Gå til innhold

Hvor mye hensyn til gravide gjester?

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

En liten oppdatering fra TS her.

takk dere som forstår vårt ståsted også, vi må få lov til å prioritere ut ifra hva som er best for oss. Det er ikke slik at vi skal utsette IVF fordi de skal kunne delta i et bryllup osv.

Vi valgte derfor å booke vigsel i utlandet nå tidlig vår, med 4 mnd fortsatt til termin. De har allerede sagt at de ikke kommer fordi hun ikke vil fly til København. Vi respekterer selvsagt det, men var klar på at vi skulle selvsagt ønske at vi kunne funnet en tid som passer alle bedre. Takk for svar. 

Anonymkode: dca95...8ec

Hvorfor i all verden må dere gifte dere på et sted som innebærer reising for alle gjester? Kan dere ikke bare gifte dere på hjemstedet og deretter dra på en festlig bryllupsreise?

Anonymkode: bc904...dca

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 21.12.2018 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Ja men da er det en grunn til at du ikke kunne reist 1,5 time unna, men det er IKKE det jeg snakker om! Jeg mener de som har et normalt svangerskap, noe som tross alt er det vanligste. Jeg er fullt klar over at det finnes unntak! Få hodet ditt ut av din egen navle og se hva jeg faktisk skriver! 

Anonymkode: 69608...3ba

Et normalt svangerskap innebærer ulike plager som gjør at mange gravide ikke kan leve slik de gjorde før en graviditet. Barnet i magen er førsteprioritet, og det må man ta hensyn til. Hvis man ønsker å gjøre alle de samme tingene som man gjorde som ikke-gravid, så er det kanskje et tegn på at man ikke klar for å gå gjennom et svangerskap. 

Btw, uttrykk som "svangerskap er ikke en sykdom" og "ta deg en bolle" er så sykt latterlige!!

Anonymkode: bc904...dca

• Liker 5
Skrevet
På 20.12.2018 den 7.29, Blondie65 skrev:

Jeg synes mange her i tråden skal lese TS' første innlegg en gang til. Der står det helt tydelig at de skjønner at det må tas forbehold om helsen.

problemet er overskriften hennes. "hvor mye hensyn til gravide gjester?" Hun har jo tatt 0 hensyn, bortset fra at hun "skjønner det må tas forbehold om helsen" det er ikke et hensyn. 

Anonymkode: 97ffd...5cc

• Liker 3
Skrevet
På 22.12.2018 den 21.20, AnonymBruker skrev:

Med fire mnd til termin så hadde hun fint kunne komt. De har sykehus i køben også! Om hun ikke vil fly så er både bil og tog gode alternativer. Begynner å tro at hun missliker Ts 

Anonymkode: a8a09...308

Nå valgte broren også å ikke komme fordi det blir i Køben. Virker som et risikosvangerskap. For alt vi og TS vet så kan de ha mistet mange og ikke snakket om det så nå tar de ingen sjangser. Stusser bare over at TS har flyttet bryllupet enda lenger unna uten å lufte tanken med svoger først når de gjør det for at han skulle kunne komme. Ett eller annet stemmer ikke.

Anonymkode: 2c9ba...8f4

• Liker 7
Skrevet

Skal du gjøre den gravide en tjeneste så legger du bryllupet ditt på termindatoen eller etter slik at hun kan si: «sorry, det klarer jeg ikke» med god samvittighet. Å legge det tre uker før termin vil egentlig bare gi henne dårlig samvittighet for å tenke at det høres veldig slitsomt og unødvendig ut.. 

Anonymkode: a00af...c14

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 21.12.2018 den 0.58, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden på noe vis men jeg har et lite spørsmål jeg følte passet litt inn her. 

Jeg skal gifte meg til sommeren, invitasjoner er sendt ut og vi gleder oss! Under en uke etter at invitasjonene ble sendt ut kommer hans søster og sier hun er gravid og har termin to dager før datoen vår, hun har visst dette i tre mnd men bevisst valgt å ikke si noe. Min kommende mann ønsker så klart at hans eneste søster kommer, men de bor 6 timer unna oss så det blir uaktuelt for henne å reise hit så nærme termin. Vi har egentlig bestemt oss for å avlyse og heller ta det i 2020, men dette har vi fått helt vilt mye kjeft for av HANS familie.. Vi ønsker jo å ta hensyn til henne og vil ha henne der, for vår del spiller det ingen rolle om vi gifter oss i 2019 eller 2020.. Hva gjør man når man ikke får lov til å tilrettelegge for den gravide? 

Anonymkode: a8a09...308

Dere flytter bryllup til 2020 og ignorerer glatt de som legger seg opp i det. 

Anonymkode: 2ec1d...866

Skrevet
På 16.12.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Vi bor grisegrendt til, det er 45 min til sykehuset hjemmefra - fra lokalet er det ca 1,5 time. (Lokalet er derimot 2,5 t hjemmefra om det har noe å si!) I mitt hode er det OK avstand, men jeg er usikker

Jeg hadde stilt opp, så lenge fødselen ikke viste tegn til å komme :)

AnonymBruker
Skrevet
På 22.12.2018 den 14.49, AnonymBruker skrev:

En liten oppdatering fra TS her.

takk dere som forstår vårt ståsted også, vi må få lov til å prioritere ut ifra hva som er best for oss. Det er ikke slik at vi skal utsette IVF fordi de skal kunne delta i et bryllup osv.

Vi valgte derfor å booke vigsel i utlandet nå tidlig vår, med 4 mnd fortsatt til termin. De har allerede sagt at de ikke kommer fordi hun ikke vil fly til København. Vi respekterer selvsagt det, men var klar på at vi skulle selvsagt ønske at vi kunne funnet en tid som passer alle bedre. Takk for svar. 

Hvis poenget med å flytte bryllupet var at de skulle kunne være med - hvorfor i all verden snakket dere ikke med dem og fant en løsning før dere tok en avgjørelse? Nå kunne dere jo like gjerne holdt dere til den opprinnelige planen...

Anonymkode: db2e1...79b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 16.12.2018 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Vi bor grisegrendt til, det er 45 min til sykehuset hjemmefra - fra lokalet er det ca 1,5 time. (Lokalet er derimot 2,5 t hjemmefra om det har noe å si!) I mitt hode er det OK avstand, men jeg er usikker

Jeg har vokst opp et sted som er ca 2 timer unna nærmeste fødeavdeling (det er fødestue nærmere, i motsatt retning, men der får ikke førstegangsfødende og de med risikosvangerskap føde), dvs ca 1,5 time i ambulanse. Og det er utrolig mange som føder enten i ambulansen eller i løpet av første minuttene etter at de når sykehuset. Derfor får de som ønsker det flytte inn på pasienthotell når jordmor/fastlege fastslår at modning er i gang.

Anonymkode: 7b9ff...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det syntes jeg. Kunne uten problemer stilt i bryllup 3 uker før termin, følte meg bra jeg! Jeg tenker at du inviterer, men tar forbehold om at dersom hun ikke føler seg bra, så kan det hende hun ikke kommer. 

Anonymkode: 23800...40b

AnonymBruker
Skrevet

hvis det er viktig at broren kommer OG det er viktig å ha bryllupet før IVF-behandlingen, så er vel den opplagte kompromissløsningen å velge et annet lokale, slik at dere kan ha bryllupet noen uker tidligere?

For med denne kombinasjonen av faktorer (høygravid, din egen ivf og fjellgår/snøsmelting) så er det vel egentlig helt umulig å få en god løsning. Og da er val fjellgården den faktoren det er enklest å justere?

Personlig tenker jeg at hvis det er viktig for din mann at broren kommer, så er jo det et tungt hensyn, så jeg synes det er merkelig å se på det som en problemstilling omkring den gravide - spørsmålet her er jo hva som er viktig for din mann - bror i bryllupet, eller bryllup på fjellgård?

Anonymkode: bafb0...8cc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...