Gå til innhold

Noen elbileiere som føler seg lurt? Betal i vei dere også!! 😂

BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, stan skrev:

Ingen nytte? Den bringer meg fram og tilbake hver dag. Gjør akkurat det samme som en annen småbil, men uten å slippe ut gift i nærmiljøet. 

Lite nytte, kan ikke bruke den som en ordentlig bil. Småbiler kjennerelt er ikke noe jeg er glad i, men takke meg heller til en mini med diesel istedenfor en tesla. Støre personbiler med sterk dieselmotor er det jeg liker best.

Kan til en viss grad være enig i deg, jeg hadde nok muligens vært litt mer glad i lekebil om det ikke hadde vært for den ekstremt miljøskadelige produksjonen. Hadde det ikke vært for den, hadde kanskje jeg også skaffet meg lekebil, men den sjansen er også minimal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Lite nytte, kan ikke bruke den som en ordentlig bil. Småbiler kjennerelt er ikke noe jeg er glad i, men takke meg heller til en mini med diesel istedenfor en tesla. Støre personbiler med sterk dieselmotor er det jeg liker best.

Kan til en viss grad være enig i deg, jeg hadde nok muligens vært litt mer glad i lekebil om det ikke hadde vært for den ekstremt miljøskadelige produksjonen. Hadde det ikke vært for den, hadde kanskje jeg også skaffet meg lekebil, men den sjansen er også minimal

Hver sin bruk. Det er utrolig kjekt med en bitteliten bil når jeg skal parkere i byen. Det liten vits i sprek bil når man står fast i rushtrafikken likevel. 

Både fossile og elektriske biler har produksjon som er miljøskadelig og etisk problematisk. Det har vært fokus på litium produksjonen til batterier. Men det produseres ofte andre metaller samtidig, feks magnesium, som brukes i mange biler. 

Det er jo også svært miljøskadelig å produsere fossil energi. I tillegg er det jo problemer med utslippene fra bilene. Både i forhold til klima, men også helse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stan skrev:

Hver sin bruk. Det er utrolig kjekt med en bitteliten bil når jeg skal parkere i byen. Det liten vits i sprek bil når man står fast i rushtrafikken likevel. 

Både fossile og elektriske biler har produksjon som er miljøskadelig og etisk problematisk. Det har vært fokus på litium produksjonen til batterier. Men det produseres ofte andre metaller samtidig, feks magnesium, som brukes i mange biler. 

Det er jo også svært miljøskadelig å produsere fossil energi. I tillegg er det jo problemer med utslippene fra bilene. Både i forhold til klima, men også helse. 

Ja klart småe har sin lille fordel der, men små biler her i bygda hvor jeg bor passer bare ikke inn. Her er det lange strekker å kjøre, da er komfort i bilen en viktig del, småe biler eier absolutt ikke komfort. Rushtrafikk vet jeg nesten ikke hva er, utrolig sjelden jeg selv sitter i kork, den sjeldne gangen det skjer her så er det en trafikkulykke som forårsaker det, ellers går trafikken til og fra jobb rundt 20 kmt tregere enn vanlig, 80 sone vanlig, så flyter ca i 60-70. 

Hvis jeg hadde bodd i Oslo hadde jeg ikke hatt elbil uansett, men hatt min BMW og tatt offentlig transport til og fra jobb, offentlig transport er også klink umulig her oppe, finnes ikke en eneste buss å oppdrive. 

Ja alt er miljøskadelig, men jeg er ikke en miljøverner, benytter bare produksjonen av batteriene som et bevis på at lekebiler på ingen måte er miljøvennlige men heller miljøverstinger 👍

Men såklart, alle får kjøre det de selv vil, men jeg tror det snart blir bråstopp for lekebilene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

små biler her i bygda hvor jeg bor passer bare ikke inn.

Det er ditt syn. Dessuten bor de aller fleste i byer. Så behovet for små biler er heller økende. 

14 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

jeg tror det snart blir bråstopp for lekebilene

Tviler på det. Det er mange steder som er i ferd med å forby diesel og bensin biler. Beijing feks har allerede ganske mange elektriske kjøretøy og har varslet et forbud mot fossile biler. Om det løser byens problemer med luftforurensning gjenstår å se. Men smoggen fra de store ringveiene er åpenbar og lett for alle å se. 

Elbiler løser ikke alle problemer som privatbilismen har brakt, men de fjerner mye av den lokale forurensningen. Og for de fleste er det godt nok. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

Det er ditt syn. Dessuten bor de aller fleste i byer. Så behovet for små biler er heller økende. 

Tviler på det. Det er mange steder som er i ferd med å forby diesel og bensin biler. Beijing feks har allerede ganske mange elektriske kjøretøy og har varslet et forbud mot fossile biler. Om det løser byens problemer med luftforurensning gjenstår å se. Men smoggen fra de store ringveiene er åpenbar og lett for alle å se. 

Elbiler løser ikke alle problemer som privatbilismen har brakt, men de fjerner mye av den lokale forurensningen. Og for de fleste er det godt nok. 

