Gå til innhold

Tynne ut kirsebærlikør

den_jenta

Anbefalte innlegg

Jeg laget kirsebærlikør i sommer og nå er den klar. Spritsmaken er fortsatt litt sterk, og jeg brukte 60 prosent, så jeg tenkte jeg skulle tynne den ut. Er det kokt vann som gjelder? Eller har noen andre tips?

Endret av den_jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd at likør laget på 60% smaker for mye sprit. Er den søt nok? Du kan evt tilsette litt sukkerlake, men veldig forsiktig. Den holder jo ikke 60% etter at den har stått, den er allerede tynnet av sukker og bær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det kunne være en ide å tynne den forsiktig med en god kvalitets kirsebærsaft hvis du synes det er for dominerende spritsmak

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg har aldri opplevd at likør laget på 60% smaker for mye sprit. Er den søt nok? Du kan evt tilsette litt sukkerlake, men veldig forsiktig. Den holder jo ikke 60% etter at den har stått, den er allerede tynnet av sukker og bær.

Det kommer an på hva en er vant med. De klassiske likørene er gjerne i nærheten av 35%, med noen ganske få enda sterkere. Men i de senere år har det kommet en rekke likører som er mye svakere: 22%. Er det slike som er idealet for trådstarter, er det jo bare å begynne å tynne forsiktig ut "till angenäm styrka och smak", for å sitere Calle S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helligbrøde.  Mer sukker og la den den hvile en god stund til.

Er den til jul og du ikke har tid..tviler på den smaker så mye av sprit etter såpass tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...