Gå til innhold

Katta vil aldri ha kos :(

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 13.12.2018 den 8.19, AnonymBruker skrev:

Den som virker trist her er vel du, men folk omgås deg jo likevel. 

Anonymkode: 4dbb5...6ec

Jeg er langt i fra trist ja 😄 Kan både klappes og løftes uten å frese. Er mer stabil enn en hvilken som helst katt. Og ikke glem det, at det er en katt. Ett dyr. Ikke mer enn det. 

Anonymkode: 5cbe9...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 13.12.2018 den 8.12, AnonymBruker skrev:

Regnet med at nettop det punktet kom til å bli tolket negativt ja.. poenget er at hun er så annerledes fra andre katter. Hadde hun vært gammel, så ok. Men hun er ung enda. 

Vet ikke hva vi skal gjøre. Å få katt er jo et sjansespill. Blir nok ikke flere ganger:-/ 

Anonymkode: a4da9...ca6

Jeg skjønner skuffelsen din og hos datteren din. Fullt forståelig. Men jeg er også enig i det en annen i tråden peker på, at vi har først og fremst kjæledyr for å gi, ikke for å få. De fleste katter er jo litt kosete, så folk som er glad i katter opplever jo gjerne å få noe igjen for det også, i form av hengivenhet og kos. 

En idè kan jo faktisk være å få en katt til. Men da en voksen og definitivt kosete katt, fra Dyrebeskyttelsen. Da vet du hva slags personlighet katten har. Avhengig av hvor du bor i landet har dyrebeskyttelsen lokallag. Dra på besøk til dyrebeskyttelsen og snakk med de, hils på kattene. Kanskje har de en nettside hvor du kan lese om kattene. Mange katter, særlig kastrerte hannkatter, kan være superkosete. Så hvorfor ikke adoptere en sånn :)

Samtidig må du bare akseptere den introverte kattefrøkna di som hun er. For all del, ikke omplasser henne. Hun trenger dere. Og ofte kan katter "varmes opp" litt av andre katter som har en litt mer sosial og medgjørlig perosnlighet. Har erfart det selv med den sære hunnkatta vår. Hun blomstret opp når vi fikk en superkosete og jovial hannkatt i hus. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...