AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #1 Skrevet 18. desember 2018 Hva gjør du for å holde deg slank? Jeg har lagt på meg 10 kg de siste årene og er nå 42 år og overvektig. Har aldri måttet slanke meg eller telle kalorier, men spiser helt normal sunn mat i hverdagen. Men koser meg i helgen med litt godteri og pizza hver helg. Har ikke endret kostholdet siden jeg var 25 år og hadde en BMI på 19, så skjønner ikke hvorfor jeg fortsetter å legge på meg. Trener ikke høyintenst, men har en jobb der jeg går mye. De jeg kjenner på min alder som er tynne/slanke er typ løpere eller veganere virker det som. Er mer trening eller telle kalorier veien å gå? Anonymkode: ff9c7...972
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #2 Skrevet 18. desember 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mer trening eller telle kalorier veien å gå? Anonymkode: ff9c7...972 Ja, enten må du bruke mer energi eller så må du ta inn mindre energi. Anonymkode: 36c26...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #3 Skrevet 18. desember 2018 Fikk barn etter 40, aldri vært så lett å holde meg slank. Selv om jeg nesten ikke får trent. Men går mye og sitter sjelden lenge på rumpen. Og må jo spise sunt når jeg er rollemodell for barna. Anonymkode: a01ca...91a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #4 Skrevet 18. desember 2018 Er 40+ og overvektig. Begynte å trene for litt siden og det gir raskt resultater! Så kom deg i bevegelse! De fleste sitter på ræva mer enn de tror. Anonymkode: ab45d...f40
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #5 Skrevet 18. desember 2018 Er over 40 og slank. Men det siste 5 årene har det komet på 5 kg. Har bestemt meg for en vekt jeg ikke skal over, og så lenge jeg ikke passerer den så tar jeg det med knusende ro. Anonymkode: 63af2...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #6 Skrevet 18. desember 2018 Spiser det kroppen er bygd for, trener ikke, men er litt hverdagsaktiv( spaserturer en times tid i nabolaget ca annenhver dag, noen turer i trappa til vaskekjeller og bærer varer fra matbutikken. Utenom det sitter jeg mye. Har også kontorjobb. Anonymkode: 8900c...acc 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #7 Skrevet 18. desember 2018 Mamma på nesten 60 er sylslank. Hun spiser f.eks: Frokost: Rugbrød. En tjukk brødskive med masse pålegg. Smør, majones, ost, italiensk salat og alt mulig.. Lunsj: En sunn bar (atkins osv), kaffe, en del peanøtter Middag: Koteletter eller kylling f.eks + grønnsaker + rømme Kvelds: Proteinpudding, rømme, yoghurt og slikt. Hun er også veldig aktivt. Hun går nok minimum en mil 5/7 dager i uka, ofte en del mer. Anonymkode: 75825...f7a
Gjest Raggy Skrevet 19. desember 2018 #8 Skrevet 19. desember 2018 Gått ned ca 10 kg siden i høst og fått muskler, har hatt kostholdsveiledning og timer med pt ser ruter øverst på magen nå. Trodde jeg var "45, ferdig og feit men så viste det seg at jeg bare måtte jobbe litt med saken
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #9 Skrevet 19. desember 2018 Trener organisert idrett, samt spinning og jogging. Ski om vinteren, fjellturer om sommeren. Lager mat med ca 80% grønnsaker. Spiser usunt ca annenhver helg. Anonymkode: 8dab5...855 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #10 Skrevet 19. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Mamma på nesten 60 er sylslank. Hun spiser f.eks: Frokost: Rugbrød. En tjukk brødskive med masse pålegg. Smør, majones, ost, italiensk salat og alt mulig.. Lunsj: En sunn bar (atkins osv), kaffe, en del peanøtter Middag: Koteletter eller kylling f.eks + grønnsaker + rømme Kvelds: Proteinpudding, rømme, yoghurt og slikt. Hun er også veldig aktivt. Hun går nok minimum en mil 5/7 dager i uka, ofte en del mer. Anonymkode: 75825...f7a Så lite som hun spiser er det virkelig ikke rart hun er sylslank, Anonymkode: d9d01...2c6 16
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #11 Skrevet 19. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lite som hun spiser er det virkelig ikke rart hun er sylslank, Anonymkode: d9d01...2c6 Enig. Jeg spiste seriøst mer enn det som anorektisk. Farlig kosthold for en 60 åring. Tipper hun er benskjør om hun har levd sånn én stund. Anonymkode: 45830...7b8 12
skruf Skrevet 19. desember 2018 #12 Skrevet 19. desember 2018 Jeg er 40+ og slank. Er generelt aktiv i hverdagen, går mye tur (har to hunder), i tillegg sykler jeg eller går (når det er for glatt eller for mye regn til å sykle) til og fra pga jeg har aldri sullet meg til å ta lappen. Har også en veldig fysisk jobb der jeg går mye og med tunge løft. Bruker kroppen mye hver dag. Som familie er vi også aktiv, mye turer i skog og mark, fjellturer, fisketurer. Har alltid likt å trene, har tredemølle hjemme i tillegg til styrketrening på treningssenter. Er litt nøye på mat, mye pga matallergier. Drikker sjeldent noe med sukker i. Og spiser sjeldent søtsaker (er ikke så glad i det). Svakheten min er søt gjærbakst, men etter at jeg fikk påvist cøliaki så har det også utgått. Ikke funnet gode glutenfrie alternativ. Jeg tror også at mye av det med kroppsfasong og vekt også er genetisk. Familien min på begge sider er slanke, og alle søskena mine er lange og slanke. Det samme er barna mine. Men jeg merker jo såklart at jeg ikke er 20 lengre, kroppen har endret seg selv om jeg er slank og trent. Og det er helt naturlig og egentlig akkurat sånn det skal være. Ikke higer jeg etter det heller 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #13 Skrevet 19. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lite som hun spiser er det virkelig ikke rart hun er sylslank, Anonymkode: d9d01...2c6 Synes ikke det er så lite, men proteinbarer etc burde heller være små måltider. Anonymkode: 8dab5...855 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. desember 2018 #14 Skrevet 19. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør du for å holde deg slank? Jeg har lagt på meg 10 kg de siste årene og er nå 42 år og overvektig. Har aldri måttet slanke meg eller telle kalorier, men spiser helt normal sunn mat i hverdagen. Men koser meg i helgen med litt godteri og pizza hver helg. Har ikke endret kostholdet siden jeg var 25 år og hadde en BMI på 19, så skjønner ikke hvorfor jeg fortsetter å legge på meg. Trener ikke høyintenst, men har en jobb der jeg går mye. De jeg kjenner på min alder som er tynne/slanke er typ løpere eller veganere virker det som. Er mer trening eller telle kalorier veien å gå? Anonymkode: ff9c7...972 Jeg er femti, slank og veltrent. Spiser sunt i hverdagen og trener tre ganger i uka. Hvis jeg har skeia ut skikkelig et par uker på ferie, merker jeg at det er noe tyngre å hente tilbake formen nå, enn det var for ti år siden Men jeg ville aldri tillatt meg å gå opp ti kg, tar tak i det før det blir fem kg ekstra, ellers blir det bare verre og verre å gå ned igjen. Ville trent mer var jeg deg, telle kalorier funker ikke for meg. Jeg bruker litt tid og energi på å holde meg i form, men heller det enn å se ut som jeg faktisk er femti år Kjenner også flere veganere, de er ikke tynne, for å si det sånn. Alt handler om hva du stapper innpå og hvor mye du forbrenner hvis du ellers er frisk og rask.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #15 Skrevet 19. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg spiste seriøst mer enn det som anorektisk. Farlig kosthold for en 60 åring. Tipper hun er benskjør om hun har levd sånn én stund. Anonymkode: 45830...7b8 Det var som å lese hva min egen mor har spist så lenge jeg har kjent henne. Hun spiser ikke barer og sånt, men hun spiser som en anorektisk spurv med munnkurv. Pirker litt i maten og springer ut i kjøkkenet for å fylle på til andre (til han hun er gift med) Nå er hun midt i 70-åra, og ganske riktig er hun benskjør. Behandles med en sprøyte hver 6 mnd. Det virker heldigvis veldig godt på henne. Anonymkode: eacaa...6f3 5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #16 Skrevet 19. desember 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg spiste seriøst mer enn det som anorektisk. Farlig kosthold for en 60 åring. Tipper hun er benskjør om hun har levd sånn én stund. Anonymkode: 45830...7b8 Er dere seriøse? Hoppet dere over den delen som omhandlet smør, majones og rømme? Det daglige inntaket ser ut til å være på minst 2000 kalorier, noe som burde være mer enn nok for ei 60-årig dame. Også er hun aktiv i tillegg. Anonymkode: 2964e...3c2 8
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #17 Skrevet 19. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dere seriøse? Hoppet dere over den delen som omhandlet smør, majones og rømme? Det daglige inntaket ser ut til å være på minst 2000 kalorier, noe som burde være mer enn nok for ei 60-årig dame. Også er hun aktiv i tillegg. Anonymkode: 2964e...3c2 Ser ut som helt grei mengde for en liten dame. Når hun begrenser karbs fra sukker &korn reduseres også risikoen for benskjørhet. Mye protein er veldig viktig, og det ser det ut til at hun har skjønt! Uansett tåpelig å spekulere i hennes helsetilstand. Anonymkode: 8900c...acc 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #18 Skrevet 19. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dere seriøse? Hoppet dere over den delen som omhandlet smør, majones og rømme? Det daglige inntaket ser ut til å være på minst 2000 kalorier, noe som burde være mer enn nok for ei 60-årig dame. Også er hun aktiv i tillegg. Anonymkode: 2964e...3c2 Helt enig! Masse fett i det kostholdet, og selv om mengdene ikke er de største så er dette overhodet ikke et anorektisk kosthold. Ikke rart at vi er så overvektige som befolkning når mange har et så forvridd forhold til "normale mengder mat". Anonymkode: 697d9...e32 14
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #19 Skrevet 19. desember 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Enig. Jeg spiste seriøst mer enn det som anorektisk. Farlig kosthold for en 60 åring. Tipper hun er benskjør om hun har levd sånn én stund. Anonymkode: 45830...7b8 Syntes det ser helt greit ut, men jeg tror mange nordmenn syntes det er lite. Men mange nordmenn er også lubne og overvektige og har et skeivt syn på hva som er normal eller ok mengde mat. Det sier seg selv at man som overvektig vil syntes det er ekstremt lite mat, men det er jo en grunn at man er overvektig. Jeg spiser omtrent likt, bare plantebasert, og jeg er slank, litt trent, ikke undervektig. Har mange i familien og slekten som er overevktige, og jeg ser jo at de spiser betydelig mer enn meg. I deres øyne spiser jeg veldig lite. Men mtp at jeg har litt muskler siden jeg trener litt, så spiser jeg nok. Hadde jeg spist for lite hadde jeg ikke kunnet bygge muskler. Anonymkode: 79644...a80 10
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #20 Skrevet 19. desember 2018 Spiser lite og går mye. Anonymkode: f6047...cfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå