Gå til innhold

Mann fra Aghanistan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ville du datet en mann derfra? Hvordan er kvinnesynet der generelt? Lurer fordi jeg har vært på stevnemøte med en derfra, og jeg blir litt usikker.

Anonymkode: aed4b...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville du datet en mann derfra? Hvordan er kvinnesynet der generelt? Lurer fordi jeg har vært på stevnemøte med en derfra, og jeg blir litt usikker.

Nei, jeg ville aldri datet en mann fra Afghanistan med mindre han hadde bodd så godt som hele sitt liv i Norge og var fullstendig assimilert. Afghanistan er et helt forferdelig land for kvinner og holdninger om at det er greit å voldta og greit for 60-åringer å gifte seg med 10 år gamle jenter forsvinner ikke på et blunk. Finn Magda Gad på Twitter, Svensk utenriksreporter som er i Afghanistan nå, så kan du lese hvordan afghanske kvinner har det.

Anonymkode: 7adfa...21e

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg ville aldri datet en mann fra Afghanistan med mindre han hadde bodd så godt som hele sitt liv i Norge og var fullstendig assimilert. Afghanistan er et helt forferdelig land for kvinner og holdninger om at det er greit å voldta og greit for 60-åringer å gifte seg med 10 år gamle jenter forsvinner ikke på et blunk. Finn Magda Gad på Twitter, Svensk utenriksreporter som er i Afghanistan nå, så kan du lese hvordan afghanske kvinner har det.

Født og oppvokst i Norge, men det er ikke foreldrene. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Født og oppvokst i Norge, men det er ikke foreldrene. 

Stol på magefølelsen, hvis du har på følelsen at han ikke er grei, så holder du deg unna. Eventuelt kan du prøve å føre samtalen inn på temaer du er interessert i å vite hva han mener om, og vurdere hva du synes om det han sier. Du må også ta i betraktning at familien hans kan forvente at han skal gifte seg med ei fra Afghanistan.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stol på magefølelsen, hvis du har på følelsen at han ikke er grei, så holder du deg unna. Eventuelt kan du prøve å føre samtalen inn på temaer du er interessert i å vite hva han mener om, og vurdere hva du synes om det han sier. Du må også ta i betraktning at familien hans kan forvente at han skal gifte seg med ei fra Afghanistan.

Har ikke det på magefølelsen. Tror du virkelig de forventer det når han har bodd i Norge hele livet? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke det på magefølelsen. Tror du virkelig de forventer det når han har bodd i Norge hele livet? 

Ikke godt å si siden jeg ikke kjenner dem, men det er vel ikke akkurat uvanlig i for eksempel pakistanske familier.

• Liker 1
Skrevet

Afganske familier er som regel ikke konsentrative som de flere pakistanske familier (dog ikke alle pakistanere er det heller).

Anonymkode: 3686d...160

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke godt å si siden jeg ikke kjenner dem, men det er vel ikke akkurat uvanlig i for eksempel pakistanske familier.

Tror ikke han ville vært med meg om det var tilfellet 

Skrevet

Har jobbet sammen med afghanske menn. De var greie. Noen er omtrent oppvokst i Norge. Noen kom til Norge som eldre. De er generelt mer høylytt. Jeg opplevde ingen ubehag. Men jeg vet ikke hvordan de hadde blitt om jeg f.eks ble svigerdatter der.. 

Anonymkode: ee0fd...a34

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han en søster? Hva søsteren får gjøre sier mye om hvilke holdninger familien har og som de har overført på han.

Men som noen nevnt. Les reportasjeserien til den svenske journalisten Mgda Gad. Du finner den hos expressen.se.

Expressen er sveriges største eller nest største avis og tilsvarer VG og Dagbladet her i Norge.

Anonymkode: 2b730...537

• Liker 1
Skrevet

Kommer ann på. Født der og insisterer på at norske damer og eventuelle barn skal ha samme religion og livvsyn som han? 

NEI.

Fyr født i Afghanistan, vil tilpasse seg Norge, ateisme og norsk kultur?

Ja. Kanskje. :) 

Skrevet

Hva slags typ Afghaner? Pasthoner eller Dari?

Anonymkode: 8ea30...bdc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva slags typ Afghaner? Pasthoner eller Dari?

Hazara 

Skrevet

Er vel ikke noe galt med afghanske menn. :)

Anonymkode: 2f9be...f56

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke noe galt med afghanske menn. :)

Anonymkode: 2f9be...f56

Les den prisbelønte svnekse journalisten Magda Gad sine reportasjer fra Afghanistan. 90% av kvinner i Afghanistan er blitt mishandlet og/eller voldtatt (+ mørketall). Da er det ikke enkelthendelser lenger. Det ligger i kulturen. Dette er dehumanisering satt i system. Og jo, det er noe galt med afghanske menn.

Ser ut til at artiklene til Magda Gad i expressen er bak betalingsmur nå, men les henne på twitter. Saudi Arabia er rene paradiset for kvinner i forhold til Afghanistan.

Anonymkode: 2edce...390

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnesynet i Afghanistan er så labert som du kan få det, Ts. Hvordan du ikke kan ha fått med deg det begriper jeg ikke. Når det er sagt betyr ikke det at alle menn fra Afghanistan har et dårlig kvinnesyn, men er de oppvokst i Afghanistan er de også oppvokst i en kultur hvor kvinner ikke er verdt 5 øre. 

• Liker 1
Skrevet

Afghanistan er det landet i verden som er verst for kvinner. Kåringen har de fått fler ganger av FN (tror jeg det var, samme som sa Norge var det beste).

Ville aldri gått ut med en derfra. Holdinger får man som oftest hjemmefra... 

Anonymkode: 9d3e3...d77

• Liker 1
Skrevet

Ble kjent med en nå nettopp. Virka hyggelig når vi slo av en prat og vi snakka om overfladiske ting. Han fikk fort oppheng på meg og ville vite hvor jeg var, hvem jeg var med osv. 

Ville også at jeg skulle kvitte meg med hunden 😂 😂 han mente damer ikke trengte andre bekjentskap enn mann, og familie. 

Needless to say at Jeg ble ikke mer kjent med fyren og ba han la være å kontakte meg. Vi Hadde aldri et romantisk forhold, sex eller kyss engang sånn for å ha det på det rene. 

Styr unna er min erfaring men jeg er for å bli kjent med folk før man antar det verste. 

Og ja, foreldre forventer ofte de gifter seg med noen av sine egne. De kan gjerne date, Pule og leke seg med norske jenter. 

Slår seg til ro og får barn med noen mer aksepterte av familien. 

Anonymkode: a59c4...d6b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...