Gå til innhold

Aldersforskjell, hvor akseptabelt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om at en mann på 50 år, dater en kvinne på 29? Tenker dere det er ett for stort alders gap? Ville du som forelder til kvinnen på 29 år reagert og mislikt forholdet grunnet aldersforskjellen? Hvor sosialt akseptert er så store aldersforskjeller?

Anonymkode: bf2f7...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg ville reagert på det. Uavhengig av hvor godt man holder seg så er det ikke veldig lenge til en på 50 blir gammel, og det er vanskelig for en på 29 og se tilstrekkelig langt frem. Det som går greit nå er ikke like moro når man fortsatt er relativt ung og sammen med en pensjonist. 

Anonymkode: 39b80...769

Skrevet

Så lenge yngstemann nærmer seg 30 år, så synes i alle fall jeg det er ok. Like uinteressant som andre forhold :vetikke:

om yngste er under 25, da er det ikke like ok lenger. 

Anonymkode: 3f693...e9c

Skrevet

Jeg er 35 og kjæresten min er 55 :) Vi har det fint, og jeg ser ikke på ham som gammel :)

Anonymkode: 9ca80...cba

• Liker 1
Skrevet

At en reagerer, greit. At en av den grunn misliker forholdet er ikke greit. En må bli kjent med folk og se hvordan de har det sammen før en kan snakke om å like eller mislike. 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om at en mann på 50 år, dater en kvinne på 29? Tenker dere det er ett for stort alders gap? Ville du som forelder til kvinnen på 29 år reagert og mislikt forholdet grunnet aldersforskjellen? Hvor sosialt akseptert er så store aldersforskjeller?

Anonymkode: bf2f7...7f6

Planen min når jeg bikker 50 er å være rik nok til å kunne date lekkerbiskener på 25-30 år. Så lenge det er helt frivillig så er det desverre ikke noe du får gjort. 29 år er godt voksen og datteren din kan på ingen måte sies å være en naiv ungjente lenger. Hadde hun vært 19 år hadde jeg vært mer skeptisk. Men sosialt akseptert da, hvem faen skal bry seg med det? Jeg hadde ikke dumpet ei på 29 år bare fordi noen gamle strikkekoner rynket på nesen over det om jeg var den 50 år gamle mannen.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35 og kjæresten min er 55 :) Vi har det fint, og jeg ser ikke på ham som gammel :)

Anonymkode: 9ca80...cba

Det blir mer merkbart når han blir pensjonist. Dersom han oppnår gjennomsnittlig levealder, vil du ikke rekke å bli pensjonist før han før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er deres business.Har et avslappet forhold til aldersforskjeller, har flere i min bekjentskapskrets som har 20-30 år i aldersforskjell.(damene yngst) De har det fint de.I 2 av tilfellene,ble det reaskjoner hos foreldrene til damen(e) helt i starten av forholdet.Etterhvert forsvant skepsisen.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Brunello skrev:

Det blir mer merkbart når han blir pensjonist. Dersom han oppnår gjennomsnittlig levealder, vil du ikke rekke å bli pensjonist før han før.

Men han vil kjede seg veldig som pensjonist mens han venter på at hun skal bli klar til å reise og nyte livet. Og når hun blir det, er vel han over 80,  og mer klar for sykehjem enn å bo i Spania.

Anonymkode: 4551e...6bc

Skrevet

Det er 17 år mellom mine foreldre, og jeg ser det er en del utfordringer knyttet til det. De blir mer merkbare ettersom tiden går. 

Da de traff hverandre var mamma i tredveårene og han i femtiårene og fortsatt en ganske flott mann. Men de har et veldig lite "vindu" der hun er pensjonist og han er sprek nok til å nyte tiden med henne.

Dessuten går det ganske raskt nedover etter 60, selv for de som "holder seg godt". 

Anonymkode: 39b80...769

Skrevet
58 minutter siden, Brunello skrev:

Ikke sikkert han eller hun blir pensjonister,så lev lykkelig for hver dag😄 og husk.....alder er bare et tall!

Anonymkode: e38a4...462

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...