tilliten brutt, og noen syns det er tungt å stole på noen igjen etter det. Men tillit er ikke noe som kan brukes opp, som om man bare har 3 tillitspoeng som man må spare på. Hver person er unik, og fortjener en første sjanse til å bli stolt på. Om de så skulle såre deg, så taper eller mister man ikke noe, man vinner faktisk! Fordi du får vite at denne personen var visst ikke det du trengte likevel, så du ble litt klokere, fikk mer erfaring og kan ta det med deg for å finne noen mer passende neste gang. Når noen sviker oss, så har det ikke noe med meg eller deg å gjøre. Det er den andre personen som har mangler eller smerter i seg selv som er uoppgjorte, og den sårer personer i livet sitt ved å ta dumme valg. Det er lett å skylde på seg selv samtidig som man blir skuffet og sint på den som sviker. Kanskje man heller skal synes synd på den som sviker oss i stedet? Det betyr ikke at vi skal tilgi eller glemme, eller gi en ny sjanse. Men det kan fjerne mye av angsten ved å slippe kontroll og la tilliten styre, å ikke være redd for å bli såret, fordi man trenger jo faktisk ikke å bli såret! Bare noen tanker til deg denne adventstid🙂 Vil til slutt nevne dette med kropp som du skriver litt om: du kommer ikke til å bli valgt bort til fordel for noen andre kun fordi de har mer former enn deg. Så enkle og primale er kun de dummeste av menn. Anonymkode: 6b874...354 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette med sjalusi er så vanskelig. Jeg har hatt flere kjærester, og har følt på sjalusi med halvparten av dem. Det jeg merker når jeg ser tilbake, er at i de forholdene jeg IKKE var sjalu, er de der jeg følte meg sett og tatt vare på, med mange gode samtaler og ærlighet. I de forholdene hvor jeg følte at noe manglet og at jeg ikke visste alt om kjæresten, var jeg sjalu og mistenksom. I mitt beste forhold var alt ute i det åpne; jeg fikk koder til alle duppeditter og nettsteder som han brukte hvis jeg trengte det. Jeg hadde full tilgang til alt fordi han hadde null å skjule, og han stolte nok på meg til å gi den infoen. Nærmere kommer man nesten ikke hverandre mentalt sett! Men du skriver om dårlig selvtillit, og da vet jeg ikke om det har noe å si hvor åpne og ærlige dere er med hverandre. For noen er sjalusi rett og slett en lidelse de må jobbe med. Spør deg selv, når du blir sjalu; hva trenger du å vite, og hva er målet med å få vite det? Du vil kanskje vite at han ikke snakker upassende med en annen kvinne fordi det er uaktuelt for deg? Og hvis han sier at han er trofast, og du ikke har beviser på det motsatte, er det godt nok? Kan du stole på han og legge det fra deg, og våkne neste dag uten å tenke på det igjen? Tillit er noe man må velge, og når de ekle tankene kommer så må man bare la de fare og gjøre noe fint for seg selv eller noen andre i stedet. Det kan være vanskelig å velge tillit, fordi man risikerer å få tilliten brutt, og noen syns det er tungt å stole på noen igjen etter det. Men tillit er ikke noe som kan brukes opp, som om man bare har 3 tillitspoeng som man må spare på. Hver person er unik, og fortjener en første sjanse til å bli stolt på. Om de så skulle såre deg, så taper eller mister man ikke noe, man vinner faktisk! Fordi du får vite at denne personen var visst ikke det du trengte likevel, så du ble litt klokere, fikk mer erfaring og kan ta det med deg for å finne noen mer passende neste gang. Når noen sviker oss, så har det ikke noe med meg eller deg å gjøre. Det er den andre personen som har mangler eller smerter i seg selv som er uoppgjorte, og den sårer personer i livet sitt ved å ta dumme valg. Det er lett å skylde på seg selv samtidig som man blir skuffet og sint på den som sviker. Kanskje man heller skal synes synd på den som sviker oss i stedet? Det betyr ikke at vi skal tilgi eller glemme, eller gi en ny sjanse. Men det kan fjerne mye av angsten ved å slippe kontroll og la tilliten styre, å ikke være redd for å bli såret, fordi