Gå til innhold

Bikini for baby?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Kunne dere tenke dere å putte en BH-lignende topp på en ettåring? Er dette med på å øke kroppsfikseringen også blant barn?

Bikini for babyer

Jeg hadde ikke kjøpt ett slikt plagg til mine barn, og er fremdelse meget restrektiv med hva mine barn får bruke. Jeg har en ni-åring som er på vei inn i tidlig pubertet, men jeg prøver vel heller å bremse litt i forhold til hvor fort hun skal bli "voksen" i klesveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville aldri tatt dette på et lite barn - for det første fordi babyer og små unger slettes ikke trenger det. Og for det andre var det jo bare utrolig stygt! Skjønner ikke hva de tenker på jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o ÆSJ....

Ville ikke tatt en sånn på ungen min jeg heller. Nei! Mine unger skal få fly nakne så lenge de selv vil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizzi

Jeg husker da det for endel år tilbake kom topper og "bh`er" til småjenter. Da var det også et veldig ramaskrik, og jeg var en av de som syntes det var helt forferdelig. Så til jul fikk min datter ett slikt sett - og hun ble overlykkelig!! Ja hva gjør en mor da? Jeg lot henne selvfølgelig bruke det så mye hun ville..

Jeg synes også ved første øyekast og tanke at bikinier til babyer er helt bak mål. Men egentlig, hva gjør det?? Vi pynter da barna våre med så utrolig mye annet rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nei! Mine unger skal få fly nakne så lenge de selv vil... :)
På stranden i blandt andre mennesker håper jeg de går med bleie de som trenger det!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk ikke en nyhet engang.

Jeg har et bilde av meg selv fra sommeren 69`i...ja nettopp bikini :ler: overdelen var riktig nok ikke BH-lignende,heller mer som en topp men likevel, en bikini var det,synes faktisk jeg var riktig så søt jeg,men selv bruker jeg badedrakt eller bare truse til tulla mi på 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hos oss fyller nå minstemann 1 år i helgen, og jeg håper for guds skyld ingen kommer med bikini i gave!!!

Det er jo bare tull, hva skal små barn med det da?

De skal jo ikke akkurat sole seg, så det er ikke får å få minst mulig skille he-he!

Nei, jeg kler barna mine som barn, jeg.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Det så jo rett og slett komisk ut - men det er nesten mer komisk at det blir så stor oppstandelse av en bagatell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Dette er faktisk ikke en nyhet engang.

Jeg har et bilde av meg selv fra sommeren 69`i...ja nettopp bikini :ler: overdelen var riktig nok ikke BH-lignende,heller mer som en topp men likevel, en bikini var det,synes faktisk jeg var riktig så søt jeg,men selv bruker jeg badedrakt eller bare truse til tulla mi på 2

Det som ofte ble gjort på den tiden var at badedrakten ble klipt i to når den ble for liten. :)

Var litt andre økonomiske tider da enn nå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Det må jo vere vanvittig ubehagelig.

Eg syntes det er litt trist eg....

Føler at man skal på død og liv vere som unge vaksne. Det ser eg hos 10-11 åringar. Ikkje sånn naturleg "vere som mamma", men meir ekstremt! Farleg utvikling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sjønner ikke helt hva som er problemer med bikini til barn jeg da...

Har det til begge jentene mine jeg, 1 og 3 år. 1 åriningen bruker selvfølgelig bare trusa, men 3 åringen syns bikini er kjempe topp. Bruker det jo ikke hjemme om sommeren, men når vi er andre steder å bader,foretrekker jeg heller det, enn at de skal bli beglodd av gamle griser!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 2

Har det til begge jentene mine jeg, 1 og 3 år. 1 åriningen bruker selvfølgelig bare trusa, men 3 åringen syns bikini er kjempe topp. Bruker det jo ikke hjemme om sommeren, men når vi er andre steder å bader,foretrekker jeg heller det, enn at de skal bli beglodd av gamle griser!!!!!!

Ja ikke sant. En bikinioverdel på en treåring gjør jo barnet usynlig, og vips så kan hun ikke beglos av gamle griser. *Riste oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Eh, hva har hun 3 åringen å skjule? Beklager, men hun har faktisk IKKE mer enn guttene har, så hvorfor skal DU skjule det hun ikke har å skjule?

Tror du ikke gamle griser glor mer på henne, når hun har på seg et voksenplagg?

Beklager, men det der ble for dumt. En sak er at hun syns det er topp, men tankegangen din er ikke helt god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Helt enig, gamle gubber glor nok mere på barnet ditt, som bruker en bikinitopp, som i utgangspunktet er laget for å løfte og skjule pupper. En bikinitopp er et sexy plagg, og jeg synes dere som velger å kle deres 1-åringer i dette, rett og slett er skrudd i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjest igjen med unger som bruker bikini..

Nå har det seg sånn at 3 åringen syns det er toppers med bikini, og jeg syns det er helt greit. Det jeg tenkte på med gamle griser er at jeg faktisk foretrekker at barna min bader med truser enn at de bader nakne! Var ikke akkurat overdelen jeg tenkte på!!!! Å ja jeg kan faktisk se selv at hun ikke har noen ting å skjule!!! Å litt tanke gang rundt om kring her så skjønte vel de fleste at det var trusen jeg tenkte på for å skjule for gamle griser!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har det seg sånn at 3 åringen syns det er toppers med bikini, og jeg syns det er helt greit. Det jeg tenkte på med gamle griser er at jeg faktisk foretrekker at barna min bader med truser enn at de bader nakne! Var ikke akkurat overdelen jeg tenkte på!!!! Å ja jeg kan faktisk se selv at hun ikke har noen ting å skjule!!! Å litt tanke gang rundt om kring her så skjønte vel de fleste at det var trusen jeg tenkte på for å skjule for gamle griser!!!!

Hvis du ikke vil bli misforstått så får du uttrykke deg klarere da vettu. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Unnskyld meg gjest,de bikiniene til bare er da for fader meg ikke lagd for å løft pupper!!! tenk bare på alle syke mennesker som faktiskt tenner på nakene 1 åringer!!! Og kan på mange måter missbruke det at barnet ditt er nakent på stranda. Nei enig meg gjesten her som bruker bikini på barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:hoho:

He-he. Ja, jeg begynte å lure litt jeg også. Tenkte at herregud går det an... For det er værre å kle opp ungene i sexy voksen-klær .... det er da de gamle grisene glor! Jeg må si jeg glor litt jeg også, for det passer seg bare ikke å kle babyer i bikini.

La dem fly rundt i bleia, sier nå jeg.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Eh, vi diskuterer bikinioverdelen her inne, så hvordan i all verden skulle jeg kunne vite at du mente trusen? Må få med deg sånne viktige detaljer neste gang, for da hadde ikek jeg reagert. :wink: En truse kan barna selvfølgelig ha på seg, men her var det snakk om overdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Unnskyld meg gjest' date='de bikiniene til bare er da for fader meg ikke lagd for å løft pupper!!! tenk bare på alle syke mennesker som faktiskt tenner på nakene 1 åringer!!! Og kan på mange måter missbruke det at barnet ditt er nakent på stranda. Nei enig meg gjesten her som bruker bikini på barn![/quote']

Så la være å kle av 1-åringen davel, hvis du er så redd for at hun blir beglodd. De skal jo ikke ha noe særlig sol allikevel!!!! Tror de fleste glor mer på bikinien.

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...