Gå til innhold

full eller delkasko?


Gjest Lily_88

Anbefalte innlegg

Bilen min blir 9 år gammel i februar (kjøpte den brukt for 3 år siden), er det vits å ha full kasko? Den får jeg ikke mye for hvis jeg skal selge den, ( en og annen rustflekk på panseret, heldigvis ingenting under) gått under 100 000 km, ganske basic uten noe fancy ryggekamera og cruisekontroll.

Betaler ganske lite i året på full kasko, men nå har jeg fått jobb hvor jeg ikke trenger bil, men må fortsette å kutte utgifter. (Nav overprøver legen som sier at min mann er for syk til å jobbe, men nav tror ikke på de 😕 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kræsjer, hva vil det koste å kjøpe en tilsvarende, og er det en sum du kan spa opp om du må? Full kasko på gamle biler er for den som ikke har råd til å ta NOEN sjanser, økonomien tåler ingen overraskelser. For dem som ikke lever fra hånd til munn, er det penger å spare ved å sløyfe kaskoen (eller velge delkasko).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lily_88 skrev:

Bilen min blir 9 år gammel i februar (kjøpte den brukt for 3 år siden), er det vits å ha full kasko? Den får jeg ikke mye for hvis jeg skal selge den, ( en og annen rustflekk på panseret, heldigvis ingenting under) gått under 100 000 km, ganske basic uten noe fancy ryggekamera og cruisekontroll.

Betaler ganske lite i året på full kasko, men nå har jeg fått jobb hvor jeg ikke trenger bil, men må fortsette å kutte utgifter. (Nav overprøver legen som sier at min mann er for syk til å jobbe, men nav tror ikke på de 😕 )

Har du lån på bilen må du mest sannsynlig ha kasko forsikring på bilen.

Anonymkode: eca50...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du lån på bilen må du mest sannsynlig ha kasko forsikring på bilen.

Anonymkode: eca50...65e

Har ikke lån på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vox_populi said:

Hvis du kræsjer, hva vil det koste å kjøpe en tilsvarende, og er det en sum du kan spa opp om du må? Full kasko på gamle biler er for den som ikke har råd til å ta NOEN sjanser, økonomien tåler ingen overraskelser. For dem som ikke lever fra hånd til munn, er det penger å spare ved å sløyfe kaskoen (eller velge delkasko).

hmm..tar dette til etteretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folkets røst skriver spørs det om du har råd til å ta tapet av bilen ved et eventuelt totalhavari. Jeg satte grensen på 40-50.000 - da bilen ble mindre verdt enn det, gikk jeg over til kun ansvarsforsikring. Husk at du ikke nødvendigvis får det du regner som bilens bruksverdi om du har kasko og bilen blir ødelagt; forsikrinsselskapene går etter listepriser, og tar ikke nevneverdig hensyn til om bilen er uvanlig velholdt og pen for alderen. Dermed kan det bli en dyr forsikring for å få lite igjen, om uhellet skulle være ute.

Anonymkode: b68ec...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over tid lønner ikke kasko seg for de fleste. Kasko er nærmest bare en garanti mot å bli blakk der og da hvis du er skikkelig uheldig. Tar du heller pengene og sparer dem på høyrentekonto så får kan du over tid være selv-assurerende og slippe å betale forsikringsmafiaen store marginer for at de tar pengene dine.

Anonymkode: cc0ae...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...