Ti.09 Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #21 Skrevet 13. desember 2018 16 timer siden, FrodeF skrev: Begynnelsen skjedde for mange år siden... Er du ikke helt oppdatert? Dette var altså ikke første terrorangrep i Europa. Du kan Google og se hva du finner. Du har rett, jeg glemte meg litt der...Fjerner det jeg skrev om begynnelse. Men når blir det slutt på disse terrorangrepene? Aldri?
Mia00 Skrevet 13. desember 2018 #22 Skrevet 13. desember 2018 På 11.12.2018 den 23.55, Skribent09 skrev: https://www.tv2.no/nyheter/10277581/ Skyting ved julemarkedet i Strasbourg. Minst fire drept. Mine tanker går til de pårørende. Har selv bodd i Frankrike i flere år nå. Det er dessverre ikke noe nytt da grupper med folk her nede er gærne og bare de tror på noe så følger de alt de sier. Som at "du må kjøre bilen din inn i et kjøpesenter" så gjør de det. Er nok mye av Emmanuel Macron sin feil, ikke mange franskmenn som liker han. "Heldigvis" har de oppgradert beskyttelse, garde og folk nå. Så de patruljerer i gatene hver dag med tunge maskingevær og prøver å være så klare de kan til neste angrep.
Ti.09 Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #23 Skrevet 13. desember 2018 2 minutter siden, Mia00 skrev: Har selv bodd i Frankrike i flere år nå. Det er dessverre ikke noe nytt da grupper med folk her nede er gærne og bare de tror på noe så følger de alt de sier. Som at "du må kjøre bilen din inn i et kjøpesenter" så gjør de det. Er nok mye av Emmanuel Macron sin feil, ikke mange franskmenn som liker han. "Heldigvis" har de oppgradert beskyttelse, garde og folk nå. Så de patruljerer i gatene hver dag med tunge maskingevær og prøver å være så klare de kan til neste angrep. Interessant det du skriver her, Mia00! Men veldig trist at det er sånn det er blitt... 1
ops2 Skrevet 14. desember 2018 #24 Skrevet 14. desember 2018 (endret) 9 hours ago, Skribent09 said: Bra de fikk tatt han til slutt. Fryktet at han skulle ta nye liv på rømmen. Siden han åpnet ild mot politiet, regner jeg med at han heller ville dø enn å havne i fengsel. For å komme med en veldig generell uttalelse: I skytinger med gjerningsmann som ikke er offentliggjort, så antar jeg at han er kristen eller ateist hvis han overgir seg til politiet. Dette gjelder Europa. Andelen muslimer i USA er liten, sammenlignet med Europa. Bare 0,9%. Med "kristen" så mener jeg en som stammer fra et land hvor kristendommen er den største religionen. Selv om man ikke er personlig kristen, så forteller kulturen og kirken at å begå selvmord er galt og en synd. Å skyte mot politiet er selvmord. Islamister lærer derimot, at å dø i kamp mot vantro, er en god gjerning som belønnes. Men dette for eksempel, var en hvit mann: https://www.dagbladet.no/nyheter/canadisk-mann-tilstar-angrep-pa-mosk/69659831 Endret 14. desember 2018 av ops2 2
Druid Skrevet 14. desember 2018 #25 Skrevet 14. desember 2018 8 timer siden, Skribent09 skrev: Du har rett, jeg glemte meg litt der...Fjerner det jeg skrev om begynnelse. Men når blir det slutt på disse terrorangrepene? Aldri? Slutt på terrorangrep? Aldri!. IS inspirerte? De er nok i fritt fall. Det har dabbet kraftig av det siste året, hvilket er en veldig positiv overraskelse; det var venter mye, mye mer. Stort sett alle analysene av IS har vært overdimensjonerte. Grupperinger vi bør begynne å passe på er Antifa og den typen opprør vi ser i Paris nå om dagen. Disse er gode arnesteder for den typen mennesker som ender opp som terrorister. 1
Phoenix Skrevet 14. desember 2018 #26 Skrevet 14. desember 2018 22 hours ago, ElinX0Xpoliti said: Som i Sverige der de tilbyr ISIS folk bolig og jobb? Tror nok problemene ligger hos imamer som er Wahabister og Sulifister. Tror problemet ligger kultur og religion, jeg ser ikke norske personer som går rabiat når de ikke får oppfølging av sosialtjenesten og samfunnet. ABB anyone? Det er jo nettopp det som skjedde i Norge. 1
ops2 Skrevet 14. desember 2018 #27 Skrevet 14. desember 2018 39 minutter siden, Phoenix said: ABB anyone? Det er jo nettopp det som skjedde i Norge. Merkelig hvordan man konkluderer: Gjentatte angrep av muslimer? Hvert tilfelle er en ensom ulv som ikke har noe med islam å gjøre. ABB? Norges kollektive skyld, og høyresiden spesielt. Ingen sier at han var en ensom ulv. 2
ops2 Skrevet 14. desember 2018 #28 Skrevet 14. desember 2018 (endret) 1 hour ago, Druid said: Slutt på terrorangrep? Aldri!. IS inspirerte? De er nok i fritt fall. Det har dabbet kraftig av det siste året, hvilket er en veldig positiv overraskelse; det var venter mye, mye mer. Stort sett alle analysene av IS har vært overdimensjonerte. Grupperinger vi bør begynne å passe på er Antifa og den typen opprør vi ser i Paris nå om dagen. Disse er gode arnesteder for den typen mennesker som ender opp som terrorister. Når Te-Sat, rapport om terror i Europa kommer ut for 2018, så vil vi se at antallet gjennomførte og avslørte terrorangrep er like høyt. Det var nemlig flere i 2017 enn i 2016, selv om antallet ofre gikk ned. https://www.europol.europa.eu/newsroom/news/terrorist-threat-in-eu-remains-high-despite-decline-of-in-iraq-and-syria Quote Nine EU Member States reported a total of 205 foiled, failed and completed terrorist attacks in 2017 (2016: 142). This is a 45% increase compared to 2016 and a shift from a downward trend that started in 2014. Islamistiske Jihad-angrep sto ikke for flertallet her, men i antall døde så var de overlegent i flertall. Quote These attacks killed 68 victims and left 844 injured. Nearly all casualties (62) were the result of jihadist terrorist attacks. The number of jihadist terrorist attacks grew from 13 in 2016 to 33 in 2017. Vi skal være takknemlige for at mange blir avslørt, men det betyr ikke at faren er over. De lærer bare å skjule sine spor bedre. Quote 975 individuals were arrested in the EU for terrorism-related offences (2016: 1 002). Most of these arrests were related to jihadist terrorism, for suspicion of participating in activities of a terrorist group; planning and preparing attacks; and facilitation activities such as dissemination of propaganda, recruitment and financing of terrorism. En av grunnene til at det føles som at terrorangrepene går ned, er at media underrapporterer de. En eller to drept med kniv i Tyskland? Knapt nok en notis. Og når etterforskningen konkluderer med terror, så er saken kald og det sies ikke noe om det. Det er disse småskalaangrepene som øker. Det er ikke så lett å kjøre en bil inn i folkemengden, det er betongsperrer overalt. Men befolkningens frykt øker. Vi i Norge er forskånet for dette så langt. Jeg gikk selv over London bridge i februar, bare noen måneder før terrorangrepet i juni. Det var ingen sperringer i februar, så jeg kunne nyte synet av denne delen av London før terrorsperringene kommer opp. Vi kan være glade for at det settes opp bilterrorsperringer over alt, selv om det ødelegger synet av de etisk vakre landemerkene. Men terroren forsvinner ikke. Det er en konstant påminnelse om hvorfor betongsperringene er der. Og man kan være like redd for at den "liksom" integrerte mannen skal dra fram en kniv. Endret 14. desember 2018 av ops2 retter til "faren er over", skrivefeil 2
ops2 Skrevet 14. desember 2018 #29 Skrevet 14. desember 2018 (endret) Barn som vokser opp i Europa nå, vil ikke huske en tid før bilterrorsperrene sto overalt, og de eneste sperringene rundt julemarkedet var grankvister. Barn i Norge vil ikke huske tiden før barnetoget 17. mai gikk usikret. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/bussene-beskytter-barnetoget-ogsa-i-ar-1.14005125 Barn i Europa (utenom Skandinavia kanskje) vil ikke huske tiden før politimenn gikk rundt med skuddsikre hjelmer, skuddsikre vester og maskingevær klar til å avfyres. Ikke tilgi politikerne for dette. Ikke glem det. Endret 14. desember 2018 av ops2 2
