Jadzia Skrevet 17. desember 2018 #21 Skrevet 17. desember 2018 Jeg hadde aldri orket bryllup så tett mot termin. Ikke for det, med førstemann hadde jeg ligget på fødestua under bryllupet deres. Men med kvalme, bekkensmerter, slitenhet osv så hadde jeg aldri orket noe svære festligheter så tett på termin. Dere må gjerne invitere, men da må dere også være forberedt på at ingen av de kan komme. Og at det ikke er noe de nødvendigvis vet før dagen dere gifter dere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #22 Skrevet 17. desember 2018 6 minutter siden, Rosmarin(ert) skrev: For øvrig stilte prinsesse Madeleiene høygravid i sin brors bryllup - rød løper og full pakke! Kan vel ikke helt sammenlignes da bryllupet til prinsen var i Stockholm og prinsessen hadde 10min reisevei til sykehuset. Kontra Ts som skal holde bryllupsfest på en nedsnødd fjellgård 1,5 time unna sykehuset. Tror kanskje prinsesse Madde også hadde vært skeptisk til å dra i bryllupet hadde det vært samme tilfellet da hun ventet sin siste Anonymkode: 0d6f8...c7e 13
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #23 Skrevet 17. desember 2018 Dere må ta et valgt, hva er viktigst? At mannen skal ha broren sin i bryllupet sitt, eller st du skal drikke alkohol? Anonymkode: 2ae80...156 7
Rosmarin(ert) Skrevet 17. desember 2018 #24 Skrevet 17. desember 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan vel ikke helt sammenlignes da bryllupet til prinsen var i Stockholm og prinsessen hadde 10min reisevei til sykehuset. Kontra Ts som skal holde bryllupsfest på en nedsnødd fjellgård 1,5 time unna sykehuset. Tror kanskje prinsesse Madde også hadde vært skeptisk til å dra i bryllupet hadde det vært samme tilfellet da hun ventet sin siste Anonymkode: 0d6f8...c7e Hjelpes, det går da an å smile litt på en mandag, gjør det ikke? 2
Pikeliten Skrevet 18. desember 2018 #25 Skrevet 18. desember 2018 On 12/16/2018 at 5:50 PM, AnonymBruker said: Takk for svar! Vi bor grisegrendt til, det er 45 min til sykehuset hjemmefra - fra lokalet er det ca 1,5 time. (Lokalet er derimot 2,5 t hjemmefra om det har noe å si!) I mitt hode er det OK avstand, men jeg er usikker Anonymkode: dca95...8ec De 1,5 timer til sykehuset, er det til den kommende mors sykehus hun har søkt om fødeplass på? Dersom det ikke er det, så ser jeg for meg liten sannsynlighet for at man ønsker å reise i bryllup. Spør bror og svigerinne og Finn ut hva de mener, dere
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #26 Skrevet 18. desember 2018 Hold invitasjonen åpen for dem slik at de vet det er ok å avlyse dagen før dersom hun ikke er i form. Sørg for at det er en skikkelig god sitteplass som er forbeholdt henne, en god lenestol eller noe. Under middagen bør hun også slippe å sitte inneklemt, plasser dem slik at hun lett kan reise seg og bevege seg uten å traske gjennom hele selskapet. Det var det jeg kom på i farta. Jeg hadde ikke klart ett bryllup så tett på termin, bare kjøreturen hadde vert for mye for meg men vi er forskjellige. Bærer man babyen lavt er det tungt å sitte oppe lenge (jeg har hatt det slik). Anonymkode: 76636...0d8 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #27 Skrevet 18. desember 2018 I løpet av våren kommer det et nytt innlegg på kg: Broren til mannen min skal gifte seg og forventer at vi kommer i bryllupet deres som er langt fra sykehus og datoen er helt inntil terminen. Den nye svigerinnen vår lager drama fordi vi ikke kommer, hun skjønner ikke at noen ting er viktigere enn hennes bryllup. Anonymkode: 64c82...9db 18
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #28 Skrevet 18. desember 2018 Er det aktuelt å legge bryllupet nærmere dato for Ivf? Er det en samtale dere skal gjennom først eller starter behandlingen med en gang? Hvis det er veldig viktig at brudgommens bror kommer virker det ikke så ideelt å legge bryllupet så tett opp mot termin. Anonymkode: 55332...1e2 1
Frostrose Skrevet 18. desember 2018 #29 Skrevet 18. desember 2018 Det er veldig vanskelig å vite noe om hvordan formen blir. Selv hadde jeg ikke hatt noen problemer med å komme 3 uker før termin slik formen var i forrige svangerskap. Det hadde vært værre i uke 10 f. Eks. Når det er nærmere sykehuset enn der de bor i tillegg, vil jeg tro det skal gå ganske greit. For å tilrettelegge, kan dere finne en ekstra god stol til henne, en sofa å legge seg nedpå bør være tilgjengelig, i tillegg til gode alkoholfri alternativer til middagen. Gi beskjed om planene deres.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #30 Skrevet 18. desember 2018 Jeg har tre uker til termin nå. Aldri i verden om jeg hadde maktet å dra i bryllup 😢 Anonymkode: 120d0...277 2
