Gå til innhold

Noen med peiling på bobil ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg står nå snart på bar bakke etter at et 11år langt samliv tok slutt. Vi har ingen barn eller dyr. Jeg har en grei egenkapital og kunne kjøpt egen leilighet men jeg trenger en forandring før jeg plasser/etablerer meg en ny plass.

Jeg er veldig fristet til å bare kjøpe en stor varebil og innrede den slik jeg vil. Jeg trenger jo ikke disse bobilene med 4+2 sengeplasser ? Finnes det en veldig praktisk anlagt bobil for en enslig ? 

Hvis jeg kjøper vanlig 7seter, og tømmer denne for å innrede selv. Hvor finner jeg best mulig baderomsløsninger? Jeg vil jo ha toalett og vask inne i bilen. Blir det enklest å kanskje kjøpe en gammel bobil for å strippe alt bortsett fra badet ?

Må jo uansett ha en manuell vanntank som trenger påfyll. Ser ikke for meg at det blir umulig å få satt slikt inn selv, men den må jo godkjennes?

Hvilke merker vil dere anbefale som kanskje har pulldown enkeltseng. Eller en max140 seng (helst 1m?) 

 Har drevet og sett litt på det som er til salgs, men skjønner at det ene merket innreder annerledes enn et annet merke. Er det noen dere kan anbefale som ikke har sofa, toseter. 2 dobbelsenger osvosv.. Det blir jo bare meg. Og forhåpentligvis en adoptivhund etterhvert 🤗 Håper å ta meg et år på kryss og tvers av landet til jeg lander en plass. 

 

Men. Hvordan begynner jeg uten å feile?

Noen som har gjort dette selv. Følger noen bloggere ? 

Anonymkode: 178fe...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts igjen!

Jeg vil gjerne få det løst så billig som mulig ! Kanskje ta opp et billån og betale 4000kr mnd. Istedenfor å bruke opp E.K på en bil som bare vil tape verdi..  Er det lurest ? Spare egenkapitalen til fremtidig bolig i banken. Men ta opp billån? Hvis det er snakk om under 200.000kr tror jeg kanskje at det lønner seg å "cashe" ut ? Vil helst ikke bruke mer for å være ærlig.

 

Ts

Anonymkode: 178fe...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å strippe en 7-seter er bare tull, da kjøper du istedet en varebil.

Har du i det hele tatt vært inni en bobil? Ofte er noen av sengeplassene laget til slik at man må bruke salong og bord, og dermed re opp hver dag for at det skal være levelig der. 

Anonymkode: 279a5...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Multivan bør du se på. Det er en Caravelle/Transporter med campinginnredning. Fås også med tak som kan heves slik at du får skikkelig ståhøyde.

Anonymkode: a5dfa...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

🤗

 

Men. Hvordan begynner jeg uten å feile?

Anonymkode: 178fe...17d

Du begynner med å sette deg inn i ting. Slik HI er skrevet, tror jeg dette er et innfall. Jeg har ikke personlig erfaring med bobil, men jeg tror at det som eventuelt kan være mest realistisk for deg, er å kjøpe en bobil i lavere prisklasse, og satse på å leie bolig i de kaldeste vintermånedene - eller ha tilhold i de varmeste strøkene i landet på den tiden. En vanlig bobil er ikke for stor for en person.

Anonymkode: 9f60f...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står nå snart på bar bakke etter at et 11år langt samliv tok slutt. Vi har ingen barn eller dyr. Jeg har en grei egenkapital og kunne kjøpt egen leilighet men jeg trenger en forandring før jeg plasser/etablerer meg en ny plass.

Jeg er veldig fristet til å bare kjøpe en stor varebil og innrede den slik jeg vil. Jeg trenger jo ikke disse bobilene med 4+2 sengeplasser ? Finnes det en veldig praktisk anlagt bobil for en enslig ? 

Hvis jeg kjøper vanlig 7seter, og tømmer denne for å innrede selv. Hvor finner jeg best mulig baderomsløsninger? Jeg vil jo ha toalett og vask inne i bilen. Blir det enklest å kanskje kjøpe en gammel bobil for å strippe alt bortsett fra badet ?

Må jo uansett ha en manuell vanntank som trenger påfyll. Ser ikke for meg at det blir umulig å få satt slikt inn selv, men den må jo godkjennes?

Hvilke merker vil dere anbefale som kanskje har pulldown enkeltseng. Eller en max140 seng (helst 1m?) 

 Har drevet og sett litt på det som er til salgs, men skjønner at det ene merket innreder annerledes enn et annet merke. Er det noen dere kan anbefale som ikke har sofa, toseter. 2 dobbelsenger osvosv.. Det blir jo bare meg. Og forhåpentligvis en adoptivhund etterhvert 🤗 Håper å ta meg et år på kryss og tvers av landet til jeg lander en plass. 

 

Men. Hvordan begynner jeg uten å feile?

Noen som har gjort dette selv. Følger noen bloggere ? 

Anonymkode: 178fe...17d

Har ikke peiling på bil, men økonomisk er den planen der en utrolig dårlig idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...