AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 ENDELIG har jeg og mannen funnet en sofa vi begge er enige om at er både fin og funksjonell. Sofaen er en rettlinjet modulsofa med relativt lav rygg, men likevel myk å sitte i. Den kommer på salg i januar! Hurra Nå gjenstår det bare å velge stoff. Mannen er relativt nøytral der og sier at det kan være opp til meg, men han liker farger bedre enn lysegrått . Stilen vår er en blanding av litt bohem, litt stramt, litt støvete farger og noen unike ting som gjør hjemmet vår personlig. Alternativene våre er: Mørk grå ull: fin farge som kler sofaen godt, men vi har endel svarte detaljer og jeg er redd sofaen vil se svart ut i lampelys og at det dermed kan bli litt dystert. Gråbeige ull: Litt kjedelig. Er lut lei lysegrå sofaer, denne fargen er mer varm/gyllen, men likevel ganske intetsigende i seg selv. Kan selvsagt putte noen puter i den for å live den opp litt, men i kombinasjon med de stramme linjene i sofaen er jeg redd totalen blir litt kjedelig. Sennepsgul : Fin! Men jeg har en gammel sennepsgul stol som jeg elsker og jeg er redd den må ut om jeg velger sofa i sennespsgul. Tror fargene vil kræsje, den ene er mer brungul enn den andre. Grønn : Veldig fin! Men vi har endel grønt fra før, så redd det blir litt kjedelig. Mørk lilla/purpur-rosa-ish farge: Absolutt den jeg liker best, men det er mye farge. Har elsket lilla alltid, så jeg tror jeg kan leve med fargen over tid, men man vet jo aldri. Galskap å velge såpass mye farge på en relativt dyr sofa selv om det er favorittfargen? Jeg har to gamle lenestoler som jeg bytter på å ha til sofaen, en grønn og en sennepsgul. Begge ville vært fine til. Blå velur: Finnes i mellomblå og mørk blå. Siden vi har endel grønt må det i så fall bli den mørkeblå. Tror den kunne blitt skikkelig fin for det er en sånn blåfarge som passer til sort, men jeg vil få samme problem som med mørkegrå; i lampelys vil den nok fremstå som sort. Lys, lys beige, nesten hvit: Fint med hvit sofa, men denne er ikke helt hvit. Er litt redd for at det blir for upraktisk å velge en så tander farge på et møbel uten vaskbare trekk. Orker ikke bli kjempestresset over at folk setter seg i sofaen med jeans eller at vi ikke kan ha en fest av frykt for rødvinssøling. Dessuten litt redd for at den skal bli kjedelig med stram modell og nøytral farge. Hva ville DU valg? (vet at det som betyr noe er hva vi liker, men gøy med innspill. Anonymkode: cf9ce...17a
Zienna Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Alle fargene du nevner, med unntak av grått, beige og hvitt. Hadde garantert valgt grønn (mørk, flaskegrønn!) om det var meg. Blir ikke kjedelig om du bruker farger på sofaputer bevisst. 2
Maleficenta Skrevet 16. desember 2018 #3 Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ENDELIG har jeg og mannen funnet en sofa vi begge er enige om at er både fin og funksjonell. Sofaen er en rettlinjet modulsofa med relativt lav rygg, men likevel myk å sitte i. Den kommer på salg i januar! Hurra Nå gjenstår det bare å velge stoff. Mannen er relativt nøytral der og sier at det kan være opp til meg, men han liker farger bedre enn lysegrått . Stilen vår er en blanding av litt bohem, litt stramt, litt støvete farger og noen unike ting som gjør hjemmet vår personlig. Alternativene våre er: Mørk grå ull: fin farge som kler sofaen godt, men vi har endel svarte detaljer og jeg er redd sofaen vil se svart ut i lampelys og at det dermed kan bli litt dystert. Gråbeige ull: Litt kjedelig. Er lut lei lysegrå sofaer, denne fargen er mer varm/gyllen, men likevel ganske intetsigende i seg selv. Kan selvsagt putte noen puter i den for å live den opp litt, men i kombinasjon med de stramme linjene i sofaen er jeg redd totalen blir litt kjedelig. Sennepsgul : Fin! Men jeg har en gammel sennepsgul stol som jeg elsker og jeg er redd den må ut om jeg velger sofa i sennespsgul. Tror fargene vil kræsje, den ene er mer brungul enn den andre. Grønn : Veldig fin! Men vi har endel grønt fra før, så redd det blir litt kjedelig. Mørk lilla/purpur-rosa-ish farge: Absolutt den jeg liker best, men det er mye farge. Har elsket lilla alltid, så jeg tror jeg kan leve med fargen over tid, men man vet jo aldri. Galskap å velge såpass mye farge på en relativt dyr sofa selv om det er favorittfargen? Jeg har to gamle lenestoler som jeg bytter på å ha til sofaen, en grønn og en sennepsgul. Begge ville vært fine til. Blå velur: Finnes i mellomblå og mørk blå. Siden vi har endel grønt må det i så fall bli den mørkeblå. Tror den kunne blitt skikkelig fin for det er en sånn blåfarge som passer til sort, men jeg vil få samme problem som med mørkegrå; i lampelys vil den nok fremstå som sort. Lys, lys beige, nesten hvit: Fint med hvit sofa, men denne er ikke helt hvit. Er litt redd for at det blir for upraktisk å velge en så tander farge på et møbel uten vaskbare trekk. Orker ikke bli kjempestresset over at folk setter seg i sofaen med jeans eller at vi ikke kan ha en fest av frykt for rødvinssøling. Dessuten litt redd for at den skal bli kjedelig med stram modell og nøytral farge. Hva ville DU valg? (vet at det som betyr noe er hva vi liker, men gøy med innspill. Anonymkode: cf9ce...17a Jeg ville valgt grønn dersom den ikke kræsjer med grønnfargen på det andre da. At det liksom blir i feil nyanse akkurat som den sennepsgule du snakket om. Den lilla er det fare for at du blir drittlei av. Jeg hadde selv en jeg elsker lilla fase, men den gikk over. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Velg den fargen du liker best! Det blir ikke feil. Altså mørk lilla/purpurish. Høres bra ut i et bohemsk hjem. Jeg tror ikke du blir lei. Jeg har et møbel i fløyel og mørk lilla selv - helt nydelig. Anonymkode: 08e38...75e 1
Prague Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Jeg ville gått for den grønne eller blå. 😄 Tror gråfargene og den lyse blir kjedelig i lengden. Og lilla ville jeg også unngått- jeg kjøpte meg en superfin, lilla/burgunder stor sjeselong en gang, men jeg ble så fort lei den! Gikk ikke et år en gang, før jeg synes den var slitsom å ha i stua, og jeg er veldig glad i lilla. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Vel, jeg kan si hva jeg IKKE ville ha tatt: grønn!! Anonymkode: 1c7e9...1b1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 Lilla og grønt samt blått går faktisk til det meste. Grått og beige er vanskeligere farger enn man skulle tro. Tenk på om dere liker varme eller kulde. Jeg har nettopp byttet ut en grå med brun sofa, mye enklere å velge farger på vegg og tilbehør nå. Anonymkode: 9668e...770 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 Er det mulig å få med stoffprøver hjem for å sammenligne med de andre møblene? Da kan du finne ut om fargene krasjer eller ikke. De hadde slike stoffprøver der vi kjøpte sofa, selv om vi ikke hadde behov for det. Anonymkode: 60be2...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 Ville valgt grønn eller gul. Men siden du liker den lilla best burde du ta den. Vi valgte en varm, dyp oransjefarge da vi kjøpte sofa for noen år siden. Angrer fremdeles ikke på det. Jeg tror man blir mer lei «nøytrale» farger enn de man faktisk virkelig liker. Anonymkode: 9234b...e63 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #10 Skrevet 17. desember 2018 blå eller den purpurlilla. Jeg er og glad i grønt og sennepsgult, men om du har farger som kræsjer blir det jo dumt. IKKE velg grått, jeg angrer sånn på den grå sofaen min, så utrolig trist og intetsigende farge. Er det forresten en ikeasofa? Kjente igjen fargene fra en sofa jeg selv har sett på, men nå er mange av de fargene populære så sikkert flere produsenter som har valgt de fargene. Anonymkode: 3dce7...a2e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #11 Skrevet 17. desember 2018 Grønn. Passer til bohemsk, og er en farge som er beroligende. Anonymkode: e383f...004 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #12 Skrevet 17. desember 2018 9 timer siden, Zienna skrev: Alle fargene du nevner, med unntak av grått, beige og hvitt. Hadde garantert valgt grønn (mørk, flaskegrønn!) om det var meg. Blir ikke kjedelig om du bruker farger på sofaputer bevisst. Jeg er glad i grønt, det er en behagelig og god farge som kan kombineres med mye. Bare litt redd for at det blir mye grønt her hjemme, har allerede ganske mye grønt. TS. Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #13 Skrevet 17. desember 2018 9 timer siden, Maleficenta skrev: Jeg ville valgt grønn dersom den ikke kræsjer med grønnfargen på det andre da. At det liksom blir i feil nyanse akkurat som den sennepsgule du snakket om. Den lilla er det fare for at du blir drittlei av. Jeg hadde selv en jeg elsker lilla fase, men den gikk over. Vanskelig å beskrive lillafargen. Jeg husker den ikke skikkelig selv heller, må inn og se om de har prøver jeg kan få med meg hjem. Om det blir lilla så blir det i et stoff som ligner på fløyel (tenk gamle cordfløyelsbukser) men det er ikke sånn støvsamlende fløyel altså. Stoffet gjør at fargen blir dempet/støvet. Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #14 Skrevet 17. desember 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Velg den fargen du liker best! Det blir ikke feil. Altså mørk lilla/purpurish. Høres bra ut i et bohemsk hjem. Jeg tror ikke du blir lei. Jeg har et møbel i fløyel og mørk lilla selv - helt nydelig. Anonymkode: 08e38...75e Ja?! Det var den fargen og det stoffet som umiddelbart fikk det til å kile i magen Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #15 Skrevet 17. desember 2018 Jeg ville uten tvil ha valgt mørk lilla/purpur-rosa-ish farge (litt varm sennepsgul er også en veldig fin farge, men mer utsatt for merker og søl). Anonymkode: 9d936...c19 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #16 Skrevet 17. desember 2018 Takk for svar, alle. Gøy med innspill. Sofaen kan leveres i en mengde farger og stoffer, så det er en avgjørelse jeg må bruke litt tid på. 🙂 Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #17 Skrevet 17. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville uten tvil ha valgt mørk lilla/purpur-rosa-ish farge (litt varm sennepsgul er også en veldig fin farge, men mer utsatt for merker og søl). Anonymkode: 9d936...c19 Den gule fargen er veldig fin, men også en litt mer fremmed farge for meg og som du sier; en litt mer utsatt farge. Håper den lilla-aktige er så fin som jeg husker. Anonymkode: cf9ce...17a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #19 Skrevet 17. desember 2018 Er et alternativ lilla, så går jeg alltid for det. Anonymkode: 99eb2...9d1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #20 Skrevet 17. desember 2018 Lilla er flott! Ville valgt det, det er definitivt en farge ikke alle har og er heller ikke en trendfarge. Ville ikke valgt noe i grått, har hatt sofa i den fargen og ble drittlei.Gråtoner er generelt farger som fort blir veldig flate og kjedelige, jeg synes det kreves endel å bruke grått i hjemmet og unngå at det blir flatt og endimensjonalt. Skulle jeg hatt en nøytral farge på sofa igjen, ville jeg gått for bruntoner. Trives bedre med de fargene enn gråtoner. Noen av oss bare elsker å ha farger i hjemmet. Anonymkode: 6d80c...ab5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå