Gå til innhold

Platonisk date?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på date med en godt voksen mann to ganger. Møttes på nett. Veldig hyggelig, vi pratet masse, men var ikke noe flørting. Han virker som om han vil gjøre mer og drar ut datene litt, han åpner dører/ spanderer mye. Men ikke tegn til flørting, ingen kroppskontakt. Kjenner jeg er en smule forvirret. Denne mannen virker ikke sjenert, reiser mye, bodd i 3 land, har venner, åpen etc,

Vil ikke si at jeg er betatt, men liker han litt. Jeg endte opp med å sende en melding som svar på noe og det kunne tolkes ganske koffert. Ikke med vilje men tenkte at jaja, får se om han tar det videre. Men nei, han svarte men enten så han ikke den andre betydningen (en venn av meg tok det med en gang) ellers så prøver han å bare holde det vennskapelig? 

Vet ikke helt hva som skjer? Er det mulig en mann drar med seg en kvinne på typiske «date» aktiviteter uten å ville noe? 

Anonymkode: 06b79...512

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her igjen: han foreslo å dra hjem til han i en sammenheng sist vi møttes,  men jeg ble vel litt satt ut. Så det gjorde vi ikke. Men selv da var sammenhengen mer lett som del av samtale og det ble ikke sagt på en flørtete måte. 

Skrevet

Du sier at dere har vært på dater. Men har dere en felles forståelse for at det er dating dere driver med? 

Anonymkode: a2e9e...e7f

• Liker 1
Skrevet

Drev på sånn i fem måneder ned en fyr. Også gadd jeg ikke mer. Aner til dags dato ikke hva han var ute etter. Men mistenker at han bare ville ha selskap. Snill fyr, han spanderte og vi hadde en knall kjemi på alle måter. Men å pense innpå noe seksuelt kunne man bare glemme. Der var han veldig rar. Han foretrakk å runke på en do, fremfor å ta skrittet fullt ut 😡🤔🙄 

Anonymkode: 9d81c...d3d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drev på sånn i fem måneder ned en fyr. Også gadd jeg ikke mer. Aner til dags dato ikke hva han var ute etter. Men mistenker at han bare ville ha selskap. Snill fyr, han spanderte og vi hadde en knall kjemi på alle måter. Men å pense innpå noe seksuelt kunne man bare glemme. Der var han veldig rar. Han foretrakk å runke på en do, fremfor å ta skrittet fullt ut 😡🤔🙄 

Anonymkode: 9d81c...d3d

Så rart! Var han med noen andre i løpet av den tiden? Hva om han egentlig har problemer med intimitet av en eller annen grunn? Nå har jeg jo bare møtt denne mannen to ganger, men ut fra ting han forteller om livet lurer jeg på om han i det hele tatt har hatt tid til å etablere seg. Kanskje det er en faktor.

Skrevet

Du skriver "en godt voksen mann". Hva er hans og din alder?

Kanskje det ligger noe der?

Anonymkode: 94106...df6

Skrevet

Møttes dere på nettdating så det kom fram at begge faktisk var på jakt etter et forhold? Eller på et venne nettsted? 

Det er nok størst sjanse for at han bare prøver å være hyggelig og vise seg seriøs ved å ikke bli for upassende og rushende  intimt. Men jeg har også hørt om gifte menn som dater andre bare for datingopplevelsens skyld men ikke tar det videre til utroskap for det er bare selskapet og variasjonen de ønsker. 

Anonymkode: aaf00...50e

• Liker 1
Skrevet

Ville tenkt at han var ute etter sex, og kun det. Når han ber deg med hjem osv uten flørt så gidder han vel ikke å legge i noen særlig innsats på den måten da. Fikk egentlig litt dårlig følelse som du beskriver ham. 

Anonymkode: ca7e9...c8b

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig en mann drar med seg en kvinne på typiske «date» aktiviteter uten å ville noe? 

Klart han vil noe! Prate med deg, danse, ha det trivelig i ditt selskap, kanskje? 
Selv om du tydeligvis bare tenker på «en ting», er det ikke sikkert han gjør det – folk er ulike.

Anonymkode: f83de...fb3

• Liker 1
Skrevet

TS igjen!

takk for svar.. kjenner jeg blir forvirret. Vi hadde en utrolig merkelig meldingsutveksling igår, men skal møtes igjen. Får se hva som skjer da. 

For de som har spurt; det var en date side, ikke vennskapside.

Det at han spurte så tilfeldig om jeg ville bli med han hjem. Han virker åpen om å snakke om alt mulig fra interesser, reise, sport, musikk, film etc etc. Men ingenting angående romantikk/dating etc. Ingenting om forhold, hva han ønsker, tidligere forhold, flørting etc. Ikke at jeg har spurt heller. Men normalt sett vil jo noe sånt komme frem

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

.

Det at han spurte så tilfeldig om jeg ville bli med han hjem. Han virker åpen om å snakke om alt mulig fra interesser, reise, sport, musikk, film etc etc. Men ingenting angående romantikk/dating etc. Ingenting om forhold, hva han ønsker, tidligere forhold, flørting etc. Ikke at jeg har spurt heller. Men normalt sett vil jo noe sånt komme frem

Dette her forteller meg at han kun vil ha sex. Og prater for å få tiden til å gå og ikke for å faktisk bli kjent! 

Anonymkode: aaf00...50e

• Liker 1
Skrevet

TS igjen.

Har litt satt meg på det at han kanskje ikke vil noe mer enn sex, men skjønner samtidig ikke den omveien han tydeligvis tar for å komme dit.

hvis du er ute etter sex og dama skriver noe som er litt på kanten tar du vel opp tråden hehe. Måten forslaget om å dra hjem til han kom var at vi snakket om noe som han har hjemme hos seg og at vi kunne dra dit om jeg ville. En stund før det prøvde jeg å være en smule mer flørtete.

kanskje jeg kan prøve å finne ut mer hvor han står i forhold til de tingene her neste gang.

Skrevet

Det funker ofte bedre å spørre oss menn direkte om ting. Vi driver ikke med sånn overanalysering av ting som dere damer ofte gjør. Han kan jo bare være redd for å ta neste steg. Bare fordi du er dame, betyr ikke det at du ikke kan ta initiativ. Hvis han var kun ute etter sex hadde han brukt Tinder møttes hjemme og ikke spandert på deg.

Anonymkode: bf251...059

• Liker 1
Skrevet

Du kan rett og slett ha møtt en som ikke kan flørte, eller forstår flørt. Det er også mange som ikke forstår kofferthumor, eller annet med dobbel bunn. Kanskje kan du få hull på noe her, men det er en viss sjans for at han er drepende tørr og kjedelig.  Sex har han aldri hatt, fordi han vet ikke hvordan han innleder noe intimt.  

Skrevet
På 12.12.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Har vært på date med en godt voksen mann to ganger.

Du har vært på date med en voksen mann hele to ganger og han har ikke prøvd seg på å få deg til køys? Er det problemet? Har tanken slått deg at du kan ha funnet deg en skikkelig mann som vil bli kjent med deg før dere har sex?

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Cata skrev:

Du har vært på date med en voksen mann hele to ganger og han har ikke prøvd seg på å få deg til køys? Er det problemet? Har tanken slått deg at du kan ha funnet deg en skikkelig mann som vil bli kjent med deg før dere har sex?

Gud forby.Alle mannfolk vil jo kun en ting når de først tar seg tiden til å date. 

:ironi:

Skrevet

TS her igjen

Vi møttes igjen igår og jeg må si at jeg har det veldig gøy med han. Men han spurte igjen om jeg ville bli med han hjem og jeg sa nei. Vi har fortsatt ikke kysset hverandre en gang men det var folk rundt oss hele tiden. Så nå vet jeg iallefall at det ikke er platonisk..

spørsmålet nå er vel hva mer er det? Han har sendt meldinger etterpå angående noe vi snakket om, men ikke spurt om å møtes igjen etter igår. Men uansett hva har det vært koselig å møte han og han er veldig galant. 

• 1 måned senere...
Gjest FemaleFuryFancies
Skrevet
På 12.12.2018 den 19.48, AnonymBruker skrev:

Har vært på date med en godt voksen mann to ganger. Møttes på nett. Veldig hyggelig, vi pratet masse, men var ikke noe flørting. Han virker som om han vil gjøre mer og drar ut datene litt, han åpner dører/ spanderer mye. Men ikke tegn til flørting, ingen kroppskontakt. Kjenner jeg er en smule forvirret. Denne mannen virker ikke sjenert, reiser mye, bodd i 3 land, har venner, åpen etc,

Vil ikke si at jeg er betatt, men liker han litt. Jeg endte opp med å sende en melding som svar på noe og det kunne tolkes ganske koffert. Ikke med vilje men tenkte at jaja, får se om han tar det videre. Men nei, han svarte men enten så han ikke den andre betydningen (en venn av meg tok det med en gang) ellers så prøver han å bare holde det vennskapelig? 

Vet ikke helt hva som skjer? Er det mulig en mann drar med seg en kvinne på typiske «date» aktiviteter uten å ville noe? 

Du er klar over at platonsk kjærlighet er kjærlighet til visdom, og ikke seksuell avholdenhet slik en populær fordom vil ha det til?

Skrevet
På 16.12.2018 den 11.43, AnonymBruker skrev:

TS her igjen

Vi møttes igjen igår og jeg må si at jeg har det veldig gøy med han. Men han spurte igjen om jeg ville bli med han hjem og jeg sa nei. Vi har fortsatt ikke kysset hverandre en gang men det var folk rundt oss hele tiden. Så nå vet jeg iallefall at det ikke er platonisk..

spørsmålet nå er vel hva mer er det? Han har sendt meldinger etterpå angående noe vi snakket om, men ikke spurt om å møtes igjen etter igår. Men uansett hva har det vært koselig å møte han og han er veldig galant. 

Hva er det du vil da? Ikke ha sex på tredje date tydeligvis? Kanskje ville han blitt mer romantisk om det ikke var folk rundt dere, at han føler seg mer bekvem hjemme. Kanskje han sitter på et annet forum og spør om det samme som deg. 😄 Jeg er elendig på å ta initiativ til å flørte selv, og forstår mannen godt. Du får flørte litt du og så se om du får han med deg. Kanskje er han redd for å skremme deg unna hvis han tar på deg? Stryk han på armen eller benet for å signalisere at han kan ta på deg. Gi han en skikkelig klem og kyss han på kinnet i det minste. Det er ikke bare hans ansvar å eskalere fra bekjentskap/vennskap til noe mer. 

• Liker 1
Skrevet

Ts her og en oppdatering;

jeg ble etterhvert med han hjem og vi har hatt sex, men han er også veldig kosete! Liker han veldig godt og han er så snill med meg. Har møtt venner av han også. Nå gjenstår det bare å se hva han vil med det her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...