Gå til innhold

spørsmål angående sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde arbeidshelg i helgen, men ble syk iløpet av lørdag, så jeg dro hjem, og ringte inn syk på søndag. I dag er jeg fortsatt syk, så jeg ringte til sjefen og sa ifra. Hun var forståelsesfull, men påpekte at jeg kom til å trenge sykemelding, siden det ikke er lenge siden jeg brukte egenmelding sist. 

Jeg har legetime nå førstkommende onsdag, det var første ledige time jeg fant da jeg bestilte time på fredag siden jeg begynte å bli syk. Er det tidsnok om jeg kommer meg til legen og eventuelt får en sykemelding? Kan legen skrive ut dette i ettertid? Jeg har ingen vakter i mellomtiden. 

 

 

Anonymkode: 88a08...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alternativet er at jeg ringer legekontoret og etterspør time i dag, men hvis de ikke har noen ledige timer, hva gjør jeg?

Sikkert litt dumme spørsmål, men jeg er ganske fersk i arbeidslivet :) 

 

TS

Anonymkode: 88a08...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du var i kontakt med legen fredag ang det samme, så vil du få sykemelding for helgen.

Anonymkode: 1508b...2e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykemeldingen skulle du ordnet og levert på lørdag.

Anonymkode: fd560...53d

Du mener jeg skulle dratt på legevakten? Sjefen min krever heldigvis ikke det :)

Anonymkode: 88a08...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du var i kontakt med legen fredag ang det samme, så vil du få sykemelding for helgen.

Anonymkode: 1508b...2e9

Ok, takk for svar :)

Anonymkode: 88a08...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen har et punkt på sykemeldingen som heter "første kontakt". Der skriver legen inn fredag.

Anonymkode: 4c923...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du mener jeg skulle dratt på legevakten? Sjefen min krever heldigvis ikke det :)

Anonymkode: 88a08...9ac

Det er ikke sjefen som krever, men den som sykemelder. Du kan få sykemelding fra den dagen du først tok kontakt. Kontakter du dem i dag kan du få fra i dag, men du burde helst ringt tidligere på dagen. 

Når man er syk bør man ringe, ikke bestille time på nett. De har som regel litt tid satt av til slike hastetimer, som man ikke får tilgang til vis nettbestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Legen har et punkt på sykemeldingen som heter "første kontakt". Der skriver legen inn fredag.

Anonymkode: 4c923...80c

Det er ikke sikkert, hvis ikke ts på fredag klargjorde overfor lege at det var sykemelding hun trengte, og hun likevel ikke fikk time før onsdag. 

Endret av Albbas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Albbas skrev:

Det er ikke sikkert, hvis ikke ts på fredag klargjorde overfor lege at det var sykemelding hun trengte, og hun likevel ikke fikk time før onsdag. 

Som regel er ikke fastlegene så firkantet på det. Første kontakt vedrørende sykdom pleie å holde lenge. 

Anonymkode: fc339...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe fastlegekontoret, si det gjelder sykemelding, om de ikke får deg inn på hastetime før, så kan de tilbakedatere sykemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...