Kitcat Skrevet 17. desember 2018 #21 Skrevet 17. desember 2018 (Mørk) blå er komplementærfarge til sennepsgul/oker. Siden du har noen slike lenestoler du er veldig glad i vil blå sofa bli både spenstig og harmonisk på en gang. Grønne innslag får du fra planter 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #22 Skrevet 17. desember 2018 Jeg har også en grønn lenestol (har ikke begge ved sofaen samtidig, bytter litt på), mener at grønn og lilla er komplimentærfarger ? Uansett, viktig at sofaen passer til begge stolene, men den grønne er mest brukt. Begge er gamle 50-tallsstoler som vi har arvet. Den grønne har vi trukket om så den er best i stoffkvaliteten (og den har vi lagt litt penger i ). Tror sofaen hadde kledd blått veldig godt, men jeg kjenner at lilla/plomme er mer meg enn blått er sånn i utgangspunktet. Tusen takk for alle innspill. Anonymkode: cf9ce...17a
onyx Skrevet 17. desember 2018 #23 Skrevet 17. desember 2018 Både gult og grønt er farger som passer godt til lilla. Det er uansett mer enn bare fargen som teller, men også fargetonene og tekstur etc
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #24 Skrevet 17. desember 2018 Litt usikker på om det er rett av meg å kalle den for lilla, tror den het bordeux i butikken. Jeg ville beskrevet den mer som plomme, dyp lilla,men som sagt i et stoff som gjør den litt støvet i fargen. De hadde samme stoff i en mer bringebærfarget variant, men er redd den blir mer krevende i sånn rødtone enn den lilla. Må uansett få sjekket om de har stoffprøver jeg kan få med hjem, lysforholdene er jo helt annerledes i butikken enn hjemme. Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #25 Skrevet 17. desember 2018 Lys grågrønn er ikke en mulighet? Anonymkode: 97c68...dd8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #26 Skrevet 17. desember 2018 Lys grågrønn høres fint ut og det ville kledd sofaen, men kan ikke huske at de hadde det. Men det var en haug med farger der, jeg må nok se nærmere på utvalget. 🙂 Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #27 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har sofa i fagen Bordeux fløyel. Sofa fra Bolia. Ekstremt god. Krevende farge. Har litt type bohem hjem? Veksler mellom å være fornøyd og skulle ønske litt mindre utpreget fage på et så stort møbel. Har ellers farger i støv grønt/brunt, sennep, burgunder, turkis og gull. Har stort hus, så mye luft mellom møblene og to stuer. Anonymkode: a76f2...902
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #28 Skrevet 18. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sofa i fagen Bordeux fløyel. Sofa fra Bolia. Ekstremt god. Krevende farge. Har litt type bohem hjem? Veksler mellom å være fornøyd og skulle ønske litt mindre utpreget fage på et så stort møbel. Har ellers farger i støv grønt/brunt, sennep, burgunder, turkis og gull. Har stort hus, så mye luft mellom møblene og to stuer. Anonymkode: a76f2...902 Høres ut som om du har veldig fine farger! Hvilken farge ville du valgt om du skulle kjøpe sofa nå da? 🙂 Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #29 Skrevet 18. desember 2018 Fløyel, grå/blå.. tror jeg. Ungdommen i huset elsker Bordeaux fargen og sier alle venner synes den er flott. Ingen andre har det slik, sier de. Muligens jeg er fortsatt litt konservativ og gammel (over 40 år)som kjenner meg litt usikker på fagevalg. Barna på 13 og 15 år er fornøyd og sier mange av vennene sier det er så hyggelig hos oss. Mannen er fornøyd og sier jeg er sær over å kjenne litt anger på fargevalget. Anonymkode: a76f2...902
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #30 Skrevet 19. desember 2018 Det avhenger mye av stilen på sofaen, ikke alle stiler tåler godt farge. Velour hadde jeg dog styrt unna, det er grusomt å sitte i og pyton å vaske. Anonymkode: e27be...d72
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #31 Skrevet 19. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det avhenger mye av stilen på sofaen, ikke alle stiler tåler godt farge. Velour hadde jeg dog styrt unna, det er grusomt å sitte i og pyton å vaske. Anonymkode: e27be...d72 Helt uenig med deg! Velour finnes i mange kvaliteter, og min sofa er langt i fra grusom, og den er heller ikke vanskelig å holde ren. Velour virker også så lunt og koselig synes jeg, I love it ❤️ Anonymkode: 9d936...c19 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #32 Skrevet 19. desember 2018 Har du link til sofaen TS? Anonymkode: 02c85...fab 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #33 Skrevet 19. desember 2018 Ts her. Vi har vært å sett på stoffene på nytt, og tror muligens at vi liker best en mer bringebær-rød-rosa. Eller blå. Eller lilla. 🙄 Uansett; stoffet heter Napoli, sofaen er fra boconsept og modellen heter Carmo. Det er vanskelig å få inntrykk av fargene på boconcepts fargevelger, men om man ser på inspirasjonsbilder får man et bedre inntrykk. Har ikke funnet gode bilder av den lilla (burgunder). Sorry for at jeg ikke linker, mobilen min samarbeider ikke med meg. Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #34 Skrevet 20. desember 2018 Sofaen heter Osaka, skrev feil over. Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2018 #35 Skrevet 21. desember 2018 Lakserød Anonymkode: 7bd3c...d85
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #36 Skrevet 29. desember 2018 TS her. Takk til alle som har svart vi har lånt med stoffprøver hjem og akkurat nå liker vi aller best Osaka i mørkeblått. Endret sofamodell fra den opprinnelige etter mannens ønske. Men på salget som starter nå har vi funnet en veldig god konkurrent i en hjellehjerde-sofa. Også den kan leveres i et utall farger, men akkurat den sofaen syntes vi begge var nydelig i grønn ull. Så egentlig er vi like langt🙄, men vi har gått vekk fra det opprinnelige ønsket og funnet noen flere. Til og med rosa er et alternativ nå. Spesiell farge, men kunne blitt knallfint. Anonymkode: cf9ce...17a
smalls Skrevet 29. desember 2018 #37 Skrevet 29. desember 2018 Har en sofa i grå og er veldig fornøyd med den. Har hatt den i tre år og enda ikke lei. Synes ikke grå er en kjedelig farge. Lilla sofa høres fint ut, kanskje jeg går for lilla neste gang. En venninne kjøpte beige sofa og angrer. Kan ikke ha fest for er redd noen skal søle. Ser gris bedre, men hun er dessverre stuck med den Ville gått for lilla 😊
Maleficenta Skrevet 30. desember 2018 #38 Skrevet 30. desember 2018 21 timer siden, smalls skrev: Har en sofa i grå og er veldig fornøyd med den. Har hatt den i tre år og enda ikke lei. Synes ikke grå er en kjedelig farge. Lilla sofa høres fint ut, kanskje jeg går for lilla neste gang. En venninne kjøpte beige sofa og angrer. Kan ikke ha fest for er redd noen skal søle. Ser gris bedre, men hun er dessverre stuck med den Ville gått for lilla 😊 Jeg hadde en lys lilla sofa en stund. Passet godt til hvite møbler
smalls Skrevet 31. desember 2018 #39 Skrevet 31. desember 2018 På 30.12.2018 den 11.37, Maleficenta skrev: Jeg hadde en lys lilla sofa en stund. Passet godt til hvite møbler Tror jeg går for mørk lilla i så fall. Er glad i mørk lilla 🙂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå