Gå til innhold

Bruker diesel bmw mye diesel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 2L diesel, hvordan finner jeg ut hvor mye diesel de bruker? 

Tenker det er mer enn normalt siden bmw har helt andre motorer.

Anonymkode: 998fe...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne sammenlignet bilen våres, jeg mener på min brukte nesten 200kr til en plass som er nesten 2t å kjøre, mens hun mente på under 100kr på min siden golfen hennes brukte så lite. 

Anonymkode: 998fe...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den bruker 2L

Anonymkode: fbb01...95a

Ja, ikke sant :rolleyes: 

Anonymkode: 5787e...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det vanskelig og gi noe fasit på.
En ting er hvertfall helt sikkert, og sammenlikne Golf og BMW i forbruk er som og sammenlikne Sokker med strømpebukser.

En Golf er vesentlig mindre, og lettere, enn en BMW. Samt at trolig har BMW'en en motor som yter flere hestekrefter enn hva Golfen gjør. Videre så har det også mye å si på hvordan bilene kjøres. Jeg regner med at du og venninna di ikke har identisk kjøremåte/mønster. Videre så kommer det ann på hvor mye hestekrefter motoren din yter. En BMW 2liter kommer med flere forskjellige utgaver på motoren. så motoren din kan yte 163Hk eller den kan yte 190Hk eller over 200Hk. Du sier heller ikke noe om hvordan BMW du har, som igjen også har litt og si. 

Så at Golf og BMW bruker forskjellig mengde drivstoff, på en identisk kjøretur, det er bare slik det er om du spør meg. Selv om det er samme bilfører som kjører den angitte turen med de 2 forskjellige bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en 2L diesel, hvordan finner jeg ut hvor mye diesel de bruker? 

.............

Anonymkode: 998fe...fac

Fyll full tank, nullstill tripteller.  Ved neste påfylling noterer du antall liter du må fylle til full.  Sett antall liter over delestreken og antall kilometer kjørt under.  Gang resultatet med ti for å se hvor mye drivstoff du bruker pr mil.  (Normalen ligger på et sted mellom 0,5 og 1,5)

 

Forbruk =   X liter/ Y km  * 10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...