Gå til innhold

"Dette vet vi"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HVER ENESTE GANG det kjer noe dramatisk i verden, skal avisene komme med denne idiotsetningen.

Dette vet vi.

Er intenst lei av det.

Anonymkode: 79c9d...4a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skriver jo bare om det de vet. Hvorfor er du lei av det?

Anonymkode: 761ca...754

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i intenst lei av det meste avisene skriver. Ikke minst overskriftene. «Det var en helt vanlig dag, SÅ SKJEDDE DETTE!!!!» 

Anonymkode: 794d8...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Før du skal sånn og sånn, så er det én ting du må huske på!»

Anonymkode: 794d8...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mer interessant om de skrev at "Dette vet vi ikke!" 

Anonymkode: ad045...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller "du vasker vel ikke blablabla slik?"

Og "tar av på internett"

👎

Anonymkode: 8607b...b66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette vet vi. Slik mister du "julefettet". Slik kler du deg til juleboret. Slik mister du ølmagen. Slik tjener du på aksjehandel. Slik sparer du til pensjonen. Slik takler du dagen derpå. De beste syden-tipsene. Nordmenns sex-vaner. . Er han psykopat? - Psykopat-fellene.  Så mye sex har nordmenn. Eksperter: {bla bla bla]. Forskning: {bla bla bla]. 

Anonymkode: 8db4a...89c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er så kritiske til disse overskriftene, hva ville dere selv skrevet hvis dere var journalister?

Anonymkode: 761ca...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet vi. Slik mister du "julefettet". Slik kler du deg til juleboret. Slik mister du ølmagen. Slik tjener du på aksjehandel. Slik sparer du til pensjonen. Slik takler du dagen derpå. De beste syden-tipsene. Nordmenns sex-vaner. . Er han psykopat? - Psykopat-fellene.  Så mye sex har nordmenn. Eksperter: {bla bla bla]. Forskning: {bla bla bla]. 

Anonymkode: 8db4a...89c

🙄 right

Anonymkode: ad045...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er så kritiske til disse overskriftene, hva ville dere selv skrevet hvis dere var journalister?

Anonymkode: 761ca...754

Drite i clickbait. 

Skrive om fredsprisvinneren og ha det på forsiden i stedet for Farmen-dramaet. 

Gi beng i lister som 10 grunner til at.... 

Forby overskrifter som begynner med «så» i  andre hovedsetning. 

Anonymkode: 794d8...cdb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller Før du skal sånn og sånn, så er det én ting du må huske på!»

Anonymkode: 794d8...cdb

Eller "dette har du alltid gjort feil" 

Anonymkode: d3cef...3b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært mer interessant om de skrev at "Dette vet vi ikke!" 

Anonymkode: ad045...307

Aftenposten i dag: "Dette vet vi - og dette vet vi ikke"

https://www.aftenposten.no/verden/i/1kAObl/Dette-vet-vi--og-dette-vet-vi-ikke-om-angrepet-i-Strasbourg

Anonymkode: 79c9d...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dette vet vi" synes jeg ikke er så ille om det i tillegg kommer frem hvilken sak det handler om. Om det f.eks. er tydelig at det omhandler terrorangrepet nå, synes jeg det er en grei overskrift, jeg ville ha klikket meg inn og forventet å få en grei oversikt over nettopp det vi vet per nå.

Mye andre overskrifter som er mer irriterende, som sier null om hva saken handler om og som lager kriser ut av noe uten betydning. F.eks. "Derfor kuttes charterturer hit" som er på forsiden av VG nå. Kan være en interessant artikkel, mest sannsynligvis ikke, jeg klikker meg ikke inn for å se når den har en sånn overskrift.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller "du vasker vel ikke blablabla slik?"

Og "tar av på internett"

👎

Anonymkode: 8607b...b66

Eller "går viralt".

Spyr.

Anonymkode: 79c9d...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Duckie skrev:

"Dette vet vi" synes jeg ikke er så ille om det i tillegg kommer frem hvilken sak det handler om. Om det f.eks. er tydelig at det omhandler terrorangrepet nå, synes jeg det er en grei overskrift, jeg ville ha klikket meg inn og forventet å få en grei oversikt over nettopp det vi vet per nå.

Mye andre overskrifter som er mer irriterende, som sier null om hva saken handler om og som lager kriser ut av noe uten betydning. F.eks. "Derfor kuttes charterturer hit" som er på forsiden av VG nå. Kan være en interessant artikkel, mest sannsynligvis ikke, jeg klikker meg ikke inn for å se når den har en sånn overskrift.

Men HVER ENESTE gang. Og i alle aviser. Først var det bare VG. Nå overalt.

Anonymkode: 79c9d...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig. Avisen i Norge er møkk! De styrer hva vi får vite i verden og ikke. Det er noe muffins med Norske nyhets greier. Vet ikke hva, men feks har jeg tatt dem i å lyge så vi skal tro noe helt annet. Ting er ikke svart hvitt og det er heller ikke nrk, bt, VG osv.. Aldri stol 100% på noe utwom det er helt klart at det er til å stole på

Amerikanske nyheter er mye bedre å følge med på og andre land sine nyhets kanaler og aviser. 

Anonymkode: be0c7...8ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men HVER ENESTE gang. Og i alle aviser. Først var det bare VG. Nå overalt.

Anonymkode: 79c9d...4a7

Når jeg har fått tenkt meg litt om, synes jeg i grunn det bare er positivt, og jeg klikker meg alltid inn på de artiklene. Da vet jeg at det kommer frem fakta og en grei oversikt. Det som er enda mer irriterende er "NORSKE OLA (59) BEFANT SEG KUN 21 KVARTALER FRA DER TERRORANGREPET SKJEDDE", med utgreininger om hva han mener og tenker og føler og ser og opplever fra andre siden av byen som turist. Og hvor fælt det er at ferien blir ødelagt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er så enig. Avisen i Norge er møkk! De styrer hva vi får vite i verden og ikke. Det er noe muffins med Norske nyhets greier. Vet ikke hva, men feks har jeg tatt dem i å lyge så vi skal tro noe helt annet. Ting er ikke svart hvitt og det er heller ikke nrk, bt, VG osv.. Aldri stol 100% på noe utwom det er helt klart at det er til å stole på

Amerikanske nyheter er mye bedre å følge med på og andre land sine nyhets kanaler og aviser. 

Anonymkode: be0c7...8ac

Sikkert lurt å lese norske aviser mht grammatikk.

Og hvor mye nytt får du om ting som skjer i Norge om du bare følger med på utenlandske medier?

Anonymkode: 761ca...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mye til før folk begyner å klage skal det ?

 

Er dette virkelig noe å syte over ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert lurt å lese norske aviser mht grammatikk.

Og hvor mye nytt får du om ting som skjer i Norge om du bare følger med på utenlandske medier?

Anonymkode: 761ca...754

Jeg leser begge da seff. Var det alt du fikk med deg av det jeg sa? 

Det er det jeg mener. Norske mennesker blir dumme av å bare leve inni i den norske bobbla si. 

Anonymkode: be0c7...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...