Gå til innhold

Han dumpet meg for eksen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hodet mitt er i et tankekjør nå, så jeg skriver her for å få høre hva dere tenker om situasjonen.. Har så mange spørsmål jeg aldri vil få svar på, av han i hvert fall..

Kort fortalt - Jeg har datet en mann i 2 mnd. Det har gått veldig fort og vi ble eksklusive etter 1 mnd. Dette var etter hans ønske, da begge var ute etter noe seriøst. Jeg har brent meg tidligere og holdt derfor litt igjen, så han har vært den som har pushet på hele veien, sagt ærlighet/trofasthet/kommunikasjon er det viktigste mellom oss, nærmest «tvunget» meg til å stole på han og åpne meg for han. Vi har hatt det helt fantastisk og skulle denne uken planlegge å reise bort på en liten ferie. Han har virkelig fremstått som en stabil og voksen mann, og jeg følte meg lykkelig som endelig møtte en moden og snill fyr.

Han har vært i to lange forhold tidligere. Det siste tok slutt for 2-3 år siden, men han fortalte at de har surret av og på i 2 år etter bruddet. Sist de møttes var i sommer, kun som venner iflg han. Han forsikret meg flere ganger om at han var helt ferdig med sine ekser og klar for å finne en ny partner.

Vel, han reiser på ferie. Midt i ferien merker jeg han blir mer og mer stille, spør derfor om noe har hendt. Får til svar at han har fått noen meldinger av en eks og har bestemt seg for å møte henne når han kommer hjem fra ferien. Verden raste og jeg svarte høflig, men den gode mannen ble plutselig kald og kort på meldinger. Begynte å ignorere meg. Jeg respekterer ikke å bli behandlet så dårlig, så jeg skrev en streng «siste melding» mest for min egen del, hvor jeg bla. poengterte at han har gått imot alle sine egne ord, at jeg er glad jeg så hans sanne side så tidlig og at jeg virkelig håper han og eksen holder sammen nå - så de slipper å såre flere på veien, slik de tydeligvis holder på år etter år. Fikk et kort svar om at han ikke kunne styre sine følelser... Jeg har ikke svart på dette og fyren er slettet fra alle sosiale medier. 

Men, jeg sitter her dumpet, såret og sint med tusen spørsmål. Så kjære dere, kanskje dere har noen tanker til mine tusen spørsmål..

- Hvordan har det seg at to voksne mennesker går fra hverandre på en pen måte, men fortsetter å «surre» i 2 år etter bruddet?

- Hvorfor klarer han ikke å gi slipp på eksen? Bare hun sender noen meldinger, løper han tilbake og dumper meg på flekken. Han som sa han aldri hadde følt det slik med meg med noen andre, med unntak av sine to ekser.. Han var tydeligvis veldig glad i meg og følte noe spesielt, sa han i hvert fall.

- Fra egne erfaringer, tror dere det vil funke mellom de nå? Eller tror dere han kommer krypende tilbake til meg senere? Jeg tar han i så fall ikke tilbake... Men Gud, så nysgjerrig jeg er.. Hun må jo være en diamant i hans øyne.

- Hvordan skal jeg klare å legge sinne og sorg til side, og komme meg over han?

Hilsen trist og sint frøken, som frykter hun aldri tør å stole på en mann igjen.. 😞

Anonymkode: 1d3b7...8d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det godt, men alle er ikke slik. ❤️

Han var nok i utgangspunktet ikke så interessert, men ønsket nok at han var det. Hun dumper han nok om ikke så lenge, og han kommer krypende tilbake til deg. Da håper jeg du ikke gir etter og finner en mann som er gal etter DEG.

Anonymkode: d9b78...8e5

• Liker 2
Skrevet

1) Fordi man er ubeskrivelig glad i hverandre og har delt så mye sammen at det blir den trygge havnen. Veldig vanlig å holde på med eksen i lang tid etter bruddet 

2) han kan ikke føle i nærheten av det samme for deg etter 2 mnd som for ekser han har vært lenge med. Dette var nok bare noe han sa i forelskelsens rus. Noen ekser blir man aldri helt ferdig med med mindre man kutter kontakten tvert og permanent. Vet hva jeg snakker om driver fortsatt å surrer med min eks for elsker han så utrolig men vi krangler for mye til å leve sammen som par men ingen vil egentlig gi slipp på hverandre 

3)de jeg kjenner til som finner tilbake til eksen etter en tid , blir sammen med eksen og det fungerer . Det skal mye til å glemme hun så lenge de opprettholder kontakt og siden de er valgt å opprettholde kontakt så lenge så har nok begge hatt visjoner om å bli sammen igjen en eller annen gang. 

4) Aksept er nøkkelordet. Sånn ble det bare. Kjedelig for deg såklart men prøv å glem han og date andre. Vær obs på menn som rusher relasjonen, nevner ekser, sammenligner deg med ekser og sier han har samme følelser for deg som de (er det egentlig bare en å fylle tomrommet han kan late som er eksen han vil ha?), og som sier ting som at de elsker deg osv etter kort tid. 

Anonymkode: 11543...b6a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det godt, men alle er ikke slik. ❤️

Han var nok i utgangspunktet ikke så interessert, men ønsket nok at han var det. Hun dumper han nok om ikke så lenge, og han kommer krypende tilbake til deg. Da håper jeg du ikke gir etter og finner en mann som er gal etter DEG.

Anonymkode: d9b78...8e5

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Fordi man er ubeskrivelig glad i hverandre og har delt så mye sammen at det blir den trygge havnen. Veldig vanlig å holde på med eksen i lang tid etter bruddet 

2) han kan ikke føle i nærheten av det samme for deg etter 2 mnd som for ekser han har vært lenge med. Dette var nok bare noe han sa i forelskelsens rus. Noen ekser blir man aldri helt ferdig med med mindre man kutter kontakten tvert og permanent. Vet hva jeg snakker om driver fortsatt å surrer med min eks for elsker han så utrolig men vi krangler for mye til å leve sammen som par men ingen vil egentlig gi slipp på hverandre 

3)de jeg kjenner til som finner tilbake til eksen etter en tid , blir sammen med eksen og det fungerer . Det skal mye til å glemme hun så lenge de opprettholder kontakt og siden de er valgt å opprettholde kontakt så lenge så har nok begge hatt visjoner om å bli sammen igjen en eller annen gang. 

4) Aksept er nøkkelordet. Sånn ble det bare. Kjedelig for deg såklart men prøv å glem han og date andre. Vær obs på menn som rusher relasjonen, nevner ekser, sammenligner deg med ekser og sier han har samme følelser for deg som de (er det egentlig bare en å fylle tomrommet han kan late som er eksen han vil ha?), og som sier ting som at de elsker deg osv etter kort tid. 

Anonymkode: 11543...b6a

Ts her.

Tusen takk for utfyllende og ærlige svar! Jeg har selvfølgelig full forståelse for at hans 2-måneders relasjon til meg ikke kan sammenlignes med eksens 5-årige forhold. Det jeg ikke kan fatte og begripe, er hvorfor mannen bevisst går ut på datingmarkedet (les Tinder) med bioen «Ute etter noe seriøst!» og lyver til den han begynner å date seriøst, når han innerst inne vet at han overhodet ikke er ferdig med eksen sin. I og med de tydeligvis har surret 2 år etter bruddet, ligger det jo fortsatt følelser der, selv om de tydeligvis ikke har fått det til å funke enda. Men i denne perioden kunne han unngått å date andre og meg, når han uansett alltid faller tilbake på henne...

Jeg har også to lange forhold bak meg - et hvor kontakten ble kuttet tvert og et hvor vi fortsatt ønsker hverandre god jul, men jeg VET med 100% sikkerhet at jeg er ferdig med de.

Og apropos punkt 4 - jeg skal virkelig huske det du skrev med å være obs på menn som rusher, sammenligner og er fort ute med ord som «glad i deg» ol. Når jeg tenker meg om, sa han faktisk dette allerede etter 1 mnd og jeg stusset litt da jeg holdt tilbake. Men så var jeg dum, åpnet meg helt, begynte å utvikle følelser og fikk et slag i trynet. Men jeg får bare akseptere det og gå videre, samt prøve å ikke tenke «lurer på om de får det til DENNE gangen og lever lykkelige om 6 mnd...». For det gjør meg jo egentlig bare vondt å tenke ☺️

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Anonymkode: 11543...b6a

Ts igjen.

Et lite spørsmål til deg. Du er jo i denne situasjonen nå, hvor du enda surrer med eksen lenge etter bruddet. Men likevel vet du at det ikke kan bli dere grunnet kranglingen. Så, hvor lenge er du/dere villig til å «surre», før dere bestemmer dere for å kutte tvert og gå videre for å møte nye mennesker og relasjoner?

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen.

Et lite spørsmål til deg. Du er jo i denne situasjonen nå, hvor du enda surrer med eksen lenge etter bruddet. Men likevel vet du at det ikke kan bli dere grunnet kranglingen. Så, hvor lenge er du/dere villig til å «surre», før dere bestemmer dere for å kutte tvert og gå videre for å møte nye mennesker og relasjoner?

Jeg er ikke bruker som du spurte dette spørsmålet til, men har gjort noe tilsvarende selv så ville svare :) 

Jeg holdt på med eksen min lenge typ 2-3 år på denne måten. Jeg begynte sakte men sikkert å date selv om vi møttes. 

Møtte en dag en mann å jeg kuttet eksen med en gang jeg startet å date seriøst med denne personen som er nå min nåværende partner. For meg var det det at jeg fortsatt datet, men den dag jeg fant den «store kjærligheten» brøt jeg eksen tvert om. Det var aldri noe seriøst å jeg visste at vi aldri ville fungere. Så vi hadde nok holdt på til vi fant noe seriøst på hver vår kant. 

Var noe som manglet mellom oss en form for trygghet og stabilitet, så det ble mer morro enn noe annet selv om vi var glad i hverandre. Gjaldt oss begge selv om han slet med at jeg gikk videre så bastant, og jeg var alltid bestemt på at jeg ikke skulle vingle mellom partnere både for min egen del og av respekt for neste partner. Mitt behov for eksen forsvant ganske raskt når jeg fant en ny partner som jeg ville satse på. 

Er i dag lykkelig gift med denne mannen. Og eksen er også gift. Så gikk bra for begge. 

Syns forresten at det er veldig bra av deg å bare droppe å svare han så brått. Så han forstår at han har tatt valget sitt å du gir faen. Det vil mest sannsynlig ikke funke med eksen hans. For min del var det en grunn til at vi var ekser det funket ikke. Å man kan ikke alltid endre på et evigvarende problem om det er personlighetsrelatert. Mest sannsynlig vil han komme tilbake å da kan du ignorere han å si du takk men nei takk :) 

Du vil finne en ordentlig mann, og pass på som noen skrev om mye prat rundt ekser osv. Det er et lite faresignal. Men er så trygt å falle tilbake til gamle spor, så han vil nok angre men da er det for sent.

Anonymkode: c82f0...820

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke bruker som du spurte dette spørsmålet til, men har gjort noe tilsvarende selv så ville svare :) 

Jeg holdt på med eksen min lenge typ 2-3 år på denne måten. Jeg begynte sakte men sikkert å date selv om vi møttes. 

Møtte en dag en mann å jeg kuttet eksen med en gang jeg startet å date seriøst med denne personen som er nå min nåværende partner. For meg var det det at jeg fortsatt datet, men den dag jeg fant den «store kjærligheten» brøt jeg eksen tvert om. Det var aldri noe seriøst å jeg visste at vi aldri ville fungere. Så vi hadde nok holdt på til vi fant noe seriøst på hver vår kant. 

Var noe som manglet mellom oss en form for trygghet og stabilitet, så det ble mer morro enn noe annet selv om vi var glad i hverandre. Gjaldt oss begge selv om han slet med at jeg gikk videre så bastant, og jeg var alltid bestemt på at jeg ikke skulle vingle mellom partnere både for min egen del og av respekt for neste partner. Mitt behov for eksen forsvant ganske raskt når jeg fant en ny partner som jeg ville satse på. 

Er i dag lykkelig gift med denne mannen. Og eksen er også gift. Så gikk bra for begge. 

Syns forresten at det er veldig bra av deg å bare droppe å svare han så brått. Så han forstår at han har tatt valget sitt å du gir faen. Det vil mest sannsynlig ikke funke med eksen hans. For min del var det en grunn til at vi var ekser det funket ikke. Å man kan ikke alltid endre på et evigvarende problem om det er personlighetsrelatert. Mest sannsynlig vil han komme tilbake å da kan du ignorere han å si du takk men nei takk :) 

Du vil finne en ordentlig mann, og pass på som noen skrev om mye prat rundt ekser osv. Det er et lite faresignal. Men er så trygt å falle tilbake til gamle spor, så han vil nok angre men da er det for sent.

Anonymkode: c82f0...820

Ts her.

Takk for din historie og ditt perspektiv på saken ☺️ Hmm, da tar jeg det som at jeg uansett ikke var «the one» for han, da jeg ikke var den som klarte å «bryte» relasjonen med eksen.. Jeg får bare innfinne meg i at jeg trolig verken ser eller hører noe mer fra han igjen.. Hvis han tør å skrive til meg etter min strenge melding, er han i hvert fall rimelig tøff 🙊 Skulle gjerne hatt en avslutning ansikt til ansikt da, men det var han vel ikke tøff nok til å gi meg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også én eks jeg brukte årevis på å kvitte meg med helt. Vi visste jo at det ble slutt for en grunn, etter å ha gjort det slutt både 1,2,3 og 4 ganger. Men så går det en liten stund også glemmer man det, og så er det på’n igjen. Med like mye naivt håp og tro på at DENNE gangen blir det annerledes! Jeg og min eks krangla så mye at vi til slutt ble syke av det, men likevel, etter noen få måneder uten hverandre, var det tilbake. Det høres jo helt idiotisk ut. Men sånn var det.

Nå er det 100% over og vi kommer faktisk ikke til å finne sammen igjen, og det hjelper jo at vi har brutt all kontakt. 

Av denne grunnen blir jeg selv ekstremt skeptisk hvis jeg dater en fyr og han nevner at det «har vært mye surr med eksen». Da ønsker jeg karen lykke til videre med surret og takk for meg😅 

Skjønner at du ønsker ordentlig avslutning, men i dette tilfelle er det best å akseptere (selv om jeg vet selv at det er forferdelig vanskelig og ikke minst vondt), at det ikke kommer til å skje. Når han en dag tar kontakt igjen (sjansen er vel relativt stor for det!), så håper jeg som andre har nevnt at du klarer å huske på hva han utsatte deg for og at du ikke bare husker det positive, for så å gi han en ny sjanse. 

Anonymkode: 7a0ee...368

Skrevet

Jeg og eksen min har vært mye av og på også, rett og slett fordi jeg er hans store kjærlighet og omvendt, men vi har ikke klart å knekke koden for å kommunisere og fungere i et forhold. Sånn har det vært i 6 år, og vi begge har vel innsett at sånn kommer det til å forbli til vi klarer å finne ut av det.. Han begynte å date ei like etter jeg begynte å date en, vi prøvde vel å komme oss litt videre, tror de datet i 6 mnd, men da jeg avsluttet med han jeg datet fordi jeg fortsatt elsket eksen, så dumpet han henne. Kjipt når det går utover andre.. Men Men.

Anonymkode: bf760...fa8

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også én eks jeg brukte årevis på å kvitte meg med helt. Vi visste jo at det ble slutt for en grunn, etter å ha gjort det slutt både 1,2,3 og 4 ganger. Men så går det en liten stund også glemmer man det, og så er det på’n igjen. Med like mye naivt håp og tro på at DENNE gangen blir det annerledes! Jeg og min eks krangla så mye at vi til slutt ble syke av det, men likevel, etter noen få måneder uten hverandre, var det tilbake. Det høres jo helt idiotisk ut. Men sånn var det.

Nå er det 100% over og vi kommer faktisk ikke til å finne sammen igjen, og det hjelper jo at vi har brutt all kontakt. 

Av denne grunnen blir jeg selv ekstremt skeptisk hvis jeg dater en fyr og han nevner at det «har vært mye surr med eksen». Da ønsker jeg karen lykke til videre med surret og takk for meg😅 

Skjønner at du ønsker ordentlig avslutning, men i dette tilfelle er det best å akseptere (selv om jeg vet selv at det er forferdelig vanskelig og ikke minst vondt), at det ikke kommer til å skje. Når han en dag tar kontakt igjen (sjansen er vel relativt stor for det!), så håper jeg som andre har nevnt at du klarer å huske på hva han utsatte deg for og at du ikke bare husker det positive, for så å gi han en ny sjanse. 

Anonymkode: 7a0ee...368

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og eksen min har vært mye av og på også, rett og slett fordi jeg er hans store kjærlighet og omvendt, men vi har ikke klart å knekke koden for å kommunisere og fungere i et forhold. Sånn har det vært i 6 år, og vi begge har vel innsett at sånn kommer det til å forbli til vi klarer å finne ut av det.. Han begynte å date ei like etter jeg begynte å date en, vi prøvde vel å komme oss litt videre, tror de datet i 6 mnd, men da jeg avsluttet med han jeg datet fordi jeg fortsatt elsket eksen, så dumpet han henne. Kjipt når det går utover andre.. Men Men.

Anonymkode: bf760...fa8

Ts her ☺️

Tusen takk for at dere deler, det er interessant å høre hvordan det er å sitte på «deres side» av broen. Selv om det er utrolig vondt og unødvendig at andre, uskyldige mennesker er de som blir sittende igjen såret og alene. Føler meg som ei gravid kvinne her jeg sitter og veksler mellom å være sint på han, og savne han ekstremt.. Har ikke mange av verken familie eller venner, så kjenner ekstra stort på ensomheten. Innerst inne vil jeg bare reise til han og få en stoooor klem, men jeg er tydeligvis bare luft for han nå som han svever på sin rosa sky og skal møte eksen igjen denne uka. Tenk om man bare kunne visket bort følelser, det hadde vært godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...