AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #1 Skrevet 14. desember 2018 Hei vet ikke om denne havnet rett.. Jeg kom til å lure på om det er normalt å gi egne gaver til folk fra så ungt som spedbarn, feks til «mormor», fra «barnebarns navn» og «til onkel/tante» fra «nevø/nieses navn»? I år har jeg skrevet på gavene til alle «hilsen meg, far og navn på baby». Har fått inntrykk av at det ikke er så normalt som jeg trodde? Og er det forresten greit å gi bilde av baby i gave til besteforeldre, men ikke onkler/tanter? Jeg tenker jo at for besteforeldrene er det mer «stas» om dere skjønner. Eller er jeg helt på jordet nå? Hilsen nervøse meg Anonymkode: 27a48...108
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #2 Skrevet 14. desember 2018 Her fikk besteforeldre og tanter/onkler bilde av vesla fra vesla i julegave da hun var halvåret. Anonymkode: d8fca...4de
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #3 Skrevet 15. desember 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her fikk besteforeldre og tanter/onkler bilde av vesla fra vesla i julegave da hun var halvåret. Anonymkode: d8fca...4de Takk for svar! Da tenker jeg å ramme inn til dem også 😊 Anonymkode: 27a48...108
kvinne35+ Skrevet 15. desember 2018 #4 Skrevet 15. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei vet ikke om denne havnet rett.. Jeg kom til å lure på om det er normalt å gi egne gaver til folk fra så ungt som spedbarn, feks til «mormor», fra «barnebarns navn» og «til onkel/tante» fra «nevø/nieses navn»? I år har jeg skrevet på gavene til alle «hilsen meg, far og navn på baby». Har fått inntrykk av at det ikke er så normalt som jeg trodde? Og er det forresten greit å gi bilde av baby i gave til besteforeldre, men ikke onkler/tanter? Jeg tenker jo at for besteforeldrene er det mer «stas» om dere skjønner. Eller er jeg helt på jordet nå? Hilsen nervøse meg Anonymkode: 27a48...108 nei du skal ikke gi fra barnet. Barnet er som en del av mor og far. Så hvis du pleier kjøpe fra deg så bare plusser du ungen(e) på under teksten "fra ...." 5
cassio Skrevet 15. desember 2018 #5 Skrevet 15. desember 2018 Helt unødvendig å gi gaver fra babyer/barn i tillegg. Når det gjelder innrammede bilder av barnet ville jeg spurt alle aktuelle mottakere utenom besteforeldre på forhånd. Det er ikke alle som er interessert i å henge bilder av andres barn på veggen, selv om det er nieser og nevøer. 13
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #6 Skrevet 15. desember 2018 Innrammede bilder av de jeg er tante og onkel til er ikke veldig interessant å få. Der holder det med julekort. Ellers blir det fort skrekkelig mange bilder å ha stående framme eller å ha på veggen. Da ville jeg heller hatt en fotobok som kan settes i bokhylla. Når det gjelder gaver fra baby, har vi gjort som deg, både i fjor og i år. Gidder ikke å kjøpe noe ekstra fra en ettåring som ikke forstår stort av det uansett. Det blir uansett for mye gaver. Kanskje neste år, vi får se. Men har kjøpt en liten ekstra hilsen til søskenbarna hennes, fordi de antagelig synes det er stas å få noe spesielt fra henne. Hun er eneste søskenbarn på begge sider, og dermed meget populær blandt disse som er et par år eldre. Anonymkode: 9a63e...760 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #7 Skrevet 15. desember 2018 Er ikke det bare koselig da? Jeg får for eksempel gave fra katten min og synes det er koselig. Tror ikke at han har handlet akkurat, men det er bare morsomt. Om jeg hadde fått bra mot, far og baby så hadde jeg tenkt at det var hyggelig. Det blir liksom fra hele familien Hvis du ønsker å gi egne gaver fra baby så tenker jeg at det bare er hyggelig, men ikke noe man må. Anonymkode: 7c0c7...3d0 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #8 Skrevet 15. desember 2018 Bilde av baby er fra baby. Ellers så lager eldste noen ting som blir fra henne. Dette er ting som brukes opp og ikke blir husfyll. Vi vet at mottaker liker dette. Bilde til besteforeldre, og en tante som ønsker dette. Anonymkode: a8cf0...b6b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #9 Skrevet 15. desember 2018 Her er barna 6, 7 og 9 år, gir gaver sammen med oss foreldre. Anonymkode: c8d9e...0c9 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #10 Skrevet 15. desember 2018 Jeg skriver bare fra baby på et innrammet bilde foreldrene mine får, og gir de litt sjokolade fra oss to voksne kunne også gitt alt samlet fra mor får og baby :)₩ Anonymkode: 6ea2b...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #11 Skrevet 15. desember 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: Hei vet ikke om denne havnet rett.. Jeg kom til å lure på om det er normalt å gi egne gaver til folk fra så ungt som spedbarn, feks til «mormor», fra «barnebarns navn» og «til onkel/tante» fra «nevø/nieses navn»? I år har jeg skrevet på gavene til alle «hilsen meg, far og navn på baby». Har fått inntrykk av at det ikke er så normalt som jeg trodde? Og er det forresten greit å gi bilde av baby i gave til besteforeldre, men ikke onkler/tanter? Jeg tenker jo at for besteforeldrene er det mer «stas» om dere skjønner. Eller er jeg helt på jordet nå? Hilsen nervøse meg Anonymkode: 27a48...108 Jeg gaver fra baby kun til faddere hennes. Anonymkode: b7234...68f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #12 Skrevet 15. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei vet ikke om denne havnet rett.. Jeg kom til å lure på om det er normalt å gi egne gaver til folk fra så ungt som spedbarn, feks til «mormor», fra «barnebarns navn» og «til onkel/tante» fra «nevø/nieses navn»? I år har jeg skrevet på gavene til alle «hilsen meg, far og navn på baby». Har fått inntrykk av at det ikke er så normalt som jeg trodde? Og er det forresten greit å gi bilde av baby i gave til besteforeldre, men ikke onkler/tanter? Jeg tenker jo at for besteforeldrene er det mer «stas» om dere skjønner. Eller er jeg helt på jordet nå? Hilsen nervøse meg Anonymkode: 27a48...108 Babyer kan ikke gi gaver. Hører dere ikke hvor crazy det høres ut? Skjerp dere, det er hverken søtt eller noe som helst annet enn merkelig at dere tenker slik. Gir dere gaver fra hunden, katten og gullfisken også? Anonymkode: 44195...355 3
Gjest Kokuyo Skrevet 15. desember 2018 #13 Skrevet 15. desember 2018 Siden vi kun gir en gave per person så gir vi fra alle.
Gjest Kokuyo Skrevet 15. desember 2018 #14 Skrevet 15. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Babyer kan ikke gi gaver. Hører dere ikke hvor crazy det høres ut? Skjerp dere, det er hverken søtt eller noe som helst annet enn merkelig at dere tenker slik. Gir dere gaver fra hunden, katten og gullfisken også? Anonymkode: 44195...355 Selvfølgelig gir vi fra katten og, men han står på samme lapp som resten av familien.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #15 Skrevet 15. desember 2018 Her begynte sønnen å gi gaver til familien da han begynte å lage ting i bhg. Kun til besteforeldre, da. Nå er han 4 år og forteller selv hvem han har laget de forskjellige tingene til. Som baby var han med på våre gaver, og hvis en gave var et bilde av han, så var det fra han. Anonymkode: 27740...3c5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #16 Skrevet 15. desember 2018 Til voksne folk ville jeg i alle fall bare gitt en gave fra hele familien. Vi har så liten slekt, så det blir ikke så mange gaver her, så når barna var små fikk de gaver både av hverandre, julenissen, katta og bikkja 😄 Anonymkode: fbb5b...53f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #17 Skrevet 15. desember 2018 Eneste som er fra baby er fotoalbumet med bilder av henne til besteforeldre og oldeforeldre. Resten er fra familien. Anonymkode: 46db8...a50
Kitcat Skrevet 15. desember 2018 #18 Skrevet 15. desember 2018 I vår familie er det helt uvanlig at barna gir egne gaver. Jeg ville ikke gitt innrammet bilde til tanter og onkler, mest fordi det ikke er noe jeg selv ville hatt lyst til å få. tenker at et julekort med bilde er hyggelig. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2018 #19 Skrevet 15. desember 2018 Om jeg har kjøpt flere ting til brødrene mine eller foreldrene mine skriver jeg gjerne "fra baby" på en av dem, ellers skriver jeg fra hele familien. Gir ikke egne gaver fra baby. Bilder av baby/barn får bare de som har etterspurt dem. Jeg ønsker ikke å "prakke på" folk bilder så jeg tenker at de som ønsker det sier ifra så pakker vi fint inn til jul. Mormor og morfar får innrammede bilder av ALLE de andre 13 oldebarna hver jul. Blir litt komisk etter hvert, de har jo ikke plass til å ha 18 bilder av hver av de 13 ungene. I fjor fikk de til og med i størrelse A3 av ene. Anonymkode: b27b7...250
Diamant20 Skrevet 15. desember 2018 #20 Skrevet 15. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Babyer kan ikke gi gaver. Hører dere ikke hvor crazy det høres ut? Skjerp dere, det er hverken søtt eller noe som helst annet enn merkelig at dere tenker slik. Gir dere gaver fra hunden, katten og gullfisken også? Anonymkode: 44195...355 Katten gir gaver her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå