Gå til innhold

Hvor lenge før...


Engel

Anbefalte innlegg

Hvor lenge før bør vi sende ut innbydelsene? Jeg vet dette har vært oppe 100 ganger før, men dette er en litt spesiell situasjon.

Ting ordner seg i rekordfart for oss nå, utrolig deilig, alt faller på plass. Det blir bryllup i Mexico i mai eller juni neste år. Da vi ar tenkt å tilby alle som har lyst og råd til å bli med oss dit. Turen vil koste rundt 11000 pr pers for to uker (fly+hotell). Derfor regner vi med at folk kanskje trenger litt tid på seg så de evnt. kan spare opp litt penger, og i tillegg vil vi komme dem i forkjøpet sånn at de vet om dette før de eventuelt bestiller seg andre ferieturer. Vi forventer ikke at alle vil være med oss i stedet for å dra andre steder, men da slipper vi i hvert fall "..Å, om vi bare hadde visst om dette litt tidligere!..". Da kan de selv velge hva de har mest lyst til. Vet allerede om at noen planlegger tur i vinterferien til neste år...

Så når børe vi sende ut innbydelsene? Jeg må bekrefte bestillingen for hotellet i mars. Vi bør vel sende ut innbydelsene før jul? Kanskje allerede i november?? Et halvt år før, blir det veldig tidlig? Vi må jo ha priser og alt klart før vi sender dem ut, så jeg vil vite hvor god tid vi har til å ordne alt (selv om mye allerede er i boks)

Hva syns dere? Hvor lang varsel ville dere hatt for å ha muligheten til å kunne bli med på turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville sendt ut innbydelsene med en gang jeg.. Dersom det er par blir det jo 22 000 kr + lommepenger og det trenger jo mange litt tid for å kunne spare opp..

Alternativet er jo å nevne turen for de dere gjerne vil ha med og så sende formell innbydelse senere.

Lykke til :D Det høres ut som en helt super ide å gifte seg i Mexico!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det ordner seg for dere :D

Synes dere bør sende ut invitasjonene så tidlig som mulig, jeg - når dere har priser/dato og alt klart...

Dersom det hadde vært vi som hadde fått en inivitasjon til Mexico tror jeg nok vi kunne trengt et halvt år og helst litt mer for å spare - det blir jo tross alt 22 000 for to stykker...(og så kommer jo julen hvor man f eks kunne ønske seg "bidrag" til en sånn reise :wink: )

Normalt sendes de vel ut ca 3 mnd før, men jeg synes dere burde gjøre det om en mnd eller sånn, jeg....så lang tid hadde vi hatt behov for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil at det hele skal komme som en overraskelse, så vi kommer til å sende ut formell innbydelse uten å røpe noen ting på forhånd. Kommer til å lage en innbydelse med masse info og fristende bilder fra der vi skal bo og områdene rundt. Men eksakt reisetidspunkt og sånt får vi vel ikke så tidlig. Kan vi bare skrive at vi drar til Mexico ca uke X, og at nærmere informasjon om reisetidspunkt vil bli ettersendt senere?

Blir det ikke litt voldsomt å sende innbydelsene allerede nå? Selv ville jeg også likt å ha god tid på meg, men... Er vel litt redd for at noen skal snakke oss bort fra planene hvis de får vite det så lenge før... :roll:

Neida, vi er bestemt vi, så de får bare si hva de vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Vil gjerne høre flere meninger her! Eller er dere alle enige om at vi bare skal sende dem så fort som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Skicka ut inbjudan så snart ni kan! I sista fall i mitten på oktober.

Det ger era gäster större chans att både få råd och möjlighet att resa med tanke på semester och annat.

Jag tycker det låter som en bra idé att lägga med en massa info om resmål, hotell och annat tillsammans med det vanliga inbjudningskorten. Kanske även lite om varför ni valt att gifta er i Mexiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er lurt å få sendt det ut så raskt som mulig ja, og heller komme tilbake med konkrete tider senere. Personlig tror jeg ikke jeg hadde hatt råd til noe sånt om jeg skulle ha begynt å spare nå heller, og langt mindre om vi var 2 som skulle reise. Men allikevel måtte jeg ha hatt så god tid på meg. Det er også mange som bestemmer ferien for neste år tidlig, og det er ennå en god grunn til å komme dem i forkjøpet.

Var jeg dere ville jeg ha ordnet med invitasjoner nå, så får dere kanskje noen med dere. Og sørg for å legge ved masse fristende bilder, linker, brosjyrer og info...da hadde nok jeg også prøvd og spinket og spart for å hatt en liten mulighet til å være med. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Da får vi bare får ut fingeren og begynne å lage innbydelser da. Hjelp, får nesten litt angst nå som alt går i orden og ting begynner å skje veldig fort. Men det er deilig også! Har nettop sendt en mail til hotellet vi skal bo på. De er så snille og hjelper oss med å ordne alt vi trenger til vielsen. Fantastisk service!!

Vi vet godt er det er mange som ikke klarer å ta seg råd til en sånn tur, men vi vil i hvert fall gi dem sjansen ved å gi beskjed i god tid. Så får vi bare håpe at flest mulig blir med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Send ut i god tid, gjerne med en gang!!!

Det høres helt fantastisk ut... :lol: håper mange blir med og at dere får et flott og minnerik bryllup med reise!!!

Koz.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt ut invitasjoner så tidlig som mulig. Alternativet er selvsagt å gjøre alle oppmerksomme på hva som skjer når, slik at man kan begynne å planlegge, og si at invitasjon kommer senere. Dere må vel uansett bestille billetter (samlet?) i januar/februar (for å få billigste billetter). Jeg har vært i bryllup i USA to ganger, og hver gang ga brudeparet beskjed 1 1/2 år i forveien slik at man kan spare penger og ikke minst sette av ferie. Så mine venner i USA har for lengst fått vite at vi gifter oss i august neste sommer slik at de kan planlegge og spare!

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower, ikke innlogget

Kan fortelle litt fra egen erfaring omkring dette. For to år siden var vi invitert til et bryllup i Florida, og brudeparet sendte ut et uformelt brev i oktober året før der de fortalte om planene, inkl. dato og sted, at de gjerne ville ha oss der på deres store dag, tips til steder å overnatte og tips til ulike severdigheter i nærheten. Den formelle innbydelsen kom i februar året etter, bryllupet fant sted i juli. At vi fikk et slikt brev i oktober gjorde det mulig for oss å spare nok penger (jeg var student da), og legge ferieplanene for sommeren til nettopp Florida. Glimrende syntes vi! Hadde vi fått vite om dette på et senere tidspunkt, hadde vi ikke hatt råd til å reise. Det å være så tidlig ute innebærer jo også at man har god tid til å undersøke priser på fly, hotell etc. , noe som raskt kan medføre flere tusen kroner spart.

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...