Gå til innhold

Selvopptatt date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en fyr i 6 mnd.

Han er utrolig snill og gjør de søteste tingene for meg. Kjemien stemmer. Men jeg har merket i det siste at han er usedvanlig selvopptatt. Kan snakke om seg selv i flere timer, spør sjeldent om noe relatert til meg, og jeg kjenner det har begynt å irritere meg litt. 

Har dere noe erfaring med å si ifra om noe slikt? Hjalp det? Hvordan legger man det frem på en pen måte som ikke fornærmer han 😂

Anonymkode: 1f30f...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv ned alt du vet om deg selv, neste gang dere møtes ramser du opp alt helt fra møtestart til slutt! 

Anonymkode: f8a01...c8a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn er slik. Er han pen og se på så kan man tåle det for en stund. 

Anonymkode: 07ec9...3a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skriv ned alt du vet om deg selv, neste gang dere møtes ramser du opp alt helt fra møtestart til slutt! 

Anonymkode: f8a01...c8a

:laugh:Herregud, jeg satte marsipanen i halsen!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev akkurat et svar om dette under «vennskap og relasjoner» og temaet «folk som aldri spør om noe» (eller noe sånt). For min del kom det frem 1 år ut i forholdet at han aldri hadde de store følelsene osv, og da driter man jo litt i hvordan den andre har det eller hvordan den andre er. Han snakka om seg selv hele tiden og kom med «åja» og «huffda», hvis jeg fortalte noe om meg.

Jeg spurte han om det mens vi var sammen og da da han at han mente at om noen ville dele noe, så fikk de dele det på eget initiativ. Han ville nemlig ikke «leke etterforsker». Dette var svaret hans når jeg lurte på hvorfor han aldri spurte om jeg hadde hatt en fin dag eller lignende.

Anonymkode: 1716a...2cb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har datet i 6 mnd og fortsatt ikke kjærester og han snakker bare om seg selv? Er du sikker på han faktisk er interessert i deg som menneske og å bli kjent med dine lidenskaper, drømmer og tanker? Høres ut som han bare liker nærværet ditt og ha noen å ha sex med og faktisk ikke ønsker å bygge en dyp relasjon.. 

Anonymkode: 951c1...a5c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datet i 6 måneder? Og enda ikke blitt kjærester? Hvorfor er folk i dag blitt så redde for å omtale seg selv som det. Hva sier du til dine foreldre? At dere en date i halvår?

Anonymkode: 41e9b...c35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå en spørrelek om hverandre. Han begynner. Da får du brått vite hva han er interessert i å vite også.

Min forrige date spurte 1. Hva tenker du om "det og det" om noe han hadde gjort  2. Hvordan tenker du at jeg er om tjue år. Om han igjen. 3. Hva tenker du om "fim" hans favorittfilm osv. Alt handlet om han da igså.

 Jeg avsluttet med "hvordan får du det nå når jeg sier at det er siste date?" Og han : "det ville blitt slitsomt å begynne å date en ny".

Kult. 

Anonymkode: 46e0e...b0a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai. Min umiddelbare magefølelse er at han kanskje ikke er så dedikert. Jeg er veldig for å bare spørre folk rett ut om det man lurer på. Så spør han om hvorfor han ikke viser noe særlig interesse for ditt liv. 

Anonymkode: 149e4...8f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si det på en litt spøkefull måte eller noe? Hvis han er veldig snill og gjør mye for at du skal like han, kan det jo være han bare prøver å imponere deg eller noe sånt, og ikke forstår at det virker mot sin hensikt. 

Anonymkode: 77cfe...a6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har datet i 6 mnd og fortsatt ikke kjærester og han snakker bare om seg selv? Er du sikker på han faktisk er interessert i deg som menneske og å bli kjent med dine lidenskaper, drømmer og tanker? Høres ut som han bare liker nærværet ditt og ha noen å ha sex med og faktisk ikke ønsker å bygge en dyp relasjon.. 

Anonymkode: 951c1...a5c

Er i lignende situasjon. Føler at vi begge er i et slags fornuftekteskap. Han er pådriveren, men ser ikke på han at han er forelsket i meg, så skjønner ikke helt hvorfor han gidder. Jeg er vel i samme situasjon. Det er som om vi begge ser at det ikke er tipp-topp, men han insisterer og jeg følger etter....fordi vi er desperate. Han bryr seg ikke om lidenskaper jeg har. Snakker jeg om det, skifter han tema. Jeg kan snakke om et dødsfall mens han går og tenker på hvor digg det hadde vært med en baconburger.

