Gå til innhold

Kastrert hund, fjerne stingene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min ble kastrert på torsdag på grunn av kryptorkisme og hyperseksuell adferd. Såret har helet seg fint og er ikke rødt. Veterinær sa at stingene skal tas etter 10-14 dager. Den må da gå med sting og krage helt til 3. juledag. En veterinær jeg snakket med sa at de kunne se på såret på lørdag og kanskje fjerne stingene da. En annen veterinær sa at hun kunne se på sårene på fredag, åtte dager etter operasjonen. Jeg vil helst vente til lørdag, men kan det være for tidlig med ni dager? Det er to sting og ikke rødt, ser ut til å gro fint. 

 

Anonymkode: ee24e...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En Vetrinær vil kunne bedømme dette når de ser på det. Det gror i ulik hastighet hos ulike dyr, så det kan jo hende at det er klart da :) 

Anonymkode: 1d579...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hunden min ble kastrert, sa de at det kunne hende jeg måtte klippe av tråden, på utsiden. De skulle ikke tas av om det ikke løsnet av seg selv. Det var en tråd som så ut som fiskesnøre. 

Anonymkode: 494f6...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min hund ble kastrert så var vi inne på oppfølgingstime en uke etterpå, for å se på såret. De tok ikke stingene, de løste seg opp av seg selv. Kanskje du kan be om oppfølgingstime før jul og se hvordan det ligger an da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tabris skrev:

Da min hund ble kastrert så var vi inne på oppfølgingstime en uke etterpå, for å se på såret. De tok ikke stingene, de løste seg opp av seg selv. Kanskje du kan be om oppfølgingstime før jul og se hvordan det ligger an da?

Det skal jeg gjøre. De sa ingenting om oppfølgingstime, men sa at jeg kunne ringe hvis jeg lurte på noe. Disse stingene løser seg ikke opp av seg selv. De er svarte og ser litt stive ut, men jeg har ikke kjent på dem. Vi har nå prøvd å gå tur uten skjerm og det gikk bra. Det går også bra å børste uten at han vil slikke på sårene. Jeg kjøpte også body, men den var trang og virket ikke komfortabel å ha på. 

Må hunden ha beroligende når stingene tas? 

Ts

Anonymkode: ee24e...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...