Gå til innhold

Katten lager lyd når han blir løftet


Tran09

Anbefalte innlegg

Den søte katten min på 3 år har alltid elsket å kose, bli bært og være i nærheten av oss mennesker i huset. Siste to ukene har han isolert seg med å sove på ett annet rom enn stuen, har kun to ganger komt bort til en av oss for å kose, maler lavere og har ikke lyst til å bli bært. Han har pleid å g¨å bort til oss å løftet frontpotene sine når vi spør om han vil opp, og så har han hoppet opp i armene for å hjelpe oss å løfte han. 

I går lå han i stolen og chillet, så jeg gikk bort for å stryke han på hode. Dette likte han, og jeg tolket at han løftet potene mot meg som at han ville bli løftet. Så jeg løftet han - slik jeg har gjort 100 ganger før, rolig og forsiktig før han plutselig kommer med ett skikkelig kattehyl. Jeg ble forskrekket og la ham ned. Han fortsatte å chille som før.

Samme i dag. Han tusler rundt, la seg i en annen stol og chillet. Jeg satte meg ved siden av han, klappet han forsiktig på magen og han løftet potene mot meg. Jeg forsøker å løfte, og igjen hyler han. Jeg slapp han ned, og han oppfører seg normalt igjen. 

Hva kan det være? Vi bor i ett område med dyr og biler, men han virker ikke skadet på utsiden. Kan han ha indre bløsndninger eller bare spist en mus hel eller noe? Erfaringer? 

Han er kastrert, chippet og forsikret. Vurderer dyrelegen siden dette er så ulikt han, men avventer i såfall til i morgen siden han virker som han egentlig har det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vurderer dyrlege når katten skriker av smerte? Burde ikke være et spørsmål om å kontakte dyrlege! Ring med en eneste jævla gang. Den har det åpenbart ikke bra! 

Anonymkode: 82206...eb1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke kunnskapen eller utstyret for å se om ribbein er knekt eller om den har indre blødninger. 

Anonymkode: 82206...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan faktisk få brudd i ribbeina når de hopper ned. Ta den med til veterinæren!

Anonymkode: d48d4...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ringe dyrlege, det kan være urinveisinfeksjon. katta mi har hatt det samme nå, det er tiden for det nå. 

Anonymkode: 484d6...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vurderer dyrlege når katten skriker av smerte? Burde ikke være et spørsmål om å kontakte dyrlege! Ring med en eneste jævla gang. Den har det åpenbart ikke bra! 

Anonymkode: 82206...eb1

Herregud slapp av menneske... 😂😂😂

Anonymkode: b9c5a...3e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er åpenbart at denne katten må til dyrlege snarest ...

Anonymkode: 74173...95e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man merker at katten begynner å oppføre seg annerledes (isolerer seg, vil ikke ha like mye kos) så er det et sykdomstegn og man bør ta en sjekk hos veterinær. Når katten din også skriker når den blir løftet, da er det helt sikkert at den må undersøkes. Så som de andre har sagt, her må du bare ringe veterinæren med en gang og beskrive situasjonen.

Anonymkode: 4021b...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud slapp av menneske... 😂😂😂

Anonymkode: b9c5a...3e1

Slappe av når man «vurderer» dyrlege når katten skriker av smerte? Ja for all del. Gi faen :) bedre det si! 

Anonymkode: 82206...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ringe dyrlege, det kan være urinveisinfeksjon. katta mi har hatt det samme nå, det er tiden for det nå. 

Anonymkode: 484d6...e0b

Usj ja, min også. Første gang for henne også.

Man ringer dyrlegen og ordner time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...