Gå til innhold

Sexløst ekteskap

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei,

Jeg er en kvinne på 30 som plages med et sexløst ekteskap.

Blir litt deppa av å lese innleggene her inne. Noen er misfornøyd med å ha sex 1-2 ganger i uken. Mine problemer er nok litt større enn som så.

Vi har vært sammen i 5 år. Det siste året har vi hatt sex kun 1 gang (for 9 måneder siden). I løpet av de siste to årene, har vi nok ikke vært sammen mer enn 2-3 ganger. Jeg har prøvd flørte med han, føler ikke at jeg maser, spør om han vil komme og legge seg.....men han har alltid en unnskyldning.

Jeg har lovet meg selv å ikke være utro, men det blir vanskeligere og vanskeligere. Jeg sitter som regel hjemme, da jeg er redd jeg ikke greier å si nei om jeg blir sjekket opp ute på byen. Unngår med andre ord fristelser! Det hjelper ikke å snakke med min mann om det, da blir han bare sint og gretten.

Vi har blitt fremmede for hverandre......og jeg har begynt å lure på om det er slik jeg egentlig vil leve livet mitt.

Flere som er i samme båt?

Frustrert :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest guran
Skrevet

har det slått deg at han kanskje er utro ?

Skrevet

ikke anta det verste, at han kanskje kan være utro. det er bra at du holder deg unna fristelser! for hvis du vil at dere skal få det bra igjen nytter det ihvertfall ikke med utroskap! ogdu ville bare hatt dårlig samvittighet..

men hvorfor ikke begynne i det små? gi ham små berøringer. klem ham, hold ham ihånden.. vis at du ønsker nærhet, at du trenger ham.. snakk med ham om ting du kanskje ønsker å dele med ham (ikke bare dagligdagse ting) fortell ham noe rart du har opplevd..

prøv å bli "kjent" med ham på nytt!

jeg vet ikke hvordan det er å ha et slikt ekteskap, men jeg kan tenke meg at det ikke føles bra for hverken deg eller ham..

men hvis ingenting nytter

og du har gjort alt for å oppnå kontakt, så bør du spørre ham rett ut om hva som foregår, om han er villig til å gjøre noe for å få det bedre isammen med deg?

uansett så er du iallfall nødt til å gjøre noe, for det fikser seg ikke av seg selv...

Skrevet

9 mnd uten sex??... Det er lenge! :o Hva sier han egentlig? Dere må jo ha snakket om det? Hvis han ikke vil snakke om det kan du spørre om han vil bli med på rådgivning. Det er klart at livet ditt ikke skal være slik.

Hvis begge er enige i at sex ikke er så viktig er det jo greit, men når det er slik du beskriver så kan det ikke være bra for forholdet dere imellom. Hadde blitt lei meg hvis typen min ikke ville tatt på meg eller hatt sex med meg på ni mnd. :roll:

Det må jo være noe galt, kan det være noe fysisk? Har han slitt med potensproblemer? Er han stresset og sliten pga jobb eller annet?...

Skrevet

9 mnd er lenge !

Dere må da ha pratet om dette ?

Hvis ikke, ville jeg absolutt tatt det opp med han så du får klarhet i dette her.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har det på akkurat samme måte. Har vært gift i tre år og hatt sex kanskje fire ganger siden bryllupet. Aner ikke hvorfor. Han flørter med meg og koser og susser hele tiden men sex blir det ikke. Jeg tar ikke initiativet lenger heller fordi jeg har sluttet å tenne på han.. Alt det andre fungerer ganske bra. Jeg er 28 og orker ikke tanken på å ha det sånn resten av livet..

Skrevet

Jeg hadde det sånn. Så ble jeg skilt og fikk ny samboer. Nå har jeg det IKKE sånn lengre :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Trist å høre. Vi har det også nesten sånn som dere, bortsett fra at hos oss er det jeg som ikke vil...

Jeg skjønner ikke selv hvorfor, det er faktisk et kjempeproblem. Har hatt samme problem tidligere med andre menn også, så det er meg det er noe galt med.

Har hatt en litt vanskelig barndom, hvor all berøring var tabu. I tillegg ble jeg utsatt for noen seksuelle overgrep i 8 års alder. Dette har jeg ikke snakket om før i fjor, og legen min mente at barndommen min har mye av skylden for min manglende lyst, jeg vet ikke selv om det er årsaken. Kan det være noe av det samme hos mannen din?

Skulle ønske jeg var som deg...lykke til!

Gjest Realist
Skrevet

Det er faktisk ganske normalt at den ene mister lysten på den andre etter en tid. Det inntreffer som regel etter 3-7 år.

Fenomenet kan da ikke komme som en stor overraskelse på folk?

Skrevet
Det er faktisk ganske normalt at den ene mister lysten på den andre etter en tid. Det inntreffer som regel etter 3-7 år.

Fenomenet kan da ikke komme som en stor overraskelse på folk?

Tror det er sånt alle tenker på at "sånn skjer bare andre, ikke meg."

Gjest Madam Felle
Skrevet

En sak er å miste lysten, men en helt annen at man ikke ønsker å snakke om det. Jeg hadde ikke orket å leve med en person, som stengte meg ute på de to viktigste områdene i et forhold. Nemlig kommunikasjon og sex.

Hva har en igjen av forholdet da?

Så lenge man kan snakke om det, er det nok lettere å takle ting som oppstår. For alle kan komme i en slik situasjon, men da må en være åpen med partneren sin.

Til trådstarter

Du bør nok sette et ultimatum på han, for fortsetter han i samme dur vil du nok ende opp med en annen gangske kjapt. Da er det bedre han får vite hvor du nå står, for da kan han velge om han ønsker å gjøre noe med det, eller la deg gå.

Unasett ønsker jeg deg lykke til, og håper tingene ordner seg på den ene eller andre måten :klem:

Gjest Gitte
Skrevet (endret)

s

Endret av Gitte
Gjest Anonymous
Skrevet

Så lenge man kan snakke om det, er det nok lettere å takle ting som oppstår.

Så man kan "snakke seg" til tenning på en partner? :o

Så naiv kan man ikke være.

Gjest Anonymous
Skrevet
Du bør nok sette et ultimatum på han, for fortsetter han i samme dur vil du nok ende opp med en annen gangske kjapt. Da er det bedre han får vite hvor du nå står, for da kan han velge om han ønsker å gjøre noe med det, eller la deg gå.

Ser man på tidligere tråder her på KG - som ofte omhandler kvinner som har mistet lysten - så er det sjelden det anses som en god løsning om mannen stiller et ultimatum i retning av "enten så har du sex med meg eller så finner jeg en annen". Løsningen er at mannen bare får finne seg i å leve uten sex.

Så jeg antar dette bare er nok et utslag av god gammeldags dobbeltmoral.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, men sånn er det jo bare. Menn som har lyst på sex er noen griser, mens jenter som har lyst på sex er flotte. Menn = grisete kåtpeiser. Kvinner = uskyldige flotte blomster som har behov.

Skrevet

Madam Felle har et godt poeng, men det burde gjelde begge veier.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Så man kan "snakke seg" til tenning på en partner? :o

Så naiv kan man ikke være.

Himmel og hav så du vrir på det jeg sier. :roll:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ser man på tidligere tråder her på KG - som ofte omhandler kvinner som har mistet lysten - så er det sjelden det anses som en god løsning om mannen stiller et ultimatum i retning av "enten så har du sex med meg eller så finner jeg en annen". Løsningen er at mannen bare får finne seg i å leve uten sex.

Har jeg sagt at han må ha sex med henne? :roll: men ja, han må snakke med henne, for hvilket forhold har man om han ikke gjør det?

Det er lettere å takle for begge parter, om de snakker seg i mellom. De er IKKE dermed sagt at sexlysten kommer med en gang, men det kan være han har mye på hjerte men klarer ikke å få det ut.

Kommuniksajon i et forhold er alfa omega, og det er min mening.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har jeg sagt at han må ha sex med henne? :roll: men ja, han må snakke med henne, for hvilket forhold har man om han ikke gjør det?

Det er lettere å takle for begge parter, om de snakker seg i mellom. De er IKKE dermed sagt at sexlysten kommer med en gang, men det kan være han har mye på hjerte men klarer ikke å få det ut.

Kommuniksajon i et forhold er alfa omega, og det er min mening.

Synes det kommer ganske klart frem at han ikke har lyst - og det må jo være åpenbart at han ikke har lyst å "snakke" om det når hun prøver å flørte og invitere han til senga.

Synes dere det er greit å snakke om deres manglende lyst i tide og utide. Jeg mistenker at om en mann satte et ultimatum om å snakke om deres manglende lyst ville det oppfattes som "mas".

Gjest Jeg som startet tråden...
Skrevet

Tusen takk for alle seriøse svar. Jeg setter veldig stor pris på de av dere som faktisk så alvoret i innlegget mitt, og kom med gode råd og tips.

Til sistemann: Tror du har misforstått. Jeg flørter ikke med han lenger, har gitt opp det. Det hender jeg bringer det på bane og sier at det plager meg, men som sagt blir han bare sint og gretten.

Nå skal det også sies at det ikke bare er mangel på sex'en som er problemet, men spesielt alt det som følger med: nærhet, kroppskontakt, trygghet osv.

Takk igjen for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...