Gå til innhold

Kvinner, hva er gode komplimenter...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som mann dater jeg av og til, stresser ikke med det. Alle nok ikke like glade eller gode på å høre gode ting om seg selv. Siste jeg datet hadde fine fyldige lepper, som jeg fortalte henne, Hun skiftet farge til rød i ansiktet såklart...

Tror det kan være lurt å tenke seg om før man sier noe...

Anonymkode: 4b62b...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som kan sjarmere meg, er å få komplimenter for personlighet og ikke fysiske trekk. Sistnevnte er greit å få komplimenter for når man har blitt ordentlig kjent.

Og så kan du lese denne tråden for flere tips?

 

Anonymkode: b8c13...6c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør dem personlige, først og fremst. "Jeg syns.." er basic å begynne med, bare for å poengtere at det er ekte og at du har egne tanker.

Ikke sammenligne med andre, f.eks har jeg fått høre "du har fine, kvinnelige former til å være så lav". Det er ikke ment stygt, men det blir klønete og stygt likevel. "Jeg liker formene dine" er mer enn godt nok.

Si det du tenker i øyeblikket! Om hun ler og får bedårende smilehull som gir deg masse glede, si noe om det! La henne vite at du ser henne her og nå. 

Når det gjelder å gi komplimenter om evner og personlighetstrekk, så gjelder mye av det samme som ovenfor. Her må en likevel passe på å ikke fokusere så mye på resultater, men heller innsats og lidenskap. F.eks:

Jeg har oppnådd mye i et visst felt. Blir stresset når flørter er så imponerte over resultatene mine, og stadig lurer på hvordan det går med mine nye prosjekter. Er redd for å fortelle om de gangene jeg feiler og ikke får ting til, for da er de ikke imponerte lenger og jeg blir mindre og mindre kul. Derimot liker jeg et simpelt "jeg liker at du følger drømmene dine/står på/gir faen i normer, osv". Håper deg ga mening.

Anonymkode: 2d1f8...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysiske komplimenter er best å gi ansikt til ansikt i en selvsikker tone. 

I tekst samtale er det best å gi komplimenter / anerkjennelse på andre områder. 

Anonymkode: de9cf...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du har en sjarmerende personlighet»

»blir alltid i godt humør av deg»

når det går på utseendet kommer det an på i hvilken setting det sies i.

I hverdagen foretrekker jeg «søt» og «nydelig» det går både på utseendet og personlighet. 

I litt seksuelle setninger foretrekker jeg sexy og deilig. Men hadde blitt fornærmet faktisk om jeg fikk en SMS fra en date midt på formiddagen hvor vi ikke hadde hatt noen seksuelt ladet SMS flørting i forkant, hvor det sto «du er så sykt deilig» 

Anonymkode: 389c9...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritt komplimenter går på at jeg er interessant, spennende, skiller meg ut, kul og morsom å være sammen med. 

Vent med komplimenter på utseende til du kjenner dama. Hvis du sier "du er pen" med en gang, er det som om du sier det til alle med en skjult agenda. Dessuten er settingen viktig, det må passe inn og ikke komme for tidlig. Jeg syns det er best når de som ikke klarer å vente med å gi sånne kompliment sier noe enkelt som "du ser bra ut". "Du er vakker" bør komme etter vi er kjent, det skal være forbeholdt en du er skikkelig tiltrukket av. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Komplimenter jeg blir glad for:

* Jeg blir glad når jeg snakker / er med deg

* du er et fint, godt menneske

* så pen / søt du er

* du har et veldig fint smil

* så deilig du er

Jeg kan fint like kompliment som går på utseende. Men det kommer litt an på settingen ja.

 

Anonymkode: 4a5ce...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplimenter jeg hadde blitt glad for:

- Jeg syns det er så interessant å snakke med deg, du gir meg nye perspektiver på ting og utfordrer meg

- Du er så himla morsom, jeg ler alltid så mye sammen med deg

- Jeg gleder meg alltid til å treffe deg

- Det er lett/behagelig å være stille sammen med deg (hater når folk stressprater bare fordi de ikke tåler stillhet).

- Du lukter så godt! (Jeg er veldig opptatt av lukt selv, sikkert derfor.)

- Jeg elsker at du er så leken!

Og den beste, fra Jack Nicholson i As good as It gets, "You make me want to be a better man"

Anonymkode: b92c4...786

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg egentlig ikke noe særlig om komplimenter. Føler at det er noe som gleder giveren mer enn meg. Om jeg har blitt litt kjent med noen, så kan det alltids være hyggelig å høre noe som gjelder meg spesifikt, men på noen få dates hadde jeg nok foretrukket at komplimenter ble droppet. 

Tenker at personlige komplimenter kommer av seg selv når man kjenner noen bedre

Om man skal si noe, så ville jeg nok unngått mye av utseendet. Om noen hadde sagt noe fint om leppene mine sånn, så tror jeg at jeg hadde ledd litt i overraskelse. For meg ville det vært litt som å få kompliment for øreflippen. Jo, takk, liksom. Forstår at andre kanskje er mer opptatt av leppene sine, men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB! Dette gjelder bare hvis ikke kjenner hverandre eller er i «bli kjent» fasen

 

Komplimenter jeg ville blitt glad for;

- Du er så herlig

- Liker å snakke med deg

- Er så trist hvergang vi må dra fra hverandre. Liker så godt å være med deg!

- Du er søt

- Du er så lett å snakke med

- Selv hvis det er stille mellom oss når vi er sammen er det aldri pinlig stillhet. Det føles liksom godt å bare ha deg nært.

- Du er pen

 

Komplimenter jeg ikke ville likt;

- Deilig rumpe/pupper du har

- Fine sugelepper

Disse to over hadde vært nok for å dumpe han!

 

Skulle han komplimentert mitt utseende hadde det gått fint om han sa håret mitt var fint, da jeg får masse komplimenter for det :) 

Jente 19 år

Anonymkode: d9c86...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komplimenter på utseende må være så tydelig oppriktige og spontane at jeg ikke mistenker han for å si det samme til alle eller bare si det for å sjarmere meg. Det er ikke ordene som teller: Jeg (innbiller meg at jeg) ser det i øynene hans når han sier det.

Komplimenter på personlighet og egenskaper er mye tryggere. De beste er de jeg kjenner meg igjen i selv, som får meg til å føle meg "sett" 😊

Anonymkode: cdf63...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får en kompliment for utseendet, bør det helst være noe som viser at han legger merke til noe særegent ved meg. Jeg vet f.eks. at jeg har vakker munn, så det betyr i de fleste tilfeller lite når en mann sier det til meg. Best er det å få en interessant og intelligent kompliment som handler om min personlighet, for da fremstiller han samtidig sin egen i et positivt lys!

Anonymkode: b95a2...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller fineste noen har sagt til meg noen gang, er:

»Du er et godt menneske, og jeg vil ha deg i livet mitt.» Så klemte han meg godt og hardt inntil han. 

❤️

Anonymkode: 28f6a...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke seksuelle komplimenter når det er en person jeg ikke har en seksuell relasjon til og til og med da kan det bli kleint. "Du har så fine sugelepper" hadde nok fått meg til å rygge rimelig kjapt. Å kommentere kropp er ikke et sjakktrekk.

Jeg hadde nok heller likt komplimenter som går på min personlighet eller ting som "du har pene øyne", "du er en flott dame", "jeg synes du har et flott smil" osv.

Ja, og så må det føles genuint og ikke bare noe man lirer av seg for å få snøret i bånn. Det er lett å oppdage.

Anonymkode: add4b...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Som mann dater jeg av og til, stresser ikke med det. Alle nok ikke like glade eller gode på å høre gode ting om seg selv. Siste jeg datet hadde fine fyldige lepper, som jeg fortalte henne, Hun skiftet farge til rød i ansiktet såklart...

Tror det kan være lurt å tenke seg om før man sier noe...

Anonymkode: 4b62b...a60

Jeg må bare legge til at selv om hun rødmet så er det ikke sikkert at hun ikke satte pris på det. Noen blir bare flaue av å få komplimenter og det er ikke nødvendigvis noe negativt i det å bli flau.

Anonymkode: add4b...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...