 

Anonymkode: 31a00...4f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å omgås mennesker som relativt uoppfordret snakker om det de har lyst å snakke om, og jeg gjør det samme selv. For meg føles det stort sett unaturlig eller unødvendig å spørre noe særlig om andre, bortsett fra av ren høflighet med mennesker jeg ikke kjenner spesielt godt. Til gjengjeld er jeg interessert i det andre forteller. Jeg har ikke noe behov for at samtalen skal handle om meg, jeg bare antar at folk selv bidrar med det de vil snakke om, når det er snakk om mennesker jeg kjenner relativt godt. Hva skjer når du snakker om deg, TS? Bytter han tema tilbake til seg selv, eller følger han opp ditt tema?

Endret av guttemann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj hadde ikke orket. Han er sånn og man kan ikke bare be folk om å forandre på deg. Han burde finne noen som er mer lik han og du ha noen som spør mer om deg ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rødt flagg i min verden. Bare det at han har så lite selvinnsikt at han ikke ser at han oppfører seg sånn.

Jeg husker jeg traff en venninne for første gang på 10 år, vi hadde lunsj i hjemlandet hennes. Vi studerte sammen og hadde altså vært veldig gode venner. Vi lunsjet i to timer og hun snakket KUN om seg selv, hun spurte meg ikke om EN ting, jeg hadde til og med fått barn i mellomtiden! Jeg var glad til, for jeg var lei av meg selv akkurat da, men det er prinsippet! Det er bare SÅ lite oppegående. Jeg har styrt unna henne siden, hver gang hun kommer til Norge er jeg opptatt. Orker ikke omgi meg med sånne folk. Å skulle DATE en er helt uaktuelt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 22.59, guttemann skrev:

Jeg er vant til å omgås mennesker som relativt uoppfordret snakker om det de har lyst å snakke om, og jeg gjør det samme selv. For meg føles det stort sett unaturlig eller unødvendig å spørre noe særlig om andre, bortsett fra av ren høflighet med mennesker jeg ikke kjenner spesielt godt. Til gjengjeld er jeg interessert i det andre forteller. Jeg har ikke noe behov for at samtalen skal handle om meg, jeg bare antar at folk selv bidrar med det de vil snakke om, når det er snakk om mennesker jeg kjenner relativt godt. Hva skjer når du snakker om deg, TS? Bytter han tema tilbake til seg selv, eller følger han opp ditt tema?

Hah. Jeg får ikke til dette med sitering. Hjelpes

Endret av Leamur
Ops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok det opp med han, men føler det alltid er en «grunn» til de litt sære trekkene hans. Som ofte stammer tilbake til barndommen.

Grunnen til at jeg ikke omtaler oss som kjærester er fordi jeg har følt at noe manglet - og det tok med 6 mnd å se at det faktisk er hans interesse for andre enn seg selv 😂

Forteller ikke foreldre om menn jeg treffer. 

Anonymkode: 1f30f...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 3.31, Perle skrev:

Hvorfor er du så desperat? 

Han er pen å se på da vet du. Jeg kunne sittet å hørt på om han var pen, ikke i 6 måneder da, men lenge nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det finnes tydeligvis INGEN perfekte mannfolk i verden.    

 Min kilde: Kvinneguiden-forumet. 

Anonymkode: 11948...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Det finnes tydeligvis INGEN perfekte mannfolk i verden.    

 Min kilde: Kvinneguiden-forumet. 

Anonymkode: 11948...ee6

Nå skrives det ikke om ALLE menn i hele verden her da, bare et fåtall, nettopp FORDI  de er de spesielle eller sære tilfellene 🙄 Her er det jo du som dømmer alle menn etter hva som blir skrevet her, hvis du tror at det som blir skrevet her dreier seg om "alle". Er jo ingen behov for å skrive etter hjelp med alle de som er "perfekt", og hadde du giddet å engasjere deg i de trådene?? Hva hadde du funnet å klage på da?

Vil du ha 1000 tråder ala: "Kjæresten min er verdens beste, snill, kjekk og bare perfekt, assa! Sliter med at jeg alltid tenker på hvor utrolig fantastisk han er -hjelp!?". Man skriver jo liksom her fordi man har noe man lurer på eller et problem, derfor blir det mange slike tråder.

Anonymkode: ce0a2...98f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...