AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #1 Skrevet 16. desember 2018 Hei! Vi planlegger bryllup og ønsker å gifte oss før vi får inn til IVF behandling om ca 6 mnd. Det er derfor ikke allverdens datoer vi kan velge mellom. Mannen har liten slekt og ønsker veldig at sin bror skal delta - som venter barn tidlig juni. Vi skal selvsagt prate med de, men er det «innafor» å be i bryllup 3 uker før termin OG anta at de kommer? Med forbehold at helsen hennes er OK. Håper at noen vil dele erfaring med oss! Anonymkode: dca95...8ec
Diamant20 Skrevet 16. desember 2018 #2 Skrevet 16. desember 2018 Kommer vel an på om det lang reisevei i hvertfall 11
Eliza Doalot Skrevet 16. desember 2018 #4 Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde Ikke hatt noe problem med å stille i bryllup 3 uker før termin, under forutsetning av at det ikke var alt for langt hjemmefra. Jeg hadde nok ikke ønsket å reise så langt at sykehuset "mitt" ikke var innenfor rekkevidde med bil, i rimelig tid, om noe skjedde. 13
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #5 Skrevet 16. desember 2018 Takk for svar! Vi bor grisegrendt til, det er 45 min til sykehuset hjemmefra - fra lokalet er det ca 1,5 time. (Lokalet er derimot 2,5 t hjemmefra om det har noe å si!) I mitt hode er det OK avstand, men jeg er usikker Anonymkode: dca95...8ec
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #6 Skrevet 16. desember 2018 Vi tenker for så vidt at det ikke er krise om hun ikke kan stille, det viktigste for min kommende mann er at broren kan stille ikke misforstå, kjekkest om hun og kan komme, men det er eneste søsken til mannen. Anonymkode: dca95...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #7 Skrevet 16. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi tenker for så vidt at det ikke er krise om hun ikke kan stille, det viktigste for min kommende mann er at broren kan stille ikke misforstå, kjekkest om hun og kan komme, men det er eneste søsken til mannen. Anonymkode: dca95...8ec For å være helt ærlig; Dersom hun ikke kan komme så er jo sjansene til stede for at han heller ikke kommer, da det er greit å være i nærheten av kona og i kjørbar stand så tett opp til termin. Dersom lokalet er 2,5 timer fra der de bor og sykehuset er 45 minutter unna der igjen så hadde det vært for langt unna for min del dersom jeg var høygravid. Da tar det jo over 3 timer å komme seg til sykehuset dersom kona blir hjemme og mannen drar. Og hvor hyggelig er det egentlig å delta i bryllup når man må være kjørbar i tilfelle man må på sykehuset? Her tror jeg nok mannen din bør ta en telefon til broren og høre hva han og kona tenker. Det er jo ikke sikkert de syntes det er noe problem. Anonymkode: 09fd4...92f 32
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #8 Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være helt ærlig; Dersom hun ikke kan komme så er jo sjansene til stede for at han heller ikke kommer, da det er greit å være i nærheten av kona og i kjørbar stand så tett opp til termin. Dersom lokalet er 2,5 timer fra der de bor og sykehuset er 45 minutter unna der igjen så hadde det vært for langt unna for min del dersom jeg var høygravid. Da tar det jo over 3 timer å komme seg til sykehuset dersom kona blir hjemme og mannen drar. Og hvor hyggelig er det egentlig å delta i bryllup når man må være kjørbar i tilfelle man må på sykehuset? Her tror jeg nok mannen din bør ta en telefon til broren og høre hva han og kona tenker. Det er jo ikke sikkert de syntes det er noe problem. Anonymkode: 09fd4...92f Nei, sykehuset er 1,5 t unna lokalet Anonymkode: dca95...8ec
Hactar Skrevet 16. desember 2018 #9 Skrevet 16. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi tenker for så vidt at det ikke er krise om hun ikke kan stille, det viktigste for min kommende mann er at broren kan stille ikke misforstå, kjekkest om hun og kan komme, men det er eneste søsken til mannen. Anonymkode: dca95...8ec Det blir nok begge eller ingen så nære termin og med de avstandene. 16
Parasoll Skrevet 16. desember 2018 #10 Skrevet 16. desember 2018 Skjønner ikke.. Du tar hensyn til din «graviditet», men satser på at de 3 uker før termin skal stille opp i ditt bryllup, 1,5 t unna sykehuset? 28
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #11 Skrevet 16. desember 2018 Tre uker før termin kan bety at det er fem uker til ungen kommer - eller fem timer. Hun kan værer i kjempeform, eller hun kan værer så dårlig at 2,5 timers reisevei og en lang middag med mange mennesker er virkelig fullstendig utelukket. Det mest konkrete svaret noen - inkludert den gravide selv og erfarent helsepersonell - er at det kan gå helt geit, men det er også en reell risiko for at de ikke kommer - og med såpass lang reisevei kommer neppe han hvis hun ikke er i form til å komme. Anonymkode: db2e1...79b 19
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #12 Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde ikke greid å sitte i mange timer da jeg var høygravid. Rygg og bekken hadde nok streiket etter 30 min på en kirkebenk. Hvirdan mente du egentlig at du har tatt hensyn til den gravide? Anonymkode: 97ffd...5cc 11