Ti.09 Skrevet 14. desember 2018 Forfatter #30 Skrevet 14. desember 2018 12 minutter siden, ops2 skrev: Barn som vokser opp i Europa nå, vil ikke huske en tid før bilterrorsperrene sto overalt, og de eneste sperringene rundt julemarkedet var grankvister. Barn i Norge vil ikke huske tiden før barnetoget 17. mai gikk usikret. https://www.nrk.no/ostlandssendingen/bussene-beskytter-barnetoget-ogsa-i-ar-1.14005125 Barn i Europa (utenom Skandinavia kanskje) vil ikke huske tiden før politimenn gikk rundt med skuddsikre hjelmer, skuddsikre vester og maskingevær klar til å avfyres. Ikke tilgi politikerne for dette. Ikke glem det. Skummel utvikling...Takk skal dere ha, politikere! 1
ops2 Skrevet 14. desember 2018 #31 Skrevet 14. desember 2018 Jeg skal ikke bruke ordet "moro" i en slik sak. Ingen ting er morsomt. Men det var... pussig.... at fransk mainstream tv-stasjon BFMTV spilte "I shot the sheriff" som bakgrunnsmusikk mens de rapporterte at han var skutt. Navn på gjerningsmannen: Cherif. https://www.koreus.com/video/bfmtv-shot-sheriff-cherif-chekatt.html 30 minutter etter konfrontasjonen hvor Cherif Chekatt ble skutt til døde, kom politiet ut og ble møtt med applaus og jubelrop. https://twitter.com/BreakingNLive/status/1073325306268786701 1
Drizzt Skrevet 14. desember 2018 #32 Skrevet 14. desember 2018 2 timer siden, Phoenix skrev: ABB anyone? Det er jo nettopp det som skjedde i Norge. Hadde det ikke vært for ham, en eneste hvit mann som er norsk, ville dere ikke hatt noe som helst å si i forsvar for muslimske terrorister. 2
Ti.09 Skrevet 16. desember 2018 Forfatter #33 Skrevet 16. desember 2018 Fem er døde nå og elleve skadet ifølge TV2...Hvor skjer neste angrep tror dere?
ops2 Skrevet 16. desember 2018 #34 Skrevet 16. desember 2018 29 minutter siden, Skribent09 said: Fem er døde nå og elleve skadet ifølge TV2...Hvor skjer neste angrep tror dere? Ingen steder, håper jeg. Jeg så noe Aftenposten trykte, det var oversatt fra Politico. https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/KvxLa5/Europa-har-ikke-vunnet-krigen-mot-terror--Petter-Nesser Heldigvis har antallet gått ned fra 2017 - jeg gir @Druidet nikk der. 2017 var et ekstremt år, 2018 har vært verre enn et hvilket som helst år før 2015. Det er også viktig å vite at Politico ikke er et offisielt organ som Te-Sat. Men hvis Politicos tall stemmer, så er islamske terrorangrep i 2018 på 12, og det før året er slutt. Jeg vet ikke om Strasbourgterroristen er regnet med, det virker ikke slik. Det bringer antallet opp i 13, samt 11 som ikke er etterforsket. Te-Sats tall kan godt ende på 20. Det er viktig å regne med alle - failed, foiled and completed, da hensikten er den samme, det er bare godt politarbeid som har forhindret noen. 1
ops2 Skrevet 22. desember 2018 #35 Skrevet 22. desember 2018 Det meldes nå fra kilder innen etterforskningen at Cherif Chekatt sverget troskap til IS. https://edition.cnn.com/2018/12/22/europe/france-strasbourg-attacker-intl/index.html En detalj å legge merke til her er blåflekken, eller pigmentflekken i hans panne. Det er faktisk et merke som de mest ekstreme muslimene får, av å be fem ganger om dagen. http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7469221.stm Quote A practicing Muslim's forehead is meant to touch the ground at least 34 times a day - in symbolic submission to God's will - which could add up to more than a million prostrations in a lifetime. Eldre menn har større pigmentflekker. Etter hvert som årene går, blir det en permanent flekk med hard, tykk hud som er misfarget. Cherif hadde en tidlig prayer bump. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå