Gå til innhold

Bilvask vinterstid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg være obs på? Fått tips om siliconstift til listene i dørene, men er det andre ting jeg bør være mer obs på nå Vs sommerstid? Og hva er best mtp veisaltet som henger seg på bilen? Vil vanlig avfetting ta det? Bare hatt bilen siden i sommer, så dette er nytt for meg. 

Vasker bilen for hånd i vaskehall etter tidligere dårlig erfaring i maskinvask.. 

Anonymkode: 713e4...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker i maskin når det ikke er under 5blå. Tørker som regel av vann på gummilister, og området rundt. Silikon er mange år siden jeg har brukt, fikk ikke opp dørene omtrent etter å stått i kulde etterpå. Og de er heller uttørka om noen skulle tro dèt. Pass på å få brukt bremsene godt etterpå, slik de blir varme og tørker. Ikke bruk parkbrems første natta, men trekk gjerne i den morgenen etter. Funker for meg denne oppskriften.

Anonymkode: 071be...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å spyle undersiden av bilen. Der legger saltet seg, og gjør at bilen ruster opp uten at du ser det.

Anonymkode: 89353...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 9.16, AnonymBruker skrev:

Hva bør jeg være obs på? Fått tips om siliconstift til listene i dørene, men er det andre ting jeg bør være mer obs på nå Vs sommerstid? Og hva er best mtp veisaltet som henger seg på bilen? Vil vanlig avfetting ta det? Bare hatt bilen siden i sommer, så dette er nytt for meg. 

Vasker bilen for hånd i vaskehall etter tidligere dårlig erfaring i maskinvask.. 

Anonymkode: 713e4...fd7

Ikke vask utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om bilen er helt ny er en av de beste investeringene en ordentlig polering både før og etter vinteren. Ellers har det jo kommet mange gode svar; forsegling av lakken og et rent understell er triksene du bør ha med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...