Parasoll Skrevet 16. desember 2018 #13 Skrevet 16. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke greid å sitte i mange timer da jeg var høygravid. Rygg og bekken hadde nok streiket etter 30 min på en kirkebenk. Hvirdan mente du egentlig at du har tatt hensyn til den gravide? Anonymkode: 97ffd...5cc Ved at Ts søker støtter på å ha bryllupet 3 uker før svigerinne sin termin, her på kg, så tar hun hensyn til den gravide...? 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #14 Skrevet 16. desember 2018 Dette må de jo vurdere selv men som tredjegangsfødene med historie på raske fødsler og at fødselen starter ett par uker før termin, så hadde jeg ikke tatt sjansen. Blir den gravide hjemme blir jo mannen også hjemme da han skal være med kona på føden. Anonymkode: 45633...988 2
addict Skrevet 16. desember 2018 #15 Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde definitivt ikke kommet som høygravid med 2,5 timers reiseveg. En dag i bryllup er UENDELIG lang når man gjerne har behov for hvile og noen timer på øyet i løpet av dagen. Som høygravid er jeg mye kvalm, sover dårlig om nettene, har vondt i bekkenet (1,5 time på pinnestol i kirka etter en så lang kjøretur hadde drept korsryggen min), babyen plager livet av meg når den beveger seg, jeg har nedpress, kynnere, høy puls, hjertebank, halsbrann.. Og ingen av disse plagene er ekstraordinære heller, men dessverre helt normale når man er høygravid. Ikke alle får alt, men det er en grunn til at man går ut i svangerskapspermisjon 3 uker før termin. Vi skal i juleselskap 1,5 time unna når det er 4 uker til termin. Da kan jeg velge å dra hjem når jeg vil, det er sykehus på stedet (ikke at jeg er bekymret for føding så tidlig), jeg kan låne en seng ved behov og det er ok å slenge beina i sofaen for å avlaste korsryggen. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg blitt hjemme. 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #16 Skrevet 16. desember 2018 Ta her... vi hadde egentlig booket lokalet til termindato, så kommer de med nyheten om barn. Pga snøsmelting og at lokalet er på en fjellgård så har vi derfor maks 3 uker å sette dato tilbake - jeg synes dere er veldig krasse mot meg... vi prøver å vise hensyn til de, samtidig som vi ønsker å gifte oss før vi blir gravide selv... Anonymkode: dca95...8ec 17
Hactar Skrevet 16. desember 2018 #17 Skrevet 16. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta her... vi hadde egentlig booket lokalet til termindato, så kommer de med nyheten om barn. Pga snøsmelting og at lokalet er på en fjellgård så har vi derfor maks 3 uker å sette dato tilbake - jeg synes dere er veldig krasse mot meg... vi prøver å vise hensyn til de, samtidig som vi ønsker å gifte oss før vi blir gravide selv... Anonymkode: dca95...8ec Det eneste som er potensielt ufint i dette scenarioet, er om dere legger press på bror om å komme dersom det viser seg at kona ikke er i form til å bli med. Ellers tenker jeg dere planlegger noe som fungerer for dere, og så uteblir eventuelt broren og kona dersom det blir for vanskelig for dem å komme. Det er sånt som skjer, og skulle ikke gi sure miner verken her eller der. 29
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2018 #18 Skrevet 16. desember 2018 3 uker før termin var da vi slapp ut fra nyfødtintensiven så hadde vært uaktuelt for min del. Dere må egentlig bare velge, bryllupsdatoen uten broren eller en annen dato. Dere kan jo også gamble på at alt går bra, bruden er i storform og begge kommer, men da kan alt skje. Har tilogmed opplevd at vannet til en gjest gikk på festen etter vielsen. Kan trygt si at brudeparret mistet alt fokuset på «sin» dag 😂 Anonymkode: 2c9ba...8f4 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #19 Skrevet 17. desember 2018 Jeg syns det er innafor, men for å være 100% sikker på at broren faktisk kommer, ville jeg valgt dato tidligere. (Med mindre det blir en prematur fødsel, men det kan man ikke ta utgangspunkt i) Anonymkode: 2276f...3c7 4
Rosmarin(ert) Skrevet 17. desember 2018 #20 Skrevet 17. desember 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Ta her... vi hadde egentlig booket lokalet til termindato, så kommer de med nyheten om barn. Pga snøsmelting og at lokalet er på en fjellgård så har vi derfor maks 3 uker å sette dato tilbake - jeg synes dere er veldig krasse mot meg... vi prøver å vise hensyn til de, samtidig som vi ønsker å gifte oss før vi blir gravide selv... Anonymkode: dca95...8ec Jeg synes også mange er veldig krasse med deg her 🙂 Gratulerer med forlovelse! Be forloveden din ta en prat med sin bror og svigerinne, de trenger jo ikke love noen ting. Basert på de tipsene du har fått her, så går det an å undersøke mulighetene for at den gravide kan trekke seg litt tilbake om nødvendig? For øvrig stilte prinsesse Madeleiene høygravid i sin brors bryllup - rød løper og full pakke! 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå