Gå til innhold

Bikini for baby?

Fremhevede innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet
Unnskyld meg gjest' date='de bikiniene til bare er da for fader meg ikke lagd for å løft pupper!!! tenk bare på alle syke mennesker som faktiskt tenner på nakene 1 åringer!!! Og kan på mange måter missbruke det at barnet ditt er nakent på stranda. Nei enig meg gjesten her som bruker bikini på barn![/quote']

Ta på barnet en t-skjorte da, for den skjuler enda mer, og det er nok lettere å få fanstasier med en bikinitopp på. Men igjen, det er fortsatt min mening :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Nei enig meg gjesten her som bruker bikini på barn!

Og sannelig har der ikke helt lik ortografi og tegnsetting også. :hoho:

Gjest Gjest 2
Skrevet

der=dere

(for å ikke skape misforståelse)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ikke for å spore av, men hvem fan bryr seg? Hvem gidder skjekke om gjestene setter komma på samme plass da?

Er for såvidt for at alle skal få kle barna med det de vil. Også bikinitopper.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ikke for å spore av, men hvem fan bryr seg? Hvem gidder skjekke om gjestene setter komma på samme plass da?

Er for såvidt for at alle skal få kle barna med det de vil. Også bikinitopper.

Greia var vel heller at den gjesten later som om vedkommende er flere personer og sier seg enig i egne innlegg for å røre til. Var derfor jeg påpekte ortografi og tegnsetting, for det er det som avslører at de er skrevet av samme person. Jeg blåser da ellers i cyberrettskriving.

Gjest mor og venninne
Skrevet

Ta på barnet en t-skjorte da, for den skjuler enda mer, og det er nok lettere å få fanstasier med en bikinitopp på. Men igjen, det er fortsatt min mening :wink:

Det har du forsåvidt rett i. Men skal man la barnets påkledning være styrt av hva gamle griser kan tenke? Jeg syns det blir helt feil å la barnet bli begrenset for mye av syke menneskers grisete fantasier.

Om datteren min får lyst til å kjøpe seg en bikini får hun lov til det, akkurat som hun får pynte seg med smykker etc. Ikke for å pirre gamle griser, men fordi hun liker det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Om datteren min får lyst til å kjøpe seg en bikini får hun lov til det' date=' akkurat som hun får pynte seg med smykker etc. Ikke for å pirre gamle griser, men fordi hun liker det.[/quote']

Forsåvidt greit det, men en ettåring gir ikke uttrykk for slike ønsker.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Akkurat :wink:

men så kan vi jo spørre alle dere, som mener barna skal få gå i de klærne de ønsker selv. Hvor går grensen for hva du tillater barnet ditt å gå med?

I dag kan jo de fleste jentene helt ned i 4-5 års alderen, gå med trange topper, korte topper ( sånn at magen vises), korte skjørt, støvletter ( som jeg igjen ville plassert på en hore) osv, osv. Så hvor går grensen for hva dere tillater? Eller er dere av den oppfatningen, at det er barnet som skal bestemme slikt selv?

Gjest ~Bridezillah-killah~
Skrevet
Å litt tanke gang rundt om kring her så skjønte vel de fleste at det var trusen jeg tenkte på for å skjule for gamle griser!!!!

Nei, det var ingen ting i ditt innlegg som tydet på det. Snarere tvert om, men etterpåklokskap er en fin bil.

Gjest mor og venninne
Skrevet

men så kan vi jo spørre alle dere, som mener barna skal få gå i de klærne de ønsker selv. Hvor går grensen for hva du tillater barnet ditt å gå med?

I dag kan jo de fleste jentene helt ned i 4-5 års alderen, gå med trange topper, korte topper ( sånn at magen vises), korte skjørt, støvletter ( som jeg igjen ville plassert på en hore) osv, osv. Så hvor går grensen for hva dere tillater? Eller er dere av den oppfatningen, at det er barnet som skal bestemme slikt selv?

Jeg respekterer og skjønner argumentasjonen din. Det er bare sånn at jeg syns det lir så feil å la gamle griser og det at de kan få skitne fantasier, styre min datter for mye.

Det at andre vil anse henne som horete, kan jeg leve med når hun er så lita (6 år). Hun går med korte skjørt og minimale topper når det er varmt ute ja, og det syns jeg er helt greit. Det er varmt, det er det hun syns er behagelig og hun syns det er fint.

Kan en 6-åring være kledd horete? Ja, om du putter på henne lag av sminke, tunge smykker etc, men det at skjørtet er kort og toppen en singlet hvor litt av magen vises gjør vel ikke antrekket usømmelig?

Jeg syns debatter som dette snur situasjonen på hodet, jeg. Når hun blir større, det er DA jeg vil begynne å snakke med henne om hvordan man kler seg og hvilke signaler det sender ut. Men jeg vil ikke at min 6-åring skal være nødt til å tenke sånn. Hun er ikke et sexobjekt, og jeg kler ikke på henne masse klær etter at noen gamle griser kan tenke slik.

Gjest Anonymous
Skrevet

I dag kan jeg låne et og annet plagg av min mor, hun har mange tøffe jakker og noen freshe topper. Mamma er 56 år, og ei snerten snelle.

Da min mor var 34 år, ville hun ikke låne et eneste plagg av sin mor. Hennes mor var da en eldre dame med opprullet hår og forkle. Og her er nok forskjellen på den tid og nå.

Men at en minibikini på en ett åring er litt drøyt. Ei stor badebukse er helt supert, mest for å beskytte mot sanden, bar stump er også ok.

Og at litt eldre barn vil ha bikinibukse og overdel er naturlig, men det bør vel være litt forskjell på hva mor har og det dattera har. Til unger passer det med mer maxibukser og bikinitopper, ikke bh liknende topper.

Det neste blir vel stringbikinitruse til 5 åringer.

Det er like ekkelt som om mødrene har det........

Syns jeg da :danse:

Skrevet

Gutten min på snart 7 år så bildet av babyen med den bikinien på og sa følgende "mamma hvorfor har den babyen der kledd seg ut som en dame med pupper?"

Et lite tankekors kanskje?

Jeg kommer som tidligere sagt aldri til å ta på jenta mi noe slikt mens hun er liten!Synes det så helt tragisk ut jeg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Foreldre som sexifikserer små barn har jeg lite til overs for.

Skrevet
Gutten min på snart 7 år så bildet av babyen med den bikinien på og sa følgende "mamma hvorfor har den babyen der kledd seg ut som en dame med pupper?"

Et lite tankekors kanskje?

Jeg kommer som tidligere sagt aldri til å ta på jenta mi noe slikt mens hun er liten!Synes det så helt tragisk ut jeg!

HELT ENIG! GOD NATT!

Gjest Lizzi
Skrevet

Jeg respekterer og skjønner argumentasjonen din. Det er bare sånn at jeg syns det lir så feil å la gamle griser og det at de kan få skitne fantasier, styre min datter for mye.

Det at andre vil anse henne som horete, kan jeg leve med når hun er så lita (6 år). Hun går med korte skjørt og minimale topper når det er varmt ute ja, og det syns jeg er helt greit. Det er varmt, det er det hun syns er behagelig og hun syns det er fint.

Kan en 6-åring være kledd horete? Ja, om du putter på henne lag av sminke, tunge smykker etc, men det at skjørtet er kort og toppen en singlet hvor litt av magen vises gjør vel ikke antrekket usømmelig?

Jeg syns debatter som dette snur situasjonen på hodet, jeg. Når hun blir større, det er DA jeg vil begynne å snakke med henne om hvordan man kler seg og hvilke signaler det sender ut. Men jeg vil ikke at min 6-åring skal være nødt til å tenke sånn. Hun er ikke et sexobjekt, og jeg kler ikke på henne masse klær etter at noen gamle griser kan tenke slik.

Ett flott innlegg!! Skal vi virkelig la disse "gamle grisene" styre livene til oss og barna våre??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt imot dette.

Ungen min skal ikke gå i noe slikt.

Hvorfor skal små babyer kles opp som voksne?

All denne sex fikseringen altså.

Perversiteter synes jeg.

Unger får ikke være unger idag.

Håper det blir trekt fra markedet.

blir kvalm.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er helt imot dette.

Ungen min skal ikke gå i noe slikt.

Hvorfor skal små babyer kles opp som voksne?

All denne sex fikseringen altså.

Perversiteter synes jeg.

Unger får ikke være unger idag.

Håper det blir trekt fra markedet.

blir kvalm.

En ting til,min eldste datter får ikke stringtruser,gå med korte topper og kle seg sexy,så mine meninger gjelder barn i alle aldre ikke kun babyer og disse bikiniene.

Jeg står på mitt.

det må finnes grenser.

Om min 10 åring får kle seg som en 14 åring,hvordan vil hun da kle seg når hun er 14 år???

Nei grenser må vi ha.

La de få vokse og utvilke seg etter riktig alder sier nå jeg.

Man kan kle seg fint,tøft og anstendig uten og være sexy vel.

Gjest marthepia
Skrevet

Når jeg først så den lille bikinien på en baby i avisa syntes jeg at det var rett og slett fatalt!

Små babyer trenger da ikke bikinier? Helt unødvendig. Jeg kommer ikke til å kjøpe bikini til min baby når den kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...