Hollymolly Skrevet 13. desember 2018 #1 Skrevet 13. desember 2018 Hei dere! Er endelig gravid med fryseforsøk på IvF. Er 11 uker på vei. Var på ultralyd i uke 09, og alt var bra med den lille eskimoen. Men så er det sånn at jeg har mistet 2 ganger før da i uke 8 og i uke 6. symtomene mine er der, Jeg er konstant kvalm og spyr ca 2 ganger om dagen. Er det noen som har mistet så seint og hatt symptomer som kvalme, magen vokser og jeg kjenner noe skjer inni der. Jeg skal på ny ultralyd i romjulen og er sjukt nervøs for MA😔 er det flere som har det sånn? Og hva gjør dere for å slappe av og ikke tenke så mye på det🙏🏼
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #2 Skrevet 13. desember 2018 Hei! Ta det helt med ro, ikke bekymre deg. Jrg vet det høres rart ut, og du må ikke stole eller tro på meg, men jeg er litt synsk og noen ganger ser jeg ting, jeg ser at spiren sitter fast, at du blir en god mor, at du bør stole på de du har rundt deg i helsevesnet, og hvile hodet. Anonymkode: 1b1a9...3cc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #3 Skrevet 13. desember 2018 Denne gangen går det bra. Det går bra med nesten alle. De det ikke gpr bra med henger på forumet her og gir utrykk for at det er mer vanlig å miste enn å beholde. det du har mistet i uke 6 og 8 er tidlig. Nå er du ennå tryggere på den grafen Anonymkode: 86942...456 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #4 Skrevet 13. desember 2018 Siden du spør, så ja: jeg mistet i uke 12, hadde symptomer omtrent helt til jeg var ferdig med å blø, ikke noe forvarsel. Men sjansen for å miste så seint ER mye mindre enn å miste tidligere, rundt et par prosent. To av hundre er fremdeles mange kvinner utav en befolkning (og noen av oss henger på forum), men sannsynligheten for at det går bra med deg denne gangen er mye mye større enn at det går dårlig. Jeg er gravid igjen nå, og selvfølgelig redd for å miste igjen. Men det hjelper litt å tenke at det er uansett utenfor min kontroll - om det nå er noe galt med fosteret så er det ingenting jeg kan gjøre fra eller til. Samt at det ikke funker å forberede seg på sorg - jeg kommer ikke til å takle en SA til noe bedre om jeg går rundt og tenker på det konstant. Det er kjempevanskelig, men forsøker å forholde meg til nuet, og realiteten er at jeg er gravid akkurat nå. Anonymkode: 2a36c...6fe
Hollymolly Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #5 Skrevet 13. desember 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du spør, så ja: jeg mistet i uke 12, hadde symptomer omtrent helt til jeg var ferdig med å blø, ikke noe forvarsel. Men sjansen for å miste så seint ER mye mindre enn å miste tidligere, rundt et par prosent. To av hundre er fremdeles mange kvinner utav en befolkning (og noen av oss henger på forum), men sannsynligheten for at det går bra med deg denne gangen er mye mye større enn at det går dårlig. Jeg er gravid igjen nå, og selvfølgelig redd for å miste igjen. Men det hjelper litt å tenke at det er uansett utenfor min kontroll - om det nå er noe galt med fosteret så er det ingenting jeg kan gjøre fra eller til. Samt at det ikke funker å forberede seg på sorg - jeg kommer ikke til å takle en SA til noe bedre om jeg går rundt og tenker på det konstant. Det er kjempevanskelig, men forsøker å forholde meg til nuet, og realiteten er at jeg er gravid akkurat nå. Anonymkode: 2a36c...6fe Men fant du i uke 12? Eller mistet du i uke 12? Det som gir meg håp er at når jeg mistet ble vi gravid av oss selv. Og når de testet HCG var den lav. Så legene sa først at jeg kommer til å miste, men så klarte den å utvikle seg til uken 8, fant det i uke 10. Og jeg hadde null symptomer. Nå har alt gått kjempe fint, og det er fryseforsøk med en fin embryo. så jeg lever i håpet at dette går bra denne gangen selvsagt. Men negative tanker kommer og går hele tiden..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #6 Skrevet 13. desember 2018 1 time siden, Hollymolly skrev: Hei dere! Er endelig gravid med fryseforsøk på IvF. Er 11 uker på vei. Var på ultralyd i uke 09, og alt var bra med den lille eskimoen. Men så er det sånn at jeg har mistet 2 ganger før da i uke 8 og i uke 6. symtomene mine er der, Jeg er konstant kvalm og spyr ca 2 ganger om dagen. Er det noen som har mistet så seint og hatt symptomer som kvalme, magen vokser og jeg kjenner noe skjer inni der. Jeg skal på ny ultralyd i romjulen og er sjukt nervøs for MA😔 er det flere som har det sånn? Og hva gjør dere for å slappe av og ikke tenke så mye på det🙏🏼 Er førstegangsgravid og er 10+3 ifølge UL og hvis jeg regner fra første dag i siste mens er jeg 11+7 (FLO app) Er veldig redd for MA selv, og skal ta ny ultralyd rundt uke 14 for å roe nervene! Krysser fingrene for oss begge ❤️ Anonymkode: b6935...0ba 1
Hollymolly Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #7 Skrevet 13. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er førstegangsgravid og er 10+3 ifølge UL og hvis jeg regner fra første dag i siste mens er jeg 11+7 (FLO app) Er veldig redd for MA selv, og skal ta ny ultralyd rundt uke 14 for å roe nervene! Krysser fingrene for oss begge ❤️ Anonymkode: b6935...0ba Ohhh så spennende🙌🏼 Da er vi ikke så langt fra hverandre. Ikke alltid lett det der med siste mens og hva som vises på UL. Krysser alt jeg har for oss jeg også🙏🏼
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #8 Skrevet 13. desember 2018 3 minutter siden, Hollymolly skrev: Ohhh så spennende🙌🏼 Da er vi ikke så langt fra hverandre. Ikke alltid lett det der med siste mens og hva som vises på UL. Krysser alt jeg har for oss jeg også🙏🏼 Dette går nok bra! 😄 Anonymkode: b6935...0ba
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #9 Skrevet 13. desember 2018 56 minutter siden, Hollymolly said: Men fant du i uke 12? Eller mistet du i uke 12? Det som gir meg håp er at når jeg mistet ble vi gravid av oss selv. Og når de testet HCG var den lav. Så legene sa først at jeg kommer til å miste, men så klarte den å utvikle seg til uken 8, fant det i uke 10. Og jeg hadde null symptomer. Nå har alt gått kjempe fint, og det er fryseforsøk med en fin embryo. så jeg lever i håpet at dette går bra denne gangen selvsagt. Men negative tanker kommer og går hele tiden.. Jeg mistet i en SA i uke 12. Gynekologen på sykehuset så at det var sannsynlig at fosteret hadde sluttet å utvikle seg litt tidligere, riktignok, men siden det meste allerede var ute da jeg kom dit så vet jeg ikke når. Var på TUL i uke 8 der alt så normalt ut. Hadde ingen endring i symptomer før jeg begynte å blø. Anonymkode: 2a36c...6fe
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #10 Skrevet 13. desember 2018 Jeg har aldri mistet, men jeg var nervøs frem til babyen var ute. Først redd for sa og ma, og deretter begynte jeg å frykte dødfødsel, og sånn gikk tankene frem mot fødsel. Brukte lang tid på å bli gravid noe som jeg tror økte bekymringene mine. Hvis du mister så er det mest sannsynlig ikke et levedyktig liv. Det trøstet jeg meg med i starten. Jeg krysser fingrene for deg selv om jeg ikke tror du trenger det. Uke 11 er bra, og sjansen for å miste nå har minsket betraktelig. Anonymkode: 4410c...58b
Hollymolly Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri mistet, men jeg var nervøs frem til babyen var ute. Først redd for sa og ma, og deretter begynte jeg å frykte dødfødsel, og sånn gikk tankene frem mot fødsel. Brukte lang tid på å bli gravid noe som jeg tror økte bekymringene mine. Hvis du mister så er det mest sannsynlig ikke et levedyktig liv. Det trøstet jeg meg med i starten. Jeg krysser fingrene for deg selv om jeg ikke tror du trenger det. Uke 11 er bra, og sjansen for å miste nå har minsket betraktelig. Anonymkode: 4410c...58b Ohhh takk for fine ord❤️ Ikke lett dette, men skal prøve å slappe mer av. Men herlig å høre at det gikk bra for deg og at frykt trenger ikke bety at det faktisk skjer..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2018 #12 Skrevet 13. desember 2018 Jeg ville ikke vært redd i dine sko. Oppkast og kvalme er et veldig bra tegn på at gaviditeten går som normalt. Jeg hadde ingen symptomer og var i mitt livs form da jeg hadde MA. Jeg tror kanskje det var fordi jeg rett og slett hadde mye mindre hcg i kroppen enn det man har med et frikst foster. Anonymkode: 0fd03...557
Hollymolly Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #13 Skrevet 13. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke vært redd i dine sko. Oppkast og kvalme er et veldig bra tegn på at gaviditeten går som normalt. Jeg hadde ingen symptomer og var i mitt livs form da jeg hadde MA. Jeg tror kanskje det var fordi jeg rett og slett hadde mye mindre hcg i kroppen enn det man har med et frikst foster. Anonymkode: 0fd03...557 Ja, det er det jeg trøster meg selv med. Når jeg selv hadde MA så syklet jeg Oslo-Moss, Trente hver dag. Og kjente på kroppen min at noe ikke stemte. Hadde også veldig vondt i magen. Takk for du delte❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå