AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #21 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg vet ikke om de mister barnet, og jeg syns at det er fælt når noen gjør. Iblant så forstår man godt at de ikke kan ha omsorgen for dem. Syns det ville vært veldig uforståelige om de fikk beholde barnet i dette tilfellet, for det må handle om total mangel på grensesetting og hva mer.... ? Kan ikke se at det er forsvarlig at de som blir gravide ved incest på den måten kan beholde barnet. For du skriver som at det var frivillig fra begge sider. Da mangler noe vesentlig i hodet. 1 minutt siden, megda skrev: Om du drar barn inn i det på sikt, så blir det raskt problematisk. Jeg antar det. Burde nok se mindre på Game of Thrones Anonymkode: d3de4...383 2
Duftavsommerregn Skrevet 14. desember 2018 #22 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, megda skrev: Om du drar barn inn i det på sikt, så blir det raskt problematisk. Det er jo derfor at dette er straffbart, og det skal bare ikke forekomme! Om du gjør noe slikt viser man at det ikke er noe som helst moralske sperrer i hodet på de, og de bør sperres inne for mye lengre tid en et år er min mening. Fy pokker samfunnet begynner å forfalle fortere en man fryktet. 2
megda Skrevet 14. desember 2018 #23 Skrevet 14. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg antar det. Burde nok se mindre på Game of Thrones Anonymkode: d3de4...383 haha, da konkluderer vi med at man faktisk blir sterkt påvirket av det man ser på fjernsynet. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #24 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev: Det er jo derfor at dette er straffbart, og det skal bare ikke forekomme! Om du gjør noe slikt viser man at det ikke er noe som helst moralske sperrer i hodet på de, og de bør sperres inne for mye lengre tid en et år er min mening. Fy pokker samfunnet begynner å forfalle fortere en man fryktet. Neimen slapp av.. Samfunnet begynner å forfalle? Det er vel ikke akkurat vanlig med incest i dag. Før var det jo kjempevanlig, da man levde isolert og det ikke var så mange unge piker og gutter, så de endte opp med søsken eller kusiner/fettere. Og jeg som TS har heller ingen interesse av incest, broren min er ikke min type uansett 1 minutt siden, megda skrev: haha, da konkluderer vi med at man faktisk blir sterkt påvirket av det man ser på fjernsynet. Man driver jo med linjeavl på mange arter, kanskje man burde det hos mennesker også. Nei, nå skal jeg gi meg. Anonymkode: d3de4...383
Duftavsommerregn Skrevet 14. desember 2018 #25 Skrevet 14. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man driver jo med linjeavl på mange arter, Ja blant annet på hunder, og sykdommer florerer som bare pokker. 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #26 Skrevet 14. desember 2018 3 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ja blant annet på hunder, og sykdommer florerer som bare pokker. Og araberhester, for eksempel. De er både vakre og generelt friske. Anonymkode: d3de4...383
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #27 Skrevet 14. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neimen slapp av.. Samfunnet begynner å forfalle? Det er vel ikke akkurat vanlig med incest i dag. Før var det jo kjempevanlig, da man levde isolert og det ikke var så mange unge piker og gutter, så de endte opp med søsken eller kusiner/fettere. Og jeg som TS har heller ingen interesse av incest, broren min er ikke min type uansett Man driver jo med linjeavl på mange arter, kanskje man burde det hos mennesker også. Nei, nå skal jeg gi meg. Anonymkode: d3de4...383 Det er nok mye vanligere enn du tror. At det blir barn ut av det er derimot sjelden i våre dager. Anonymkode: 9598b...8da
Honey Dew Skrevet 14. desember 2018 #28 Skrevet 14. desember 2018 Barna deres ville fått diverse alvorlige lidelser. Bl a kupperygg og hindret vekst samt tilbakestående 1
Måbarefåsiat... Skrevet 14. desember 2018 #29 Skrevet 14. desember 2018 28 minutter siden, floram said: Blir ikke de sterilisert? Downs er vel ikke arvelig, så de kan få friske barn. Vi har heldigvis sluttet å tvangssterilisere folk i Norge. 1
Måbarefåsiat... Skrevet 14. desember 2018 #30 Skrevet 14. desember 2018 Just now, Honey Dew said: Barna deres ville fått diverse alvorlige lidelser. Bl a kupperygg og hindret vekst samt tilbakestående Kan få. Kan få. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #31 Skrevet 14. desember 2018 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Barna deres ville fått diverse alvorlige lidelser. Bl a kupperygg og hindret vekst samt tilbakestående Det er et ikke-tema. Det er kun tiilbakestående som lar det ende med barn. Anonymkode: 9598b...8da
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #32 Skrevet 14. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mye vanligere enn du tror. At det blir barn ut av det er derimot sjelden i våre dager. Anonymkode: 9598b...8da Mulig. Er vel ikke noe man nevner til forbipasserende eller legger ut på instagram 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Barna deres ville fått diverse alvorlige lidelser. Bl a kupperygg og hindret vekst samt tilbakestående Kan. Skal man nekte folk som har arvelige lidelser i slekta å få barn? Det burde man kanskje. Nok av barn å adoptere. Anonymkode: d3de4...383
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. desember 2018 #33 Skrevet 14. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og araberhester, for eksempel. De er både vakre og generelt friske. Anonymkode: d3de4...383 Det er det styggeste dyret jeg noen gang har sett faktisk. De er alt annet enn vakre
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #34 Skrevet 14. desember 2018 3 minutter siden, QueenOfTheSidewalk skrev: Det er det styggeste dyret jeg noen gang har sett faktisk. De er alt annet enn vakre Du er ikke sann! Anonymkode: d3de4...383 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2018 #35 Skrevet 14. desember 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg aner ikke hvordan det fungerer. Jeg snakker ikke om meg selv. Jeg så en annen tråd om incest og ble nysgjerrig. Så du mener at om søsken blir gravide sammen mister de barnet? Det kan godt hende, og er sikkert lurt. Joda, men ta vare på barnet da? Anonymkode: d3de4...383 du vet at det er forskjellige grader av downs? leste nettopp en artikkel om en med downs som hadde tatt master. Og for ikke lenge siden kjørte jeg forbi en med down som kjørte bil, så han var tydeligvis intelligent nok til å ta lappen. Du virker lite opplyst? Anonymkode: 1f7ad...a33
Duftavsommerregn Skrevet 14. desember 2018 #36 Skrevet 14. desember 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og araberhester, for eksempel. De er både vakre og generelt friske. For et idiotisk argument! Hester er dyr, de kan man bare avlive om det oppstår store biologiske avvik, sammenligne dette med mennesker er helt på trynet, og du har ikke forstått noe angående etikk og moral når du sammenligner. 1
Chantielle Skrevet 14. desember 2018 #37 Skrevet 14. desember 2018 (endret) .. Endret 9. april 2019 av Nettvenn
Duftavsommerregn Skrevet 14. desember 2018 #38 Skrevet 14. desember 2018 2 minutter siden, Nettvenn skrev: ja,det er ulovlig. Om man er tvunget til abort vet jeg ikke. Ingen kan tvinge deg til dette uansett i Norge! Så nei. Men da bør barnevern inn i bildet straks! For da viser disse individene at de ikke har noe som heter etikk og moral til å kunne oppdra et barn overhodet. Svikter man på noe så grunnleggende og grovt, kan man finne på hva som helst er mitt synspunkt, så er mitt engasjement i denne tråden slutt 3
Chantielle Skrevet 14. desember 2018 #39 Skrevet 14. desember 2018 (endret) . Endret 9. april 2019 av Nettvenn
Duftavsommerregn Skrevet 14. desember 2018 #40 Skrevet 14. desember 2018 4 minutter siden, Nettvenn skrev: Heisann 🙂 Enig med deg jeg..at man ikke kan tvinge noen til abort. Etikk og moral...snakker vi nå om bror/søster eller snakker vi om 2 med downs syndrom som får barn? Beklager om jeg er en smule treg i oppfattelsen av ditt budskap,men fikk ikke helt med meg hva du mente nå. Dersom det gjelder bror/søster..blir jeg ikke bare kvalm av tanken...men mener selvsagt at der må barnevernet inn øyeblikkelig. Om det du snakker om gjelder de med downs syndorm,så er det etter min oppfatning,at der må man vurdere etter hvert enkelt tilfelle,da mye kan spille innn osv. Og du....ikke dropp utav en debattt da....alltids ok å få høre hva andre mener osv da 😉 Det er jo ikke bare denne sykdommen vi snakker om, men alt mulig annet genetiske sykdommer som finnes, de vil da konsentreres,eller risikoen for dette vil øke noe helt enormt. Det er alle mulige sykdommer som finnes i familier vi snakker om, og det er derfor dette er straffbart så det holder. Dette er ikke noe vi skal vurdere, vitenskapen sier at denne sjansen er enorm, selv om vi snakker om kusiner og fettere! Da kan du bare tenke deg hva det handler om når vi snakker om søsken. Grunnen til at jeg vil droppe ut av denne diskusjonen, er at jeg finner den kvalmende, og slik sett ganske unødvendig. Nesten noe kvasi diskusjon. Så takk for meg atter en gang Men måtte svare deg, fordi du intellektuelt sett hadde noe fornuftig å komme med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå