Gå til innhold

Hvordan fungerer reglene med bomringen?


miamiamia

Anbefalte innlegg

Jeg bor ikke i Oslo men skal dit i julen. Har fått låne en bil og lurer på hvordan det fungerer med betaling. Jeg skal kjøre fraVestby og inn til Fornebu. Må jeg da betale for å kjøre GJENNOM Oslo? Skal hente julegaver og så tilbake igjen. Er det noe form for tid man er innenfor grensen?

Håper noen kan forklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja må betale for de bomstasjonene du kjører forbi, er mange av de i oslo fant jeg ut forrige gang jeg var der... hvordan det blir med betaling er jeg ikke sikker på, men regner med du får regning fra de du lånte av når bomregningene kommer til utleieren 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går også an å sjekke på forhånd hvor mye det koster i bompasseringer og betale det uten å vente på faktura. Burde være en enkel sak, både 1881.no, Fjellinjen og Vegvesenet har bompengekalkulatorer i løsningene sine. 

Du må betale for å kjøre gjennom Oslo, ja. Begge veier, så vidt jeg vet. 

Anonymkode: 15156...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler avhengig av tidspunkt og type bil ved bomstasjonen på Abildsø eller Nordstrand inn til Oslo sørfra. På vei hjem fra Fornebu betaler du igjen avhengig av tidspunkt og type bil. Passerer du flere bommer innen 1 time på samme strekning, betaler du bare en gang. Faktura sendes i posten, eventuelt kan du gjøre opp innbetalingen tidligere. For billigst mulig sats unngår du rushtiden som er 6-9 og 15-18. Da øker bompassering med 10-20kr avhengig av bil. Kjører du el-bil er det gratis passering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du slipper å betale 50 kr i bom hvis du kjører via Oslofjordtunnelen.

Anonymkode: 4a9e5...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...