man trenger jo faktisk ikke å bli såret! Bare noen tanker til deg denne adventstid🙂 Vil til slutt nevne dette med kropp som du skriver litt om: du kommer ikke til å bli valgt bort til fordel for noen andre kun fordi de har mer former enn deg. Så enkle og primale er kun de dummeste av menn. Anonymkode: 6b874...354 Tusen takk 😊 dette hjalp faktisk litt 😊 skal prøve å tenke sånn fremover. Det virker som en grei måte å tenke på. Ihvertfall for meg. Jeg må bare prøve å stole på han. Og HVIS han skulle gjøre noe dumt eller noe, så er det han som er dum. Jeg vet ihvertfall at jeg er en fin person og ikke vil såre andre. Så HVIS han skulle gjøre noe, så er det han som enten ikke har det godt med seg selv eller han som ikke behandler folk bra. Så da får jeg heller syntes synd på han. Og godt og høre det du sa om kroppen. Jeg bare føler at gutter tenker så mye på kropp. Og jeg har jo lyst til at gutter (eller han spesielt) skal like kroppen min. Ikke bare det selvfølgelig. Men er litt kjedelig når man føler man har en barnekropp 😕 men som sagt, jeg prøver og få spist litt mer og trent litt og sånt. Sånn at jeg kan føle det enda bedre med meg selv. Og da ha en mindre ting å være sjalu for/ bekymret for. Sorry for lang tekst 😅 -TS Anonymkode: 8d967...7f3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk 😊 dette hjalp faktisk litt 😊 skal prøve å tenke sånn fremover. Det virker som en grei måte å tenke på. Ihvertfall for meg. Jeg må bare prøve å stole på han. Og HVIS han skulle gjøre noe dumt eller noe, så er det han som er dum. Jeg vet ihvertfall at jeg er en fin person og ikke vil såre andre. Så HVIS han skulle gjøre noe, så er det han som enten ikke har det godt med seg selv eller han som ikke behandler folk bra. Så da får jeg heller syntes synd på han. Og godt og høre det du sa om kroppen. Jeg bare føler at gutter tenker så mye på kropp. Og jeg har jo lyst til at gutter (eller han spesielt) skal like kroppen min. Ikke bare det selvfølgelig. Men er litt kjedelig når man føler man har en barnekropp 😕 men som sagt, jeg prøver og få spist litt mer og trent litt og sånt. Sånn at jeg kan føle det enda bedre med meg selv. Og da ha en mindre ting å være sjalu for/ bekymret for. Sorry for lang tekst 😅 -TS Anonymkode: 8d967...7f3 Menn tenker på kropp, men de fleste liker mange typer kropper og ikke bare en. Kjæresten din liker din, ellers hadde han ikke vært sammen med deg. Menn er også like glad for at en jente liker dem, som at du er for at han liker deg. De sitter også med usikkerheter i begynnelsen og "håper hun liker meg/jeg er god nok". Så han vil imponere deg også! Selv er jeg tynn med små bryster, i tillegg veldig lav. Men jeg er ganske stolt over meg selv og ting jeg får til, så jeg går inn i nye relasjoner med forventinger til han i stedet for meg selv. Jeg vet jo at jeg kan være en god kjæreste, nå er det opp til han å være god nok. Derfor blir jeg ikke skuffet når det ikke går likevel. Fordi jeg er god nok, men jeg passer ikke med hvem som helst likevel. Moralen i historien: du er god nok som du er. Spis 3-4 sunne måltider til dagen, vær litt aktiv hver dag så kommer du til å holde deg på en sunn vekt for akkurat din kropp, hvordan du ser ut har ikke noe å si fordi en sunn kropp vil uansett gi en attraktiv utstråling! Anonymkode: 6b874...354
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #11 Skrevet 20. desember 2018 På 19.12.2018 den 12.22, AnonymBruker skrev: Men i forhold til det om han tekster til andre jenter (nå vet jeg ikke om han gjør det da) men hvordan takler dere andre det? Eller hva/ hvordan tenker dere omkring det? Hvis kjæresten deres snakker med en annen jente på melding eller sosiale medier? noen råd der? -TS Anonymkode: 8d967...7f3 Jeg er også sånn.... det hjelper litt å ha passord osv som er hans , og er alltid logget inn på hans Messenger ikke min egen så jeg kan følge med på alt. Men den beste perioden var når han ikke hadde egen telefon og brukte min. Anonymkode: fb65d...7dc
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #12 Skrevet 20. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også sånn.... det hjelper litt å ha passord osv som er hans , og er alltid logget inn på hans Messenger ikke min egen så jeg kan følge med på alt. Men den beste perioden var når han ikke hadde egen telefon og brukte min. Anonymkode: fb65d...7dc TS her Men jeg vil ikke vise at jeg er sjalu og «kontorlerede», så jeg vil liksom ikke spørre han om å få passordene hans osv. Pluss at HVIS jeg skulle gjort det og fått det, så hadde jeg ikke visst alt han holdt på med uansett. Han er ikke norsk, så når han snakker med andre så skriver han på sitt språk. Så jeg har jo da null kontroll på hvem personen er og hva de eventuelt snakker om. Han kan godt si at en person er kusinen hans eller noe, men så er det en han liker eller holder på med for alt jeg vet. Nå var bare dette et eksempel. Men ja, så det er litt kjipt at jeg ikke kunne uansett ha visst eller fulgt med på Anonymkode: 8d967...7f3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #13 Skrevet 20. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her Men jeg vil ikke vise at jeg er sjalu og «kontorlerede», så jeg vil liksom ikke spørre han om å få passordene hans osv. Pluss at HVIS jeg skulle gjort det og fått det, så hadde jeg ikke visst alt han holdt på med uansett. Han er ikke norsk, så når han snakker med andre så skriver han på sitt språk. Så jeg har jo da null kontroll på hvem personen er og hva de eventuelt snakker om. Han kan godt si at en person er kusinen hans eller noe, men så er det en han liker eller holder på med for alt jeg vet. Nå var bare dette et eksempel. Men ja, så det er litt kjipt at jeg ikke kunne uansett ha visst eller fulgt med på Anonymkode: 8d967...7f3 Hvis du føler han holder på med noen av de han skiver med er det ingenting i veien for å sende den damen en melding å spørre. Presenter deg som kjæresten hans, for er ikke sikkert han sier til flørtene at han har kjæreste en gang. Og skriv hyggelig at du ikke vil lage drama og skal holde svaret hennes mellom dere men sårt trenger ærlig svar. Jeg har gjort dette og bare blitt møtt med forståelse. Ja de skjønner at man er usikker og at forholdet nok ikke er 100% bra men alle kan sette seg inn i usikre sko og se for seg hvor viktig svaret er for deg. Anonymkode: fb65d...7dc
Nykommer Skrevet 4. januar 2019 #14 Skrevet 4. januar 2019 Kjære TS! Jeg tror det beste er å forklare din kjæreste hvordan du oppriktig har det. Det kan selvsagt føles tungt å utlevere seg på den måten, men samtidig er det stor sjanse for at dere kommer enda nærmere hverandre. Selv har jeg en kone som alltid har vært sjalu, men det var først for få år siden hun forklarte hvor "ille" det virkelig er. Hennes åpenhet har medført at hun kan gå gjennom mobilen min når det måtte passe. Samtidig er jeg blitt veldig innstilt på å opptre slik at hun ikke skal føle grunnlag for sjalusi. Og hvis sjalusien likevel tar overhånd, trøster jeg meg med at det kun er uttrykk for dyp kjærlighet.❤ Slik velger jeg i alle fall å tolke det..... Masse lykke til, og husk at mange menn elsker "totalpakken" ved sin dame (som er langt mer enn bare kroppen)!😊
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2019 #15 Skrevet 4. januar 2019 På 19.12.2018 den 12.22, AnonymBruker skrev: Men i forhold til det om han tekster til andre jenter (nå vet jeg ikke om han gjør det da) men hvordan takler dere andre det? Eller hva/ hvordan tenker dere omkring det? Hvis kjæresten deres snakker med en annen jente på melding eller sosiale medier? noen råd der? -TS Anonymkode: 8d967...7f3 I mine forhold er ikke teksting og chatting med andre jenter noe som er ok. En barndomsvenninde for å si god jul er greit men ikke å drive å chatte hver dag eller hver helg med noen. Anonymkode: 7ab27...4d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå