Gå til innhold

Rar reaksjon etter joggetur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske psyk og prøver å presse meg selv til å være mer fysisk aktiv

I går løp jeg en tur for første gang på lenge. Jeg følte meg plutselig glad og energifull underveis. Alt føltes bra. Så kjente jeg bare at energien gikk nedover og nedover og jeg gikk i slowmotion siste delen hjem. Ikke fordi jeg var noe spesielt andpusten eller noe, for jeg tok det ganske rolig.

Da jeg kom hjem var jeg bare helt utslitt. Jeg klarte ikke å spise, dusje, gjøre noe. Jeg lå helt urørlig på gulvet i 2-3 timer. Sov og bare lå der om hverandre. Etter det følte jeg meg noe bedre igjen. 

Er dette normalt? Blir jo nesten redd for å trene nå

Anonymkode: 498e2...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fikk en fysisk og mental utladning, det er ikke unormalt selv om det kan føles rart.

Neste gang blir det bedre.  :)

Anonymkode: 6a503...728

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble vel bare tom for energi. Helt vanlig når man presser seg selv eller gjør en aktivitet utenom det vanlige. Godt å høre at du følte deg glad og full av energi underveis da, da har det jo en positiv effekt. Ikke vær redd for å løpe igjen. Utholdenheten din vil bare bli bedre for hver gang:-) bra jobba! 

Anonymkode: 29972...1a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som noe som naturlig kan skje etter anstrengelse i din situasjon. Kanskje ta med en banan, nøtter, litt og drikke på og kose deg med en rolig gåtur neste gang? Når en er sliten må en være snill med seg selv og ikke presse på mere enn en kan klare, ellers blir det fort grøfta neste. Lykke til med videre oppbygging. :) 

Anonymkode: 9c9d8...cbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din er ikke vant til å bruke energi, så det blir rett og slett bare en slags tilvenningsfase. Jeg hadde noe lignende etter et lengre sykehusopphold. Det tok ikke mer en 2-3 uker med jevnlig løping før jeg hadde enormt med deilig energi i etterkant av løpeturene også!

Anonymkode: f9fe7...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg går lengre turer flere dager i uka så kroppen min er jo vant med det

Anonymkode: 498e2...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. Jeg opplevde å skulle løpe en tur som i ditt tilfelle, og kom hjem dårligere. Underveis fikk jeg noe jeg vet nå var et lite angstanfall. Det gjorde at jeg ikke ville trene mer. Alle sa jo hvor bra trening er for psyken også. 

Så jeg vet ikke helt hva som skjedde med deg.. Men var der noe, du kanskje i underbevisstheten kan ha tenkt På? Det begynte bra, men... Så plutselig snudde det. Sliter du med angst? 

Vanskelig å vite, men ville ikke gitt opp treningen. Trening ER bra, men effekten kan komme på sikt for den som er langt nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...