lillesky Skrevet 1. april 2005 #1 Skrevet 1. april 2005 Jeg har kjøpt (via internett) de nye O2 Optix-linsene (som skal slippe gjennom mer oksygen). Men jeg synes de virker så store og tykkere enn mine vanlige (Focus Visitint, så det er iallefall samme merke)? Er det bare en tilvennings prosess kanskje? Har hatt det samme merket i maaaange år nå...
Gjest siri t Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 håper noen svarer på dette -- for er nysgjerrig selv! har vanlige månedslinser.
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2005 #3 Skrevet 1. april 2005 Tørr dere å plutselig skifte til ukjente merker uten å høre med optiker først? Hadde jeg aldri gjort!
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 1. april 2005 #4 Skrevet 1. april 2005 Jeg bruker dem! Skiftet fra Focus Dailies, og O2 linsene er definitivt tykkere - noe som jeg er svært glad for da Dailies linsene ofte knakk bare jeg så litt hardt på dem. Var mye plaget med tørre øyne(sitter på kontor), men det har forsvunnet etter at jeg startet med O2. Synes og de er mer behagelig på øyet, og det er supert at man og kan sove littegrann med dem.
Gjest Xavia Skrevet 1. april 2005 #5 Skrevet 1. april 2005 Retter disse opp skjev hormhinne også? Synes nemlig jeg har sett reklame for det i det siste?
lillesky Skrevet 1. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. april 2005 Sjekk www.lensway.no, jeg tror ikke de er for skjeve hornhinner, men du kan se om det står noe der. Er der jeg bestiller linser fra og de er rimelige og kjappe. Ja, jeg tør å prøve uten å ha snakket med optiker. Det er ikke så stooor forskjell fra de gamle. Så det er ikke helt ukjent merke, er samme merke som jeg hadde før (Focus). Nå utover dagen er de mye bedre. Litt rart enda. Men jeg sovna i stad og da hadde jeg ikke den ekle tørrheten som de gamle! Tenkte på det med tykkheten, at de ikke er så skjøre. Det er jo bra!!
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 1. april 2005 #7 Skrevet 1. april 2005 Tørr dere å plutselig skifte til ukjente merker uten å høre med optiker først? Hadde jeg aldri gjort! Hender jo at optikere anbefaler deg å skifte til andre linser da.
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #8 Skrevet 3. april 2005 Det der er 14-dagerslinser, ikke sant? Etter at jeg begynte med dagslinser (Focus Dailies), er jeg blitt lat, selv om de kan bli litt tørre utover dagen.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #9 Skrevet 3. april 2005 Nei ,det er månedslinser.Har også brukt dagslinser i 14 år ,men tenkte jeg ville prøve disse fordi jeg blir så trøtt i øynene på kvelden. Og de er mye bedre ,selv om jeg må legge de i rensevæske.
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #10 Skrevet 3. april 2005 Hmm, kanskje jeg må teste de ut, selv om jeg har sverget å aldri gå tilbake til normale månedslinser. Er de sååå mye bedre at det er verdt styret (jeg brukte månedslinser før, Soflens 66 eller Soflens Comfort)?
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 3. april 2005 #11 Skrevet 3. april 2005 Jeg gikk fra dagslinser og over til disse mnd linsene, og jeg synes uten tvil at de er sååååå mye bedre - både for meg og for lommeboka.
lillesky Skrevet 3. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 3. april 2005 Jeg synes også de er bra! Men jeg har brukt mnd linser lenge... Så jeg er vant med det vaske-styret.
Elze Skrevet 4. april 2005 #13 Skrevet 4. april 2005 Argh, jeg har lyst til å prøve enten disse eller de nye Acuvue Advance, men ingen av dem lages i styrker over minus 6. Så da får jeg sitte her og furte med mine tørre øyne
lillesky Skrevet 4. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2005 Jeg gikk fra dagslinser og over til disse mnd linsene' date=' og jeg synes uten tvil at de er sååååå mye bedre - både for meg og for lommeboka.[/quote'] Bruker du noen spesiell linsevæske?
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 4. april 2005 #15 Skrevet 4. april 2005 Linsevæska mi heter Opti free Express No Rub. Optikeren min anbefalte denne siden man ikke trenger å stå og gnikke og gnu så mye på linsene for å få av evt belegg når man bruker denne væska. Lat som jeg er kjøpte jeg den selvfølgelig på flekken.
lillesky Skrevet 4. april 2005 Forfatter #16 Skrevet 4. april 2005 Jeg har den vanlige Opti free. Synes den no rub var litt snål, synes ikke det ble så rent, liksom.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 4. april 2005 #17 Skrevet 4. april 2005 Jeg har den vanlige Opti free. Synes den no rub var litt snål' date=' synes ikke det ble så rent, liksom.[/quote'] På hvilken måte da?
lillesky Skrevet 5. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 5. april 2005 Kan hende jeg bare er så vant med å gni linsene... Synes du den virker bra? Kanskje jeg skal gi den en sjanse til.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 5. april 2005 #19 Skrevet 5. april 2005 Kan hende jeg bare er så vant med å gni linsene... Synes du den virker bra? Kanskje jeg skal gi den en sjanse til. Tja, har ikke merket noe hverken den ene eller den andre veien. Nå er det imidlertid den eneste typen linsevæske jeg har prøvd siden det ikke er så veldig lang tid siden jeg gikk over fra dagslinser.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå