Gå til innhold

Avvise mann pga psykisk sykdom.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var forelsket i han for 4 år siden, gjennom 3 år. La oss kalle han "Morten". Vi "datet" men ingen tok steget. Hadde kjent han i 6 år før forelskelsen kom. Den tiden tenkte jeg at han ville tenke jeg ikke var bra nok osv, fordi jeg ikke har høyere utd osv. Men jeg er ikke så forelsket i han nå. Han måtte flytte pga studier ila 3.året "sammen " og han fant seg dame der etter 1 år. De var sammen i 3 år. Hun var medstudent og yngre enn meg.

jeg forelsket meg i en annen mann, men ikke noe å være glad for da han var fra annen kultur osv. Vi ble ikke sammen, men jeg tar meg i å tenke på han noen ganger. 

Har etter dette ikke forelsket meg igjen, noe keg synes er trist. Men Morten har holdt kontakten som venn, men har igjen gitt uttrykk for at han vil noe mer. Han er utdannet psykolog og kommer til å tjene bra. Han er fra en velstående familie hvor alle har høy utdannelse og tjener veldig bra. Faren hans er veldig opptatt av at man må ha høy utdannelse og tjene bra. Han er den som sier at du er dum dersom du jobber på kafe restn av livet liksom. Morten har aldri slitt med psykiske ting og han vet rett og slett ikke hva det innebærer. Han har det ikke i genene, og jeg har dratt det med meg fra farsiden slik som mine søsken. Ingen av oss har klart oss. Jeg har vært mye sint på mamma for at hun valgte den faren hun gjorde til oss, og sliter selv med utmattelse nå pga hun har hatt barn som sliter. 

Jeg skrev rett it til han at jeg ikke er noe han vil ha som mor til barna sine. Han vet tydeligvis ikke hvordan det er å leve med psykisk sykdom, og at jeg kommer til å risikere å være utro, ikke gi omsorg til barna våre og jeg blir den fattige i familien som "gifter meg rik". Faren kommer ikke til å like meg heller. Jeg skrev at han hadde vært mye mer fornuftig om han valgte å bli hos eksen, for hun virker mer stabil, normal og hun har høyere utdanning. 

Er dette dumt av meg? Han sier han ønsker barn i fremtiden, men det får han ikke hos meg. Han vet virkelig ikke hva han går til. 

Anonymkode: e45c9...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dette er da ikke liv laga. Gå videre.

Anonymkode: a5e75...f87

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette er da ikke liv laga. Gå videre.

Anonymkode: a5e75...f87

Sau 🐑 må du nevne "gå videre"  hele tiden?  Jeg har ikke de følelsene for han. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er utdannet psykolog

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han vet tydeligvis ikke hvordan det er å leve med psykisk sykdom

En psykolog vet nok endel om psykisk sykdom...
Du har skrivi til han og vært ærlig om dine tanker,det er bra. Synes det er bedre å være kliss ærlig,selvom det er kanskje noe man føler der og da. Du får sikkert et svar tilbake :-) 

• Liker 2
Skrevet

Du skriver litt for ustrukturert, og jeg har vondt for å få tak i problemstillingen tror jeg.
Denne psykologen er interessert i deg igjen, men du vurderer å avvise fordi du ikke vil ha barn? Fordi du slitter med psyken? Fordi du ikke føler deg jevngod med ham hva gjelder utdanning. Fordi "Mortens" far ikke liker deg? Og du er egentlig ikke følelsesmessig interessert i  "Morten"? Er det sånn? Eller?

Skrevet

Er mange leger som ender opp med en brukken fugl på hjemmefronten. Ikke uvanlig i det hele tatt. Selv om det er noe sykt i dem selv som er tiltrukket av sykdom i andre så er det vel et forhold det også.

Anonymkode: 5221a...fdd

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sau 🐑 må du nevne "gå videre"  hele tiden?  Jeg har ikke de følelsene for han. 

Men hvis du ikke har "de følelsene" for ham, er det vel ikke noe å lure på? 

Skrevet
3 minutter siden, Kattugla skrev:

Men hvis du ikke har "de følelsene" for ham, er det vel ikke noe å lure på? 

Enig!

Uten de rette følelsene er jo alt det andre du skriver helt urelevant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...