Gå til innhold

Gjesteparkering i sameie

Samsung

Anbefalte innlegg

Har flyttet til et sameie hvor det er en fast parkeringsplass i garasje og gjesteparkering hvor man må ha kort i frontruten. Når det kommer gjester på besøk må de enten løpe opp for å hente kort og levere dette igjen når de går, ellers må vi være med de opp og ned. Det tar fort 10 minutter opp og ned til gjesteparkering da den ligger litt unna. Finnes det ikke mer automatiserte parkerings system som sameiet kan benytte seg av?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Borettslaget jeg bor i går snart over på privat parkering. Her må alle beboere registrere sine biler fast, og legge inn gjester med deres registreringsnummer. Parkeringsvaktene kjører så rundt med kamera og kontrollerer registreringsnummer. Denne metoden var billigere enn kort i ruta sånn at parkeringsvaktene måtte ut av bilen for å kontrollere. Så det finnes bedre systemer ja. 

Ulempen med denne metoden er for eldre beboere som kanskje ikke har smart Phone eller data, og dermed ikke får registrert gjestene sine.. 

Anonymkode: 65680...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også sånn. Jeg virkelig hater det! Noen ganger har det blitt avglemt, og gjesten får en bot på 900 kroner.

Vi som eier boligen må også ha kort på vår private parkering. Det har hent at kortet har falt i gulvet, og da har vi også fått bot. Fantastisk irriterende.

Nå er kortet kraftig tapet i ruta :P

Men ja, det skulle absolutt vært en app-mulighet eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slektning som har et sånt system og det er jo veldig pesete. Hun bor mange etasjer opp og er dårlig til beins.

Hun har fått flere kopier, tror det er en begrensning på hvor mange, og jeg har et fast liggende i bilen da jeg er en av de som er der mest.

Jeg fatter ikke hvem som har funnet på et så idiotisk system! Det hadde jo vært bedre om det var en kode eller noe som beboeren sendte til de besøkende og et eller annet.

Jeg har også fått bot pga snø som har dekket over der lappen ligger i ruta og å prøve å vinne over de selskapene der er som å.... Går ikke. Hater de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Borettslaget jeg bor i går snart over på privat parkering. Her må alle beboere registrere sine biler fast, og legge inn gjester med deres registreringsnummer. Parkeringsvaktene kjører så rundt med kamera og kontrollerer registreringsnummer. Denne metoden var billigere enn kort i ruta sånn at parkeringsvaktene måtte ut av bilen for å kontrollere. Så det finnes bedre systemer ja. 

Ulempen med denne metoden er for eldre beboere som kanskje ikke har smart Phone eller data, og dermed ikke får registrert gjestene sine.. 

Har du navn på selskap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Samsung skrev:

Har flyttet til et sameie hvor det er en fast parkeringsplass i garasje og gjesteparkering hvor man må ha kort i frontruten. Når det kommer gjester på besøk må de enten løpe opp for å hente kort og levere dette igjen når de går, ellers må vi være med de opp og ned. Det tar fort 10 minutter opp og ned til gjesteparkering da den ligger litt unna. Finnes det ikke mer automatiserte parkerings system som sameiet kan benytte seg av?

Vær glad du har gjesteparkering uten at det koster deg noe annet enn tid og bittelitt irritasjon å bruke. Mange steder må det betales høye minuttpriser for å parkere når man skal besøke noen, med bil. 

Mer automatiserte løsninger koster sameiet og dermed alle en hel del mer enn å fly opp og ned med et parkeringskort. Ikke alle ser nytten i å betale for at gjestene skal slippe enklere unna. Eller for å snu på flisa, ville dine gjester vært villig til å betale det en automatisk parkeringsløsning koster, for at du skal slippe det adminstrative med etmparkeringskort? 

Anonymkode: ce425...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Samsung skrev:

Har du navn på selskap? 

Kontrolleres av det kommunale parkeringsselskapet, bare med privat avtale. Men undersøkte også muligheter og pris fra blant annet OnePark og Qpark. De fleste ønsker digital kontroll i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad du har gjesteparkering uten at det koster deg noe annet enn tid og bittelitt irritasjon å bruke. Mange steder må det betales høye minuttpriser for å parkere når man skal besøke noen, med bil. 

Mer automatiserte løsninger koster sameiet og dermed alle en hel del mer enn å fly opp og ned med et parkeringskort. Ikke alle ser nytten i å betale for at gjestene skal slippe enklere unna. Eller for å snu på flisa, ville dine gjester vært villig til å betale det en automatisk parkeringsløsning koster, for at du skal slippe det adminstrative med etmparkeringskort? 

Anonymkode: ce425...59d

Dette stemmer ikke over alt. Her jeg bor er det billigere med automatisk løsning, enn kort i bilruta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2018 den 12.39, Samsung skrev:

Det finnes systemer for alt. Det koster penger. Jeg sitter i styret i vårt borettslag. Vi har gitt faste plasser til alle beboerne og tatt bort muligheten for gjesteparkering og fremmedparkering, grunnet plass. Vi prioriterer de som faktisk bor her. Ved autmatiserte løsninger betaler du som beboer utgiftene. 

Anonymkode: 2db1d...039

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes systemer for alt. Det koster penger. Jeg sitter i styret i vårt borettslag. Vi har gitt faste plasser til alle beboerne og tatt bort muligheten for gjesteparkering og fremmedparkering, grunnet plass. Vi prioriterer de som faktisk bor her. Ved autmatiserte løsninger betaler du som beboer utgiftene. 

Anonymkode: 2db1d...039

Hva gjør dere med gjester da? Er det mulig å parkere i nærheten for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...