Gå til innhold

Katt som sover i doen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Katten min som jeg hentet fra dyrebeskyttelsen igår fant jeg sovende inne i katte doen i dag morges. Jeg har aldri sett en katt sove inne i doen sin før, så jeg er litt urolig. 

Igår kveld kom katten hoppende opp i sengen min og var der til jeg sovnet hvertfall, men nå ligger katten altså inne i doen. 

Hvorfor gjør katten det? 

Anonymkode: 47f88...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den føler seg tryggest der. Mange katter som flytter til nye og uvante omgivelser velger å sove i kattedoen fordi det er en kjent lukt.

Ikke noe å bekymre seg over. Etterhvert som katten blir tryggere på deg vil den nok velge å sove sammen med deg om den får muligheten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SnuskeLuska skrev:

Den føler seg tryggest der. Mange katter som flytter til nye og uvante omgivelser velger å sove i kattedoen fordi det er en kjent lukt.

Ikke noe å bekymre seg over. Etterhvert som katten blir tryggere på deg vil den nok velge å sove sammen med deg om den får muligheten. 

Ok, godt å høre.. 

Bare synes det var så rart siden han frivillig kom i sengen i går kveld. 

Jeg er veldig redd for å gjøre ting feil med katten, så jeg er kanskje litt ekstra på tuppa.. 

Takk for svar. Ts

Anonymkode: 47f88...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier «inne i», har du do med lokk? Hva med da å prøve å gi den en hule å ligge i? Et sted som ikke har avføring men som den kan gjemme seg i. Det som er skrevet over stemmer nok ganske så godt, katten prøver å finne seg til rette. 😸

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ariana807 skrev:

Du sier «inne i», har du do med lokk? Hva med da å prøve å gi den en hule å ligge i? Et sted som ikke har avføring men som den kan gjemme seg i. Det som er skrevet over stemmer nok ganske så godt, katten prøver å finne seg til rette. 😸

Akkurat det jeg også skulle foreslå. Hvis den ikke vil ligge i hula med en gang: Sørg i tillegg for å ha et lite teppe den først kan ligge på der den ønsker å ligge, i senga di, sofaen e.l. Når teppet lukter av pus kan du legge det i hula.

Anonymkode: 82066...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ariana807 skrev:

Du sier «inne i», har du do med lokk? Hva med da å prøve å gi den en hule å ligge i? Et sted som ikke har avføring men som den kan gjemme seg i. Det som er skrevet over stemmer nok ganske så godt, katten prøver å finne seg til rette. 😸

Ja, jeg har do med lokk. Han har en hule som står i samme rommet som doen, men han valgte doen uansett. Det er ikke avføring eller urin der, da han ikke har gått på do siden han kom hit i går ettermiddag. 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det jeg også skulle foreslå. Hvis den ikke vil ligge i hula med en gang: Sørg i tillegg for å ha et lite teppe den først kan ligge på der den ønsker å ligge, i senga di, sofaen e.l. Når teppet lukter av pus kan du legge det i hula.

Anonymkode: 82066...0dc

Jeg tenkte å ta et hånd håndkle og klappe han med når han kommer ut, for å så legge det inn i hulen. 

 

Takker for svar! 

TS

Anonymkode: 47f88...cb3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj 🤢 også kommer han i sengen din og gnir seg etterpå..? 🤮

katter er jaggu meg grisete dyr 

Anonymkode: cc9e3...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Æsj 🤢 også kommer han i sengen din og gnir seg etterpå..? 🤮

katter er jaggu meg grisete dyr 

Anonymkode: cc9e3...44c

Du fikk ikke med deg at katten ikke hadde gått på do i kassen enda? Den var altså ren. Tviler på at katten hadde ligget der om doen var skitten, da katter flest faktisk er veldig renslige dyr. 

 

Anonymkode: 9ee63...760

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått gode råd her, jeg vil bare si du er et veldig godt menneske som adopterer fra dyrebeskyttelsen istedet for å utnytte det ville kattungesystemet - all ære til deg! Lykke til med pus fremover, ser ut som at du gjør ditt for at den skal få et godt hjem :)

Anonymkode: 6e35c...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med pusen din? 

Anonymkode: 7f8c6...90a

Takk som spør! 

Han sov i doen sin to netter, når han la seg der er et under for han lå med meg frem til jeg sovnet. 

Nå sover han med meg hele natten, og har blitt en skikkelig trygg og god puse gutt, som kun bruker doen som do og får ikke nok kos eller oppmerksomhet. 

Hilsen kjempe stolt puse mamma :ninuskapus:

Anonymkode: 47f88...cb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...