Minlillelykke Skrevet 18. desember 2018 #31 Skrevet 18. desember 2018 Jeg hadde ikke klart å dratt i bryllup 3 uker før termin med noen av mine. Formeb var så dårlig, sov dårlig, masse kynnere og maserier, bekken fra helvete og lista er lang. Når det er sagt er det flere punkter her som bør sees på. Sykehuset, er det det samme din svigerinne har fødeplass på? Hvordan er formen hennes nå? Også lurt å ta en prat med dem det gjelder. Alle reagerer forskjellig de siste ukene 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #32 Skrevet 18. desember 2018 Jeg var i dåp til nevø på mannens side et par dager før termin. Vi var faddere. De fikk beskjed om at det var sannsynlig at vi ikke kunne møte. Både mtp formen og fordi lille kunne komme når som helst. Var ikke hurrastemning over at ikke mannen ville møte opp uten meg i tilfelle. Men sånn er det, den gravide og evt. Nyfødte kommer fremfor alt annet det gjelder også om den gravide ligger på sofaen og ikke orker å være med. Vær forberedt på at ingen av de kan komme, og at avbudet kan komme samme dag som bryllupet Anonymkode: b39f6...874 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2018 #33 Skrevet 18. desember 2018 Snakk med dem. Spørr hva de tenker om tidspunkt og avstand. Jeg tenker for så vidt at det er greit nok, men dere kan nok ikke forvente at hverken han eller hun takker ja. Vi hadde antagelig blitt hjemme begge to. Jeg hadde ikke orket å gå i bryllup og ville ikke vært så langt fra sykehuset, og han ville ikke dratt så langt fra meg. Mulig dere må velge hva som er viktigst: Fjellgård eller å sikre seg at broren er til stede. Anonymkode: 41c6b...de5 1
The Kitten Skrevet 18. desember 2018 #34 Skrevet 18. desember 2018 På 16.12.2018 den 19.09, AnonymBruker skrev: Ta her... vi hadde egentlig booket lokalet til termindato, så kommer de med nyheten om barn. Pga snøsmelting og at lokalet er på en fjellgård så har vi derfor maks 3 uker å sette dato tilbake - jeg synes dere er veldig krasse mot meg... vi prøver å vise hensyn til de, samtidig som vi ønsker å gifte oss før vi blir gravide selv... Anonymkode: dca95...8ec Ikke for å være frekk, men du vet jo ikke engang om du blir gravid. Hvilke hensyn er det egentlig dere har tatt? 13
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. desember 2018 #35 Skrevet 19. desember 2018 På 16.12.2018 den 17.37, AnonymBruker skrev: Hei! Vi planlegger bryllup og ønsker å gifte oss før vi får inn til IVF behandling om ca 6 mnd. Det er derfor ikke allverdens datoer vi kan velge mellom. Mannen har liten slekt og ønsker veldig at sin bror skal delta - som venter barn tidlig juni. Vi skal selvsagt prate med de, men er det «innafor» å be i bryllup 3 uker før termin OG anta at de kommer? Med forbehold at helsen hennes er OK. Håper at noen vil dele erfaring med oss! Anonymkode: dca95...8ec Selv kunne jeg fint gått i bryllup tre uker før termin. Og hadde heller ikke trengt noe mer hensyn enn om jeg ikke hadde vært gravid. Men det kommer selvsagt an på svangerskapet og formen, vanskelig å vite sånt seks måneder før man har termin. Jeg ville valgt den datoen som passer dere, men også tatt en prat med broren først, da føler de seg litt ekstra ivaretatt.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #36 Skrevet 19. desember 2018 Jeg hadde dratt i bryllup 3 uker før. Selv denne gangen hvor jeg var helt utslitt og sykemeldt pga bekken etc. Men skjønner godt at ikke alle gjør det Anonymkode: 4bafc...dab 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #37 Skrevet 19. desember 2018 Jeg hadde ikke orket, men jeg kunne sendt gubben. Min svigerinne var med på alt som var frem mot dagen hun fødte. Så det er jo forskjell på folk. Bare passe på å ha en god stol til den gravide så tenker jeg at mye er gjort. Anonymkode: fe76a...88f
Marimba Skrevet 19. desember 2018 #38 Skrevet 19. desember 2018 Det kan gå kjempefint, men det kan også bli vanskelig. Sånt er umulig å vite. Jeg var invitert i bryllup til niesa mi i sommer, det var 7 uker før termin. Vi hadde brygget alt ølet til bryllupet og gledet oss masse! Men jeg fikk svangerskapsforgiftning og innså at det muligens ble vanskelig å delta, spesielt da jeg 5 dager før bryllupet ble innlagt på sykehus. Hadde alikevel åpen invitasjon i tilfelle jeg skulle få noen timers permisjon (noe som sykehuset egentlig var åpne for). Vel... Ting kan snu fort, så gjett hvem som fikk haste-ks mens resten av familien satt og spiste bryllupsmiddag? Så må kommer jeg alltid til å huske datoen for bryllupet deres, og de kommer til å huske datoen for bursdagen til søskenbarnet sitt. 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #39 Skrevet 19. desember 2018 Syns egentlig det særeste er du forventer at broren til mannen skal reise 2,5 timer vekk fra sin gavide samboer for å dra på fest, drit i hvordan hun har det hvis noe skjer liksom. Her må dere rett og slett bare innse at det ikke er sikkert de kan delta i bryllupet, eller så må dere legge bryllupet tidligere enn planlagt, eller etter at dere er i gang med IVF prosessen. Sånn helt bånn ærlig så kan det jo gå årevis før du blir gravid, hvis du blir gravid. Og blir du gravid med en gang så går det jo an å ha bryllup etter at dere har fått barn. Anonymkode: e8bd2...243 6
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2018 #40 Skrevet 19. desember 2018 Ok, jeg er enig i at TS ikke kan forvente at svigerbroren kommer, men har man ikke drivi med ivf vet man ikke hva man snakker om hvis man tror det er bare bare. Man propper kroppen full av hormoner. Noen merker ingenting, andre blir dårlige. Så er det en håndfull undersøkelser, et titalls nålestikk i underlivet, venting på om det er noe som kan settes inn, innsett og så den verste ventetida for å se om det gikk. Anonymkode: 2c9ba...8f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå