Trudi Skrevet 31. mars 2005 #1 Skrevet 31. mars 2005 Er det noen her som har tatt PPU som ettårig påbygging på master i Trondheim? Er det mye stress og mas med obligatorisk oppmøte og innleveringer? Hvordan fungerer egentlig hele greia?
Gjest Primula Skrevet 1. april 2005 #2 Skrevet 1. april 2005 Jeg tok det i fjor. Likte det kjempegodt, men var veldig stressende. En del obligatoriske forelesninger, 13-15 ukers obligatorisk praksis på skoler og veldig mange innleveringer som går inn i mappeeksamen. Bare spør dersom du lurer på noe!
Trudi Skrevet 2. april 2005 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2005 Jeg lurer mest på hvordan skoledagen er lagt opp. Er det typisk Dragvollstil, med få forelesninger om dagen, eller mer "full" dag? (Nå mener jeg ikke praksisukene, men tiden på skolen.) Følte du at du hadde noe igjen for å ta året eller var det bare nok et år med studielån som du egentlig kunne ha droppet? Har man egentlig noen fordel med PPU når man skal ut å søke jobb etter en master? (Selvsagt avhenger dette av hva slags jobb man vil ha...)
Natalia Skrevet 2. april 2005 #4 Skrevet 2. april 2005 PPU (Praktisk pedagogisk utdanning) er noe du må ta for å få undervisningskompetanse i de fagemnene som er relevante for deg. I bunnen må du da i tillegg ha 90 studiepoeng innen samme fag. Se www.hive.no under avdeling for lærerutdanning.
Trudi Skrevet 2. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2005 Jeg vet alle krav og alt slikt dill om studiet. Jeg lurer rett og slett på hvordan skoledagen er. Noen som vet noen om det?
Gjest Primula Skrevet 3. april 2005 #6 Skrevet 3. april 2005 Om skoledagen: det varierte litt fra uke til uke.. og etter hvilke fag du tar. Min gjennomsnittsuke var lagt opp slik: mandag: 4 timer forelesning tirsdag: 4 timer forelesning onsdag: 6 timer forelesning torsdag: fri fredag: 4 timer forelesning i tillegg til dette kom det seminarer i blant. De var pfte på ettermiddagen/kvelden. (og kollokvier som er mer frivillig. )
Gjest Primula Skrevet 3. april 2005 #7 Skrevet 3. april 2005 jeg synes det var veldig relevant og jeg har nå fått meg jobb som lærer i de fagene jeg hadde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå