Gå til innhold

Hva spiser dere til middag lille julaften?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grinebiter 🤪

Anonymkode: 76298...b9f

Naive fjotter!  😅😆😉

Anonymkode: bca9c...14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som barn var det grandis den 23., nå er det ofte noe enkelt med hvit fisk. Greit å ikke være stappmett allerede før julaften. 

Anonymkode: 6e939...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemamma, full jobb og pendler. Her bestiller vi pizza levert på døra. Lettvint og da kan vi kose osd med pyntingen. 

Anonymkode: 3435f...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos foreldrene mine er det alltid god kveldsmatmedrundtykker og alt julepålegget med tilbehør. Middag er det ikke noen spesiell tradisjon for.

Hos oss har ikke noen tradisjon satt seg enda, vi har bare laget feiringen 2 ganger og undervurdert hvor mye jobb det er å få alt i stand og pyntet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste fem årene har det blitt tradisjon at vi går ut og spiser på restaurant lille julaften. Senker skuldrene og bare koser oss. Perfekt start på julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.12.2018 den 18.10, Gnå skrev:

Vi har alltid familieselskap og spiser mølje. Nesten like hellig som middagen på juleaften er.

Her også. Jula starter når vi setter oss til bords for å spise mølje. Når jeg var lita var dette "lunsjen" på julaften, men med årene har vi flyttet tradisjonen til lille julaften, både av "logistikkhensyn" og fordi to så kraftige måltider på en dag blir litt i overkant. Greit å ha plass til ribbe senere på dagen også, og dessuten litt ugreit med øl og akevitt så tidlig på dagen. Og akevitt må til når man skal fordøye så mye mølje og ribbefett! :fnise: 

Selve julemiddagen er som sagt ribbe. Den kunne jeg ofret annethvert år om jeg hadde funnet en mann med andre tradisjoner. Men mølja er hellig! 

Anonymkode: 9cd86...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel "helgemat", det blir som regel taco. I år tror jeg det blir nachos (nesten taco da..) 

Anonymkode: e9e27...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2018 at 8:53 AM, AnonymBruker said:

Trenger inspirasjon 🎄🎄🎄

Anonymkode: 37c24...60e

And med fullt tilbehør. Faktisk liker jeg dette bedre enn den tradisjonelle julematen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/14/2018 at 11:40 PM, AnonymBruker said:

Alenemamma, full jobb og pendler. Her bestiller vi pizza levert på døra. Lettvint og da kan vi kose osd med pyntingen. 

Anonymkode: 3435f...fc6

Vi spiser ofte pizza vi også. Viktigst er at man koser seg. :)

Anonymkode: a67ea...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat, hjemmelaget potetsalat og makaronisalat. Spises etter juletrepynting mens vi ser på Grevinnen og hovmesteren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, skrue skrev:

And med fullt tilbehør. Faktisk liker jeg dette bedre enn den tradisjonelle julematen dagen etter.

En and som spiser and :fnise:

Beklager min dårlige humor.

Anonymkode: 4c262...652

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har risgrøt blitt en tradisjon for meg og guttungen. I år skal jeg prøve meg på sånn som skal kokes lenge. Ellers er det godt med noe lett som kylling wok, fisk, osv. 

Anonymkode: 1b517...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...