Gå til innhold

Finnes det mannlige golddiggers?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som tittelen sier "finnes det mannlige golddiggers?"

Hører bestandig om kvinnelige, men ikke mannlige.

Kan grunnen til dette være at menn blir mer attraktiv mye penger for enkelte damer, mens damer ikke blir mer attraktiv for menn hvis de har mye penger?

Anonymkode: ce19c...e58

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan grunnen til dette være at menn blir mer attraktiv mye penger for enkelte damer, mens damer ikke blir mer attraktiv for menn hvis de har mye penger?

Anonymkode: ce19c...e58

Ja, sannsynligvis. Menn prioriterer utseendet i såpass høy grad at en jente som ikke er spesielt pen ikke blir det med penger.

Har sett et par unntak, bl.a. et par mindre pene rikmannsdøtre jeg kjenner til, som har kjekke kjærester som nok kunne fått penere jenter. Der tror jeg det også handler litt om nettverket, at det da gir innpass i en gjeng han også vil være del av.

Anonymkode: ef195...70d

Skrevet

Ja, det gjør det. Man bruker vel ofte ikke golddigger om menn som utnytter kvinner for penger, men det er jeg også kjent med. Søsteren til stemoren til kameraten min er sammen med en fyr som utnytter henne for penger. Familien har prøvd å fortelle henne det flere ganger, men hun nekter å innse det. Hun mener at de elsker hverandre, men han jobber ikke og han spør henne om penger hele tiden. Det er så gale at hun ofte ringer til foreldrene sine fordi hun ikke kan betale alle regningene sine.

Anonymkode: 0fd43...685

• Liker 1
Skrevet

M50. Jeg har dårlig opptjening, gjennomsnittlig lønn, og ikke spesielt lyst å jobbe til jeg blir 80. Jeg ser bevisst etter en kvinne på min egen alder +, med god lønn, eiendom, oppsparte midler etc, slik at vi kan nyte alderdommen sammen. Er jeg en golddigger? 

Anonymkode: d7763...903

Skrevet

Det har kommet flere og flere rike kvinner, og kvinner i maktposisjoner, de siste årene. Så man skulle tro det nå også var mulig for unge kjekke menn å være golddiggers.

Men dessverre er det ikke blitt sånn. Rike og mektige kvinner vil ikke ha unge boy-toys. De vil ha unge kvinner, akkurat som rike og mektige menn. Overraskende nok.

Anonymkode: c889f...7cd

Skrevet

Ja, det finnes. Og man trenger ikke være rik for at menn skal finne det for godt å utnytte deg. Er mannen fattig nok selv, kan han gjerne finne seg en dame med som har det helt greit økonomisk, og det øker levestandarden hans betraktelig. Jeg har selv vært borti to stykker av dette kaliberet, og de gikk på huet og ræva ut så snart jeg luktet lunta! 

Førstemann var nærmere 40, leide leilighet og var arbeidsledig. Etter hvert fant jeg ut at han var i skikkelig trøbbel, og prøvde å hjelpe han med namsmann og hele pakka. Det nyttet ikke, og han mistet absolutt alt han hadde. Jeg kuttet han ut, og han fant en ny dame som han flyttet rett inn til.

Andremann var 50, hadde jobb, men eide bare noen møbler og annet småtteri. Leide bolig. Det viste seg at han flyttet fra den ene dama til den andre, for å ha en plass å bo (billig). Det fantes ikke initiativ i han overhodet. Verken følelsesmessig, praktisk eller økonomisk. Han hadde kredittgjeld, men fortsatte allikevel å bestille alt mulig ræl på netthandel. 

All den tid slike menn finner seg damer som er villig til å gi dem husrom, sørge for mat på bordet og dele på utgifter, kan de jo bare holde på. 

Anonymkode: e7a04...b2e

• Liker 2
Skrevet

Det finnes men faktum er at det er langt mer vannlig med kvinner som er golddiggere. Det er et faktum og har ingenting med sexisme å gjøre.

Anonymkode: d2f2f...cbe

Skrevet

Har hatt flere menn som ville inn under mine økonomiske vinger. Jeg tror vi med penger har til felles at vi ikke trenger eller ønsker partner.

Anonymkode: 2ac36...155

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

M50. Jeg har dårlig opptjening, gjennomsnittlig lønn, og ikke spesielt lyst å jobbe til jeg blir 80. Jeg ser bevisst etter en kvinne på min egen alder +, med god lønn, eiendom, oppsparte midler etc, slik at vi kan nyte alderdommen sammen. Er jeg en golddigger? 

Anonymkode: d7763...903

Det er selve definisjonen på en golddigger, så ja.

Anonymkode: 0fbca...bcf

Skrevet

Fins i hvertfall drøssevis av mannlige snyltere som skal bo gratis og spise opp kjøleskapet og aldri bidra , gjerne låne penger i hytt og pine og si man får det igjen om to uker men så har noe liksom skjedd så de ikke fikk penger allikevel. Vet ikke om de bevisst går etter rike damer, menn er enkle og går stort sett bare etter utseendet eller om de er utspekulerte etter naive jenter de kan utnytte enten seksuelt praktisk eller økonomisk, og de eier ingen skam for å snylte men om dama forventer at han betaler for kinoen en gang da er det ramaskrik med hvor golddigger HUN er 🙄

Anonymkode: 1f518...124

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er det aldeles ikke! En golddigger er noen som tar noen  bare for pengene og melker dem for penger. 

Å ønske at en av tingene partneren man faller for som menneske også har økonomien på stell er helt naturlig og faktisk selvfølgelig. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fins i hvertfall drøssevis av mannlige snyltere som skal bo gratis og spise opp kjøleskapet og aldri bidra , gjerne låne penger i hytt og pine og si man får det igjen om to uker men så har noe liksom skjedd så de ikke fikk penger allikevel. Vet ikke om de bevisst går etter rike damer, menn er enkle og går stort sett bare etter utseendet eller om de er utspekulerte etter naive jenter de kan utnytte enten seksuelt praktisk eller økonomisk, og de eier ingen skam for å snylte men om dama forventer at han betaler for kinoen en gang da er det ramaskrik med hvor golddigger HUN er 🙄

Det finnes rikelig av både menn og kvinner som er slik du beskriver.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er det aldeles ikke! En golddigger er noen som tar noen  bare for pengene og melker dem for penger. 

Å ønske at en av tingene partneren man faller for som menneske også har økonomien på stell er helt naturlig og faktisk selvfølgelig. 

Nå skriver han at han "bevisst går etter", så jeg vil vel si man kan falle i den kategorien når det er en bevisst strategi, ikke bare et ønske.

Anonymkode: ef195...70d

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Fyren er ærlig om det. En golddigger er ikke det.

Anonymkode: 65233...38d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Fyren er ærlig om det. En golddigger er ikke det.

Anonymkode: 65233...38d

Tror du han ville være ærlig om det overfor den eventuelle kvinnen?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes rikelig av både menn og kvinner som er slik du beskriver.

Nå handler denne tråden om menn. 

Skrevet

Var ung hemmelig elsker til ei rik "eldre" frue i byen vår. Ingen penger rett i lomma, men fikk påspandert veldig mye, samt reiser, hotellopphold etc.  Var aldri ute etter penger, bare en ung kåt mann som var ute etter spenning og sex.

Anonymkode: 05600...c9e

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå handler denne tråden om menn. 

Helt sant, men vi kommer ikke unna at det er flere kvinnelige golddiggere.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sant, men vi kommer ikke unna at det er flere kvinnelige golddiggere.

Det er det ingen bevis på. 

Uansett, klarer ikke dere menn her inne å la en eneste tråd der enkelte menn blir kritisert eller satt i negativt lys å akseptere at sånn er det, UTEN å prøve å kuppe tråden med å peke finger mot de slemme kvinnene som også fins? Tråden handler om menn. Vi vet at det finnes kvinnelige golddiggers og snyltere. Gå å grin et annet sted om du ikke tåler at man snakker negativt om menn også. 

Skrevet

Jeg er ikke rik, men eier en relativt stor bolig, bil og tjener greit. Og har møtt mange menn, som gjerne vil flytte inn fortest mulig. Og som tror de skal få bo og spise gratis, så kan de bruke sine penger på bil og gøy. Alt fra de på trygd eller vanlig jobb, som bor enten på hybel eller hos mamma. Jeg dumper de med en gang jeg skjønner hva de er ute etter.

Anonymkode: 41c8a...16a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...