AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #1 Skrevet 15. desember 2018 Noen med denne diagnosen her? Evt hva er dine symptomer? Anonymkode: d78cd...17d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #2 Skrevet 15. desember 2018 Faren min har denne diagnosen, det var.. livlig før han ble medisinert. Er det noe spesielt du tenker på? Kinne skrevet mye om han og den tilstanden, men spesifikt? Symptomene på "anfallene" var rastløshet, begynte å se for seg ting, fikk angst, og etter det eskalerte det bare veldig, og han huska ikke at det hadde skjedd. Ble tvangsinnlagt mange ganger, så han hadde det i alvorlig grad, vil jeg tro. Er 13 år siden han fikk medisiner og fungerer greit, men merker fort hvis han ikke tar de. Anonymkode: 5c0f0...176
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faren min har denne diagnosen, det var.. livlig før han ble medisinert. Er det noe spesielt du tenker på? Kinne skrevet mye om han og den tilstanden, men spesifikt? Symptomene på "anfallene" var rastløshet, begynte å se for seg ting, fikk angst, og etter det eskalerte det bare veldig, og han huska ikke at det hadde skjedd. Ble tvangsinnlagt mange ganger, så han hadde det i alvorlig grad, vil jeg tro. Er 13 år siden han fikk medisiner og fungerer greit, men merker fort hvis han ikke tar de. Anonymkode: 5c0f0...176 Blir han helt bra av å ta medisiner? Er redd for at jeg får diagnosen selv og for at den skal ødelegge livet mitt, at jeg ikke vil fungere, få en jobb osv (er 20 år). Hvordan var det med din far? Kunne han jobbe så lenge han tok medisiner? Anonymkode: d78cd...17d
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Blir han helt bra av å ta medisiner? Er redd for at jeg får diagnosen selv og for at den skal ødelegge livet mitt, at jeg ikke vil fungere, få en jobb osv (er 20 år). Hvordan var det med din far? Kunne han jobbe så lenge han tok medisiner? Anonymkode: d78cd...17d Hva er dine symptomer da? Anonymkode: b2eec...1bc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir han helt bra av å ta medisiner? Er redd for at jeg får diagnosen selv og for at den skal ødelegge livet mitt, at jeg ikke vil fungere, få en jobb osv (er 20 år). Hvordan var det med din far? Kunne han jobbe så lenge han tok medisiner? Anonymkode: d78cd...17d Faren min på medisiner og faren min av medisiner er som is og flammer, det er helt sinnsykt hvor dårlig han blir uten de, og helt rart å se hvor velfungerende og frisk han blir med de. Han blir engstelig, bekymret og redd, men på medisiner blir det på den rette måten, om du skjønner? Han jobber med andre mennesker i helsesektoren, og trives veldig godt. Han fikk et tilbakefall en gang han glemte å ta medisinen, da husket han liksom ikke at han gikk på medisiner, og fallt tilbake i gamle mønstere etter en stund, så man må ta de. Jeg overtalte ham til å starte igjen, og etter det gikk det av seg selv. Han har ikke noe liv uten medisiner, da sitter han der, bedbrutt, skjelver i rastløshet, dikter opp scenarioer i hodet sitt som gjør ham livredd, vender seg mot familie og naboer, har slått ned postmannen faktisk.... så ja.. Hvis du har fått tilbud om medisiner og behandling, så ta for all del imot, jeg forstår på faren min at han ikke er i stand til å se selv hvor mye bedre medisinene gjør ham. Han har hatt denne diagnosen i mange år, men han gikk lenge uten medisin og behandling så det ble veldig ille. Hadde han fått hjelp før, hadde han hatt et liv, og jeg en pappa. Anonymkode: 5c0f0...176 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Faren min på medisiner og faren min av medisiner er som is og flammer, det er helt sinnsykt hvor dårlig han blir uten de, og helt rart å se hvor velfungerende og frisk han blir med de. Han blir engstelig, bekymret og redd, men på medisiner blir det på den rette måten, om du skjønner? Han jobber med andre mennesker i helsesektoren, og trives veldig godt. Han fikk et tilbakefall en gang han glemte å ta medisinen, da husket han liksom ikke at han gikk på medisiner, og fallt tilbake i gamle mønstere etter en stund, så man må ta de. Jeg overtalte ham til å starte igjen, og etter det gikk det av seg selv. Han har ikke noe liv uten medisiner, da sitter han der, bedbrutt, skjelver i rastløshet, dikter opp scenarioer i hodet sitt som gjør ham livredd, vender seg mot familie og naboer, har slått ned postmannen faktisk.... så ja.. Hvis du har fått tilbud om medisiner og behandling, så ta for all del imot, jeg forstår på faren min at han ikke er i stand til å se selv hvor mye bedre medisinene gjør ham. Han har hatt denne diagnosen i mange år, men han gikk lenge uten medisin og behandling så det ble veldig ille. Hadde han fått hjelp før, hadde han hatt et liv, og jeg en pappa. Anonymkode: 5c0f0...176 Skummelt at sånne folk jobber i helsevesenet.. Anonymkode: b2eec...1bc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #7 Skrevet 15. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skummelt at sånne folk jobber i helsevesenet.. Anonymkode: b2eec...1bc Jeg burde vel spesifisert det, men hans behandlere har god dialog med sjefen, alle vet om at han har det, så det er tilrettelagt. Anonymkode: 5c0f0...176 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #8 Skrevet 22. desember 2018 Noen flere? Anonymkode: d78cd...17d
Menchit Skrevet 22. desember 2018 #9 Skrevet 22. desember 2018 På 15.12.2018 den 21.05, AnonymBruker skrev: Skummelt at sånne folk jobber i helsevesenet.. Anonymkode: b2eec...1bc Fantastisk at sånne folk jobber i helsevesenet. Jeg har selv vært psykisk syke, og det som virkelig hjalp meg var samtalene med efaringskonsulenten. Det å se at det er håp, at det er mulig å bli frisk, å fungere igjen var helt avgjørende for at jeg orket kampen det var å bli frisk. Hadde det ikke vært for henne hadde jeg gitt opp. 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2018 #10 Skrevet 22. desember 2018 På 15.12.2018 den 20.52, AnonymBruker skrev: Blir han helt bra av å ta medisiner? Er redd for at jeg får diagnosen selv og for at den skal ødelegge livet mitt, at jeg ikke vil fungere, få en jobb osv (er 20 år). Hvordan var det med din far? Kunne han jobbe så lenge han tok medisiner? Anonymkode: d78cd...17d Er redd du ikke vil fungere om du får diagnosen???? Enten har du symptomene og dermed vet fint hvordan de begrenser livet ditt, eller så har du de ikke. Symptomene følger ikke med papiret diagnosen er skrevet på. Anonymkode: a50ce...4cd
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Er redd du ikke vil fungere om du får diagnosen???? Enten har du symptomene og dermed vet fint hvordan de begrenser livet ditt, eller så har du de ikke. Symptomene følger ikke med papiret diagnosen er skrevet på. Anonymkode: a50ce...4cd Det jeg mener er at den vil være kronisk/at jeg ikke blir bedre, men heller verre. Sånn som det er nå fungerer jeg til en viss grad. Det jeg tenker mest på er det med å bli verre. Sånn som dette vært på det verste, er nemlig et helvete. Anonymkode: d78cd...17d 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 På 22.12.2018 den 22.55, AnonymBruker skrev: Er redd du ikke vil fungere om du får diagnosen???? Enten har du symptomene og dermed vet fint hvordan de begrenser livet ditt, eller så har du de ikke. Symptomene følger ikke med papiret diagnosen er skrevet på. Anonymkode: a50ce...4cd Men ærlig talt, du trenger ikke å være så spydig... Anonymkode: d78cd...17d 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #13 Skrevet 18. januar 2019 Setter stor pris på flere svar❤️ Anonymkode: d78cd...17d
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #14 Skrevet 12. april 2022 AnonymBruker skrev (På 18.1.2019 den 21.05): Setter stor pris på flere svar❤️ Anonymkode: d78cd...17d Du har sikkert funnet ut av det nå. Mange blir helt friske igjen. Jeg har den diagnosen, da de trappet ned og avsluttet min medisin, sa de at 25% blir helt frisk igjen. Jeg bruker ingen medisiner og er i jobb. Bor også sammen med min mann. Det er ingen som sier noe om at jeg virker syk nå ihvertfall. Anonymkode: 88d99...076
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå