Gå til innhold

Katt med kloreuvaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hunkatt på fem år som jeg ærlig må innrømme at jeg har sviktet i oppdragelsen av. Hun har som resultat av dette blitt ekstremt bortskjemt og er vant til å få mye oppmerksomhet. Når hun kjeder seg og vil ha oppmerksomhet har hun fått en stygg vane for å klore oppetter lister og vegger, og på stoler og tepper, da hun vet at jeg reagerer på dette. Hun har et klorestativ som hun bruker mye, men på tross av dette går hun altså løs på vegger og møbler i tillegg, så det blir stygge merker på hus og inventar. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan få henne til å slutte med dette? 

Anonymkode: e908e...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Overse frøkna. Min frøken prøvde seg på det samme. Når hun klorer så pusler jeg på med mitt og går i et annet rom. Ikke gi øyekontakt. Gir henne derimot mye oppmerksomhet når hun ikke er på trygle-stadiet. Nå er jeg litt over snittet opptatt av katten og bruker mange timer på henne hver dag. Er ikke sikkert du har tid til det :P

Anonymkode: 3ef64...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi oppmerksomhet når hu gjør noe som hu veit ikke er lov. De gjør det nettop fordi de veit at de får oppmerksomhet da, all oppmerksomhet er bra oppmerksomhet. 

Anonymkode: b7ac5...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltsidig tape. Ikke for kraftig, bare enkel hobbytape. Så lenge det kleber seg på potene skal det virke.

De liker det ikke og vil etterhvert forstå at det ikke er noe stas å klore der.

Anonymkode: 8610f...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...