Gå til innhold

Er foreldrene mine overbeskyttende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er jo ikke dødsredd for å gå imot hvis det er et sterkt ønske og er verdt det. Men siden jeg bor hjemme respekterer jeg også det de føler. Det er ikke aktuelt å flytte hjemmefra pga jeg studerer og har hund. Kan ikke ha hunden i leilighet/kollektiv.

Anonymkode: 3a965...8c5

Det kan du få til hvis du virkelig vil det. Jeg hadde bodd hjemmefra sammen med katten min i tre år da jeg var 19. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok et poeng. Men jeg tror ikke det skader meg, likevel

Så du ønsker ikke noen forandring eller noe sånn, du lurte bare på om alt var vanlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva som er normalt i dagens samfunn her i Norge, men til tider føler jeg at foreldrene mine er litt vel overbeskyttende. 

Hvorfor vet du ikke hva som er normalt? Vet du ikke hvordan vennene dine har det hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leve på nudler og bo i et miniatyr-kollektiv med flere irriterende mennesker som skal ha vors hver helg og våkne av lydene utenfor hver natt? Nei takk. Heller overbeskyttende foreldre da, uten tvil.

Anonymkode: 3a965...8c5

Det finnes da virkelig en mellomting. Det er også flere kollektiv som hadde latt deg ta med hunden din. Det at man studerer er grunnen til at man flytter ut, ikke at man fortsatt bor hjemme. En ting er hvis man bor hjemme, har mye plass, man bidrar, foreldrene gir deg frihet og man bor bare hjemme for å spare litt penger, men når man er voksen og bor hjemme må man behandles som voksen.

Anonymkode: f708d...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske normalt å ha overbeskyttende foreldre. Ho er definitivt overbeskyttende, men ho er definitivt svært glad i deg også. Eg ser ikkje problemet. 

Anonymkode: 8afc6...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, hind skrev:

Det kan du få til hvis du virkelig vil det. Jeg hadde bodd hjemmefra sammen med katten min i tre år da jeg var 19. 

Har flere dyr enn bare en hund. Det er bare ikke aktuelt, og ikke har jeg lyst heller. 

Anonymkode: 3a965...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren din høres både bekymret og overbeskyttende ut, men jeg får en følelse av at det er noe du ikke forteller. Det er ikke normalt å tro at barnet ditt skal ta livet av seg hvis man ikke hører noe fra det på en kort periode. Har hun grunn til å være redd for det? Har hun grunn til å være mer enn gjennomsnittlig bekymret? Enten er hun mentalt syk eller så har du en historie med grunnlag for bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...