Ja flesteparten bør oppå hverandre, men veldig mange bor også i bygda, prosentvis bet jeg ikke, men er en del. Det er aldri feil med stor bil i byen heller, det er nok ikke alle byfolk som liker ryggsekk på hjul. 

At bensin og dieselbiler dør ut på lang sikt ser jeg ikke bort ifra, men skjer neppe på før 20 år. Tror som kjent ikke på lekebilene heller, med dagens teknologi blir det kanskje biler som går kun på luft etterhvert også. Hydrogen har jeg mer tro på enn lekebiler og det kommer til å bli mer og mer av de, lekebilene dør ut like fort som diesel. 

Ja, lokalt der de kjører, men ikke i de stakkars landene som må produsere de forferdelige batteriene til lekebilene. Jeg ser på totalen på jorden, ikke kun lokalt slik MDG gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/18/2018 at 3:17 PM, BMW 5-serie 535D said:

Budskapet mitt er at lekebil er søppel, enkelt og greit

Så dieselbiler er søppel? Trodde at du var glad i bensin og dieselbiler, men så feil kan man ta

Anonymkode: 5641d...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så dieselbiler er søppel? Trodde at du var glad i bensin og dieselbiler, men så feil kan man ta

Når har diesel blitt lekebil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Når har diesel blitt lekebil??

Siden skikkelige, elektriske biler kom ut?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden skikkelige, elektriske biler kom ut?

Hva er skikkelige elbiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Umodenhet å ha nedbetalt hus, bil, og en fast godt betalt jobb? 

Kjenner du meg? Tenk om jeg lytter og alt det ei kvinne drømmer om, jeg hopper bare ikke på hvilken som helst jente lengre, er for gammel til det, ser etter noe varig

Ja tenk om.... men du leser i hvert fall ikke det som faktisk står i innlegg du svarer på. Du forstår simpelt hen ikke budskapet. 

Anonymkode: 61ef5...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Problem er det ikke, jeg bare gotter meg over de som har anskaffet seg lekebil til ingen nytte 😉

Det skrives "godter"..... men for all del, du er så pass påståelig at du "gotter" deg.... 

Tror du virkelig at all elbil eiere velger elbil for å slippe unna bompengene? Det er offentlig informasjon at når taket på antall elbiler er nådd så skal man også de betale bompenger. Dette har vi visst lenge. Bortsett fra deg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja flesteparten bør oppå hverandre, men veldig mange bor også i bygda, prosentvis bet jeg ikke, men er en del. Det er aldri feil med stor bil i byen heller, det er nok ikke alle byfolk som liker ryggsekk på hjul. 

At bensin og dieselbiler dør ut på lang sikt ser jeg ikke bort ifra, men skjer neppe på før 20 år. Tror som kjent ikke på lekebilene heller, med dagens teknologi blir det kanskje biler som går kun på luft etterhvert også. Hydrogen har jeg mer tro på enn lekebiler og det kommer til å bli mer og mer av de, lekebilene dør ut like fort som diesel. 

Ja, lokalt der de kjører, men ikke i de stakkars landene som må produsere de forferdelige batteriene til lekebilene. Jeg ser på totalen på jorden, ikke kun lokalt slik MDG gjør

Hadde jeg fått en krone hver gang et dieselhue "tror på" hydrogen hadde jeg vært mangemilliardær nå. Tydeligvis vanskelig å legge fra seg suttekluten som dieselpumpa er? Infrastrukturen til hydrogen ligner såpass, at man ikke får traumer når man ska avvenne seg.

Anonymkode: bad22...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenk om.... men du leser i hvert fall ikke det som faktisk står i innlegg du svarer på. Du forstår simpelt hen ikke budskapet. 

Nei vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skrives "godter"..... men for all del, du er så pass påståelig at du "gotter" deg.... 

Tror du virkelig at all elbil eiere velger elbil for å slippe unna bompengene? Det er offentlig informasjon at når taket på antall elbiler er nådd så skal man også de betale bompenger. Dette har vi visst lenge. Bortsett fra deg da....

Hva annet skal man med en lekebil enn de de økonomiske godene den har gitt litt til nå? Pluss det å kjøre i bussfelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg fått en krone hver gang et dieselhue "tror på" hydrogen hadde jeg vært mangemilliardær nå. Tydeligvis vanskelig å legge fra seg suttekluten som dieselpumpa er? Infrastrukturen til hydrogen ligner såpass, at man ikke får traumer når man ska avvenne seg.

Anonymkode: bad22...8ae

Ikke mangemillionær men virkelig mangemilliardær?? Ok. Vet du hvor mange personer det er? 😂😂 lær deg forskjell på millionær og milliardær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi andre kan konkludere med at ts ikke vet hva hun snakker om. 

Anonymkode: c9212...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje vi andre kan konkludere med at ts ikke vet hva hun snakker om. 

Har utovertiss ikke innovertiss! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Har utovertiss ikke innovertiss! 😉

Tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tviler.

Det skal jeg ikke nekte deg 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...