Gå til innhold

fant en klump på hunden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min har ikke vært helt i form de siste dagene, og nå fant jeg plutselig en klump. Ble livredd for at hun kan ha fått kreft. Er i tillegg gravid og ekstra følsom, så jeg knakk helt sammen av dette. Hunden min betyr tross alt hele verden for meg. 

Jeg skal til dyrelegen med en gang i morgen tidlig for å sjekke. Men ettersom jeg bare sitter og bekymrer meg og virkelig ikke har det bra. Så lurte jeg på om det kan være noe annet? Chipen som har vandret? Fettklump? Er det noen som har funnet noe tilsvarende og fått en god beskjed? Og hvis det skulle vært kreft, kan de kun operere den bort? 

Ble så utrolig redd for hunden min nå.. 

Anonymkode: fd238...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor sitter klumpen?

Viser hunden tegn til ubehag/smerte når du tar på den? 

Er den hard eller myk? 

Anonymkode: f6cb4...251

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sitter klumpen?

Viser hunden tegn til ubehag/smerte når du tar på den? 

Er den hard eller myk? 

Anonymkode: f6cb4...251

Den sitter under "armen" på hunden (armkroken på en måte). 
Hun bryr seg ikke om jeg tar på den. 
Den er vel litt hard føles det ut som. og er ikke festet i det øverste hudlaget føles det ut som men litt under der. Jeg kan ta tak rundt den på en måte.

ts

Anonymkode: fd238...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en uskyldig fettkul, spesielt om hunden begynner å dra på årene... 
Kan også være uskyldige svulster (måtte fjerne 2 på min hund, de var helt uskyldige) eller det kan dessverre være kreft.. Men det kan vi dessverre ikke svare på... 

Men kjenn på den, sitter den "fast" i ben eller kan du bevege den? Kan du bevege den er det større sannsynlighet for at man kan fjerne den uten komplikasjoner, selvom det skulle vise seg å være det verste...

Masse lykke til ❤️ Krysser fingrene for fettkul.. 

Anonymkode: 2fadd...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge er klumpen? 

Anonymkode: 7fa06...ccb

Jeg kan ikke se fargen på den for den sitter under huden.

ts

Anonymkode: fd238...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være en uskyldig fettkul, spesielt om hunden begynner å dra på årene... 
Kan også være uskyldige svulster (måtte fjerne 2 på min hund, de var helt uskyldige) eller det kan dessverre være kreft.. Men det kan vi dessverre ikke svare på... 

Men kjenn på den, sitter den "fast" i ben eller kan du bevege den? Kan du bevege den er det større sannsynlighet for at man kan fjerne den uten komplikasjoner, selvom det skulle vise seg å være det verste...

Masse lykke til ❤️ Krysser fingrene for fettkul.. 

Anonymkode: 2fadd...b4a

Hun er ikke spesielt gammel.. 
Jeg kan bevege den, så jeg håper det kun er en fettkul eller noe som kan fjernes.. 

Orker ikke å miste hunden. 

Takk ❤️ 

Anonymkode: fd238...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se fargen på den for den sitter under huden.

ts

Anonymkode: fd238...2ed

Ok. Hunden min har og har hatt flere klumper. De fleste har vært fettkuler. Men èn som satt i lysken, var ikke bra og måtte fjernes. Men det var ikke kreft. 

Bra du har oppdaget den, og skal til veterinærer. Masse lykke til ❤️😊

Anonymkode: 7fa06...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke spesielt gammel.. 
Jeg kan bevege den, så jeg håper det kun er en fettkul eller noe som kan fjernes.. 

Orker ikke å miste hunden. 

Takk ❤️ 

Anonymkode: fd238...2ed

Når du kan bevege kulen,så tror jeg du kan ta det med ro. Noen av mine har fjernet fettkuler,andre igjen har hatt ufarlige svulster som ligger i huden,ikke sitter fast på skjelett eller muskulatur.Dersom den må fjernes,så er det en enkel sak.
Chippen kan også ha vandret. Det går nok bra,lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte bare å komme med en oppdatering.

Var hos dyrelegen, og der viste det seg at hun hadde to kuler. Den ene lå gjemt så derfor jeg ikke har sett den. Hun var også hoven i lymfene, og dyrelegen virket veldig alvorlig. Det var ingen kirurg der den dagen, så jeg ble sendt hjem med ny time en annen dag til kirurg. De skal da ta celleprøve for å se hva dette er. Men utifra hvordan dyrelegen reagerte så regner jeg med det er kreft med spredning. Da er det ikke sikkert hun lever så mye lenger.

Så nå er jeg helt ødelagt. Orker ikke å treffe folk eller gjøre noe.
Det er sikkert mange som syntes det er teit. Men den hunden betyr alt for meg, og jeg orker ikke å miste henne. Sitter bare på vent frem til timen hos kirurgen.. Tiden går så sakte, og nå føler jeg bare hunden har det vondt. Hun får det heller ikke bedre av at jeg bare er trist. Men jeg får ikke til å være noe annet. 

Ser bare for meg ulike scenarioer, der jeg må ta stilling til om hun skal gjennom cellegift for å forlenge livet med noen måneder. Og det orker jeg rett og slett ikke. Hun er altfor ung for dette.

Anonymkode: fd238...2ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mal fanden på veggen nå da, før det er tatt prøver!

Hunden min har en kul på ribbeina. Ganske stor kul, som er lett å kjenne med fingrene. Denne påpekte jeg for dyrlegen sist vi var på rutinevaksinering, og da tok hun prøver av den med sprøyter, og gikk og undersøkte dem under mikroskop. Det viste seg å kun være fettceller i prøvene, ingen kreft.

Det er vanlig at hunder får fettkuler under huden, langt vanligere enn det er å få kreft.

Så ro deg ned, og avvent til du får faktiske svar på hva dette er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Million skrev:

Ikke mal fanden på veggen nå da, før det er tatt prøver!

Hunden min har en kul på ribbeina. Ganske stor kul, som er lett å kjenne med fingrene. Denne påpekte jeg for dyrlegen sist vi var på rutinevaksinering, og da tok hun prøver av den med sprøyter, og gikk og undersøkte dem under mikroskop. Det viste seg å kun være fettceller i prøvene, ingen kreft.

Det er vanlig at hunder får fettkuler under huden, langt vanligere enn det er å få kreft.

Så ro deg ned, og avvent til du får faktiske svar på hva dette er.

Jeg forsøker ikke å male fanden på veggen. Men det er vanskelig å være optimistisk når man ser på helhetsbildet og hva dyrelegen sa. 

Hun sa blant annet at størrelsen på kulene og plasseringen på dem i tillegg til størrelsen og hvor fort de hadde vokst var et svært dårlig tegn. Og noe man skulle ta alvorlig. Det at hunden i tillegg har hovnet opp i lymfene og ned mot lysken samtidig som disse kulene var visst absolutt ikke bra. Hun har jo som skrevet i hovedinnlegget også vært i dårlig form de siste dagene. 

Så jeg føler meg ganske naiv hvis jeg skal tenke at alt dette sammenlagt kun er tilfeldig og at det er fettkuler.. Men jeg håper jo for alt det er verdt at det kun er fettkuler.. 

Men ja, jeg får vente på kirurgtimen og se. 

Anonymkode: fd238...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tenkte bare å komme med en oppdatering.

Var hos dyrelegen, og der viste det seg at hun hadde to kuler. Den ene lå gjemt så derfor jeg ikke har sett den. Hun var også hoven i lymfene, og dyrelegen virket veldig alvorlig. Det var ingen kirurg der den dagen, så jeg ble sendt hjem med ny time en annen dag til kirurg. De skal da ta celleprøve for å se hva dette er. Men utifra hvordan dyrelegen reagerte så regner jeg med det er kreft med spredning. Da er det ikke sikkert hun lever så mye lenger.

Så nå er jeg helt ødelagt. Orker ikke å treffe folk eller gjøre noe.
Det er sikkert mange som syntes det er teit. Men den hunden betyr alt for meg, og jeg orker ikke å miste henne. Sitter bare på vent frem til timen hos kirurgen.. Tiden går så sakte, og nå føler jeg bare hunden har det vondt. Hun får det heller ikke bedre av at jeg bare er trist. Men jeg får ikke til å være noe annet. 

Ser bare for meg ulike scenarioer, der jeg må ta stilling til om hun skal gjennom cellegift for å forlenge livet med noen måneder. Og det orker jeg rett og slett ikke. Hun er altfor ung for dette.

Anonymkode: fd238...2ed

Jammen stakkars, kjære deg da😥

Vær glad du tok henne til dyrlege med en gang ihvertfall, så krysser vi fingrene for at det viser seg å være uskyldig!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tenkte bare å komme med en oppdatering.

Var hos dyrelegen, og der viste det seg at hun hadde to kuler. Den ene lå gjemt så derfor jeg ikke har sett den. Hun var også hoven i lymfene, og dyrelegen virket veldig alvorlig. Det var ingen kirurg der den dagen, så jeg ble sendt hjem med ny time en annen dag til kirurg. De skal da ta celleprøve for å se hva dette er. Men utifra hvordan dyrelegen reagerte så regner jeg med det er kreft med spredning. Da er det ikke sikkert hun lever så mye lenger.

Så nå er jeg helt ødelagt. Orker ikke å treffe folk eller gjøre noe.
Det er sikkert mange som syntes det er teit. Men den hunden betyr alt for meg, og jeg orker ikke å miste henne. Sitter bare på vent frem til timen hos kirurgen.. Tiden går så sakte, og nå føler jeg bare hunden har det vondt. Hun får det heller ikke bedre av at jeg bare er trist. Men jeg får ikke til å være noe annet. 

Ser bare for meg ulike scenarioer, der jeg må ta stilling til om hun skal gjennom cellegift for å forlenge livet med noen måneder. Og det orker jeg rett og slett ikke. Hun er altfor ung for dette.

Anonymkode: fd238...2ed

syntes absolut ikke at det er teit, har hund selv og forstår veldig bra hvordan du har det. jeg ville ha følt meg akkurat det samme. håper bare at dyrelegen har tatt feil. sender deg en klem ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare sende deg en klem ❤️ Har hund selv som betyr alt for meg, så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Krysser fingre og poter for at det er noe ufarlig. 

Anonymkode: e199a...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var veldig trist, man blir jo så utrolig glad i dyra :hug:

Anonymkode: 4c0d0...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig trist 💔 Har tenkt på deg de siste dagene og lurt på hvordan det går. Håper dere får fine stunder sammen, og skjem henne bort skikkelig ❤️

Anonymkode: e199a...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...