Gå til innhold

Hvordan holde ut i jula?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal feire jul med mannen sin familie i år, (nei ikke aktuelt å feire med min, det bytter vi på) Og der kommer og den nye typen til svigerinna mi, men han kan irritere en gråstein, han skal blande seg opp i alt, er bedreviter osv. Hvordan holde ut med en innåpsliten bedreviter ?

Anonymkode: 426ad...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal feire jul med mannen sin familie i år, (nei ikke aktuelt å feire med min, det bytter vi på) Og der kommer og den nye typen til svigerinna mi, men han kan irritere en gråstein, han skal blande seg opp i alt, er bedreviter osv. Hvordan holde ut med en innåpsliten bedreviter ?

Anonymkode: 426ad...975

Overse ham totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enten eller på den typen der... Enten så diskuterer jeg med de, eller så gidder jeg bare ikke, smiler overbærende når de prater og viser tydelig at de overhodet ikke fanger interessen min.. Foretrekker det siste egentlig, du ser så tydelig frustrasjonen og at de ikke kommer noen vei. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp nippel-klyper i metall og fest én på pungen hans og den andre på tissen til samboeren din. Når dette er gjort, bråsnur du deg rundt og promper i ansiktet hans uten trusa på. Hvis alt går som planlagt vil han snakke mer om ting du liker, og være mindre bedreviter. 

Anonymkode: 6cf94...08f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med bedrevitere er at de ikke vet bedre, de bare tror de vet bedre eller de vil gi inntrykk av det. Så du har to muligheter - jatte med og finne noe annet å gjøre/prate om og dermed bevare julefreden, eller sette ham på plass når han blir for slitsom og risikere at han føler seg ydmyket og reagerer med sinne/furting/baksnakking etc dvs slutt på julefreden.

Anonymkode: 0f4bf...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en sånn i familien. Han er lærer og forfatter, tror han kan aaaaalt. Vi ignorerer han. Han blir så fornærmet at han til slutt bare sitter å holder kjeft. Tidligere måtte han blande seg borti alt og snakke til oss om tingene vi diskuterte som om vi var stokk dumme hele gjengen. Det beste er om sånne folk lærer på den harde måten at de noen ganger bare må la ting ligge, for det nytter svært sjeldent å snakke med dem om dette. 

Anonymkode: 41b22...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Har en sånn i familien. Han er lærer og forfatter, tror han kan aaaaalt. Vi ignorerer han. Han blir så fornærmet at han til slutt bare sitter å holder kjeft. Tidligere måtte han blande seg borti alt og snakke til oss om tingene vi diskuterte som om vi var stokk dumme hele gjengen. Det beste er om sånne folk lærer på den harde måten at de noen ganger bare må la ting ligge, for det nytter svært sjeldent å snakke med dem om dette. 

Anonymkode: 41b22...312

Skulle tro du snakket om svigerfar. Han er nemlig lærer og forfatter, og alt du beskriver er som å lese om han :P Har lært meg å bare jatte med så lenge han holder på, også tenker jeg mitt ellers. Alle har gjennomskuet han rundt oss heldigvis. 

Anonymkode: 592cf...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin! Det er en grunn til at julen er alkoholens høytid :) Nå reagerer folk ulikt på alkohol, men jeg blir i alle fall ganske herda mot spydigheter etter et glass eller sju.

Anonymkode: 5fd52...b7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skruf skrev:

Vin. Masse vin. 

 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vin! Det er en grunn til at julen er alkoholens høytid :) Nå reagerer folk ulikt på alkohol, men jeg blir i alle fall ganske herda mot spydigheter etter et glass eller sju.

Anonymkode: 5fd52...b7c

Det blir aldri servert alkohol hos svigers dessverre.

Anonymkode: 426ad...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det blir aldri servert alkohol hos svigers dessverre.

Anonymkode: 426ad...975

Da tar du med selv😊

Anonymkode: 732da...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du med selv😊

Anonymkode: 732da...023

Det vil bare virke rart.

Anonymkode: 426